Mergi la conţinutul principal

Petitii

PROCEDURA DE SOLUTIONARE A PETITIILOR, conform Normei nr. 18/2017 privind procedura de solutionare a petitiilor referitoare la activitatea societatilor de asigurare si reasigurare si brokerilor de asigurare

  • UNIQA Asigurari

TERMENI SI DEFINITII

Petitie: Cererea, reclamatia, sesizarea, formulata in scris ori prin posta electronica, prin intermediul careia un petent isi exprima nemultumirea cu privire la activitatea societatilor si brokerilor.

Petent: Persoana fizica sau juridica care are calitatea de asigurat, contractant, beneficiar, persoana prejudiciata sau reprezentanti ai acestora, asa cum sunt definite de legislatia in vigoare.

Reprezentantii legali ai petentilor: Pentru comunicarea informatiilor, reprezentantii petentilor prezinta copia actului de identitate in cazul persoanelor fizice si actul de reprezentare acordat, in original, in forma certificata ori legalizata sau copii ale acestora, semnate pentru conformitate cu originalul, astfel incat sa poata fi verificata identitatea partilor, precum si calitatea persoanelor semnatare ale actului juridic.

DEPUNEREA PETITIILOR SI TERMENUL DE RASPUNS

Orice nemultumire cu privire la produsele si serviciile oferite de catre UNIQA Asigurari va fi transmisa in scris, prin una din modalitatile descrise mai jos. Vom depune toate eforturile in vederea emiterii unui raspuns in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de termenul legal de 30 de zile calendaristice de la data inregistrarii petitiei in cadrul registrului unic de corespondenta al societatii. In cazul petitiilor care sunt comunicate societatii prin intermediul A.S.F., termenul maxim pentru transmiterea raspunsului catre autoritate este de 10 zile calendaristice sau alt termen indicat expres de aceasta.

MODALITATI DE TRANSMITERE A PETITIEI

  • Prin completarea formularului online de petitii pus la dispozitie prin intermediul website-ului societatii
  • La adresa de e-mail: reclamatii@uniqa.ro
  • La sediul central al societatii sau oricare alt sediu secundar al UNIQA Asigurari, lista poate fi gasita aici
  • Prin serviciul postal / curierat, la adresa UNIQA Asigurari SA, Str. Nicolae Caramfil, nr. 25, parter si etajele 2-5, sector 1, Bucuresti. Descarca formularul aici
  • Prin intermediul Autoritatii de Supraveghere Financiara - https://asfromania.ro/consumatori/petitii
  • Prin intermediul metodelor alternative de solutionare a litigiilor:
    • in cazul persoanelor fizice, entitatea de solutionare alternativa a litigiilor SAL-FIN, la adresa  www.salfin.ro sau prin e-mail la adresa office@salfin.ro
    • in cazul persoanelor juridice, prin mediere sau arbitraj
  • Prin intermediul altor entitati publice (de ex.: ANPC, Presedintie, Parlament, Senat)

Solutionarea amiabila sau prin intermediul metodelor de solutionare alternativa a litigiilor nu limiteaza dreptul partilor de a se adresa instantelor de judecata abilitate.

INREGISTRAREA PETITIILOR

Petitia trebuie sa contina o descriere clara a nemultumirii, indicand totodata informatiile necesare identificarii petentului si a cazului expus (nume, prenume, adresa, date de contact, numar polita de asigurare, numar dosar dauna) si sa fie insotita de copia actului de identitate in cazul persoanelor fizice si actul de reprezentare acordat, in original, in forma certificata ori legalizata sau copii ale acestora, semnate pentru conformitate cu originalul, astfel incat sa poata fi verificata identitatea partilor, precum si calitatea persoanelor semnatare ale actului juridic.

Petitiile anonime sau cele in care nu sunt trecute datele de identificare ale petitionarului nu se iau in considerare si se claseaza cu mentiunea „lipsa date petent”.

In situatia in care un petitionar adreseaza mai multe petitii, in cadrul termenului legal de solutionare a primei petitii, sesizand aceeasi problema sau probleme aflate in stransa legatura intre ele, acestea se vor conexa, petitionarul urmand sa primeasca un singur raspuns in care se face referire la toate petitiile primite.

In situatia in care sunt primite petitii ale aceluiasi petitionar pe mai multe cai (asigurat/ pagubit, ASF etc), persoana responsabila din echipa de solutionare a petitiilor va transmite cate un raspuns fiecarui deponent in parte (asigurat/ pagubit, ASF, etc.).

Nu se inregistreaza si nu vor fi tratate petitiile primite prin telefon.

PROCEDURI SI NORME

UNIQA Asigurari - Proceduri de solutionare petitii

Norma ASF 18/2017

  • UNIQA Asigurari de Viata

TERMENI SI DEFINITII

Petitie: Cererea, reclamatia, sesizarea, formulata in scris ori prin posta electronica, prin intermediul careia un petent isi exprima nemultumirea cu privire la activitatea societatilor si brokerilor.

