Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Blog

Blog

Tendinte in asigurari pentru 2021

Industria asigurarilor nu face exceptie, majoritatea companiilor au inregistrat pierderi si au fost nevoite sa se adapteze noilor conditii.

Anul 2020 a destabilizat o mare parte din industriile existente, foarte putine domenii de activitate neavand de suferit in urma evenimentelor recente.

Industria asigurarilor nu face exceptie, majoritatea companiilor au inregistrat pierderi si au fost nevoite sa se adapteze noilor conditii.  Prognoza pentru urmatorii ani pare sa fie favorabila, iar expertii prevand o recuperare rapida in special in pietele emergente.

Va avea loc o evolutie convergenta a companiilor de asigurari bazata pe implementarea de tehnologii noi care va permite crearea de produse noi, personalizate si accesibile.

Companiile de asigurari s-au bazat mereu pe informatii bine documentate pentru evaluarea riscurilor, insa noile tehnologii le vor permite sa foloseasca analiza datelor in avantajul lor. Accesul la mai multe informatii inseamna ca asigurarile pot fi personalizate in functie de individ, riscurile pot fi reduse si pot fi calculate precis in momentul achizitionarii unei polite. Desi pare a fi scenariul unui film SF, aceste date pot fi colectate de la dispozitive si aplicatii care deja ne inconjoara.

De la smartwatch-uri care ne verifica aspecte ale starii de sanatate pana la informatii preluate din retelele de socializare. Daca oferim de buna voie aceste date pentru a fi selectati pentru publicitate orientata, de ce nu le-am oferi pentru a primi o oferta mai buna pentru asigurarea in cauza?

Oamenii care folosesc cel mai mult dispozitivele electronice, clientii din grupa de varsta intre 20 si 30 de ani, reprezinta o majoritate in populatia totala si asiguratorii trebuie sa promoveze produse croite pentru acestia. Cei din Generatia Y se asteapta la produse personalizate si contact direct. Obtinerea datelor din dispozitivele inteligente sau senzorii autovehiculelor poate fi o metoda simpla de a personaliza produsele de asigurare. Astfel, clientii vor avea siguranta ca primesc cea mai buna oferta in functie de comportamentul si nevoile lor.

Odata cu evolutia tehnica, a crescut si puterea de procesare, insa si viteza cu care informatiile pot fi impartasite si accesate. Inteligenta artificiala si “machine learning” au devenit cuvinte uzuale si sunt implementate la scara larga pentru a crea asistenti virtuali care pot ajuta clientul sa achizitioneze polite de asigurare diverse. Cu cat mai multe variabile sunt analizate, cu atat mai multe tipare va invata programul de inteligenta artificiala si vor putea fi incorporate in experienta de cumparare.

Cu totii am auzit de “blockchain” in special cand vine vorba de criptomonede, insa aceasta tehnologie poate fi folosita de companiile de asigurare pentru a crea contracte inteligente care se indeplinesc singure, care actualizeaza conditiile in functie de variabile. Acest lucru ar insemna mai putina munca pentru asiguratori, mai multa transparenta pentru clienti si securitate digitala sporita.

Realitatea augmentata si realitatea extinsa sunt tehnologii care incep sa fie dezvoltate si ar putea fi folosite si in domeniul asigurarilor. In special in evaluarea pagubelor, realitatea extinsa poate fi folosita pentru a determina riscurile si daunele folosind imagini 3D fara a fi nevoie ca un expert sa viziteze locatia in cauza. Desigur poate fi folosita si ca un material de instruire pentru evaluatori.

Desi traim deja in secolul vitezei, putem spune ca evolutia tehnologiilor digitale a apasat pedala de acceleratie in aceste vremuri. Tendintele din domeniul asigurarilor subliniaza dorinta pentru produse personalizate si trebuie sa fim constineti de valoarea pe care o pot aduce.