Petent: Persoana fizica sau juridica care are calitatea de asigurat, contractant, beneficiar, persoana prejudiciata sau reprezentanti ai acestora, asa cum sunt definite de legislatia in vigoare

Reprezentantii legali ai petentilor: Pentru comunicarea informatiilor, reprezentantii petentilor prezinta copia actului de identitate in cazul persoanelor fizice si actul de reprezentare acordat, in original, in forma certificata ori legalizata sau copii ale acestora, semnate pentru conformitate cu originalul, astfel incat sa poata fi verificata identitatea partilor, precum si calitatea persoanelor semnatare ale actului juridic.

DEPUNEREA PETITIILOR SI TERMENUL DE RASPUNS

Orice nemultumire cu privire la produsele si serviciile oferite de catre UNIQA Asigurari de Viata S.A. va fi transmisa in scris, prin una din modalitatile descrise mai jos. Vom depune toate eforturile in vederea emiterii unui raspuns in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de termenul legal de 30 de zile calendaristice de la data inregistrarii petitiei in cadrul registrului unic de corespondenta al societatii. In cazul petitiilor care sunt comunicate societatii prin intermediul A.S.F., termenul maxim pentru transmiterea raspunsului catre autoritate este de 10 zile calendaristice sau alt termen indicat expres de aceasta.

MODALITATI DE TRANSMITERE A PETITIEI

  • Prin completarea formularului online de petitii pus la dispozitie prin intermediul website-ului societatii
  • La adresa de e-mail reclamatii_viata@uniqa.ro
  • La sediul central al societatii sau oricare alt sediu secundar al UNIQA Asigurari de Viata S.A., lista poate fi gasita aici
  • Prin serviciul postal/ curierat, la adresa UNIQA Asigurari de Viata S.A., Str. Nicolae Caramfil, nr. 25, parter (camera EO-09), sector 1, Bucuresti
  • Prin intermediul Autoritatii de Supraveghere Financiara https://asfromania.ro/consumatori/petitii
  • Prin intermediul metodelor alternative de solutionare a litigiilor:
    • in cazul persoanelor fizice, entitatea de solutionare alternativa a litigiilor SAL-FIN, la adresa www.salfin.ro sau prin e-mail la adresa office@salfin.ro
    • in cazul persoanelor juridice, prin mediere sau arbitraj
  • Prin intermediul altor entitati publice (de ex.: ANPC, Presedintie, Parlament, Senat)

Solutionarea amiabila sau prin intermediul metodelor de solutionare alternativa a litigiilor nu limiteaza dreptul partilor de a se adresa instantelor de judecata abilitate.

INREGISTRAREA PETITIILOR

Petitia trebuie sa contina o descriere clara a nemultumirii, indicand totodata informatiile necesare identificarii petentului si a cazului expus (nume, prenume, adresa, date de contact, numar polita de asigurare, numar dosar dauna) si sa fie insotita de copia actului de identitate in cazul persoanelor fizice si actul de reprezentare acordat, in original, in forma certificata ori legalizata sau copii ale acestora, semnate pentru conformitate cu originalul, astfel incat sa poata fi verificata identitatea partilor, precum si calitatea persoanelor semnatare ale actului juridic.

Petitiile anonime sau cele in care nu sunt trecute datele de identificare ale petitionarului nu se iau in considerare si se claseaza cu mentiunea „lipsa date petent”.

In situatia in care un petitionar adreseaza mai multe petitii, in cadrul termenului legal de solutionare a primei petitii, sesizand aceeasi problema sau probleme aflate in stransa legatura intre ele, acestea se vor conexa, petitionarul urmand sa primeasca un singur raspuns in care se face referire la toate petitiile primite.

In situatia in care sunt primite petitii ale aceluiasi petitionar pe mai multe cai (asigurat/ pagubit, ASF etc), persoana responsabila din echipa de solutionare a petitiilor va transmite cate un raspuns fiecarui deponent in parte (asigurat/ pagubit, ASF, etc.).

Nu se inregistreaza si nu vor fi tratate petitiile primite prin telefon.

PROCEDURI SI NORME

UNIQA Asigurare de Viata - Proceduri de solutionare petitii

Norma ASF 18/2017

Solicitarile privind stadiul petitiei se fac prin intermediul serviciului Call Center, la numarul de telefon 0374.400.400

Tip solicitare

Detalii solicitant

* Dimensiunea documentelor nu trebuie sa depaseasca 10 MB!

Inainte de a continua, te rugam sa parcurgi termenii de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal si termenii si conditiile.

Bifarea casutei si continuarea actiunilor reprezinta acordul tau pentru prelucrarea datelor cu caracter personal si confirmarea informarii privind scopurile, temeiurile prelucrarii si drepturile tale.