UNIQA in primele 9 luni din 2022...
UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat rezultate solide...
Citeste mai multCOSTUL DE SPITALIZARE
PIERDERE BAGAJ/DOCUMENTE
INTARZIERE ZBOR/BAGAJ
URGENTA STOMATOLOGICA
STORNO
ACOPERIRE INDELUNGATA
Acoperire pana la 180 de zile consecutive pentru fiecare calatorie in perioada de valabilitate a politei.
EMITERE IN STRAINATATE
Daca ai plecat in calatorie fara polita acum o poti emite si din afara teritoriului Romaniei cu conditia sa nu fi plecat de mai mult de 30 de zile calendaristice.
Raspunderea asiguratorului incepe dupa 5 zile de la data emiterii
CALL CENTER
In cazul producerii unui eveniment asigurat, pentru asistenta, te rugam sa contactezi CORIS Assistance la adresa de e-mail: asistentauniqa@coris.ro sau la numarul de telefon: 021.201.90.46
Fiecare calatorie pe care o facem are la baza si o mica planificare pe care trebuie sa o facem. Fie ca pleci in vacanta sau intr-o calatorie de afaceri, trebuie sa fii precaut si sa nu iti lipseasca din bagaj lucrurile esentiale.
UNIQA Asigurari iti aduce o serie de sfaturi pentru ca fiecare calatorie sa fie de neuitat. Iata ce nu trebuie sa uiti acasa:
1. Actele si numerele de telefon importante – inainte de a iti face orice bagaj, actele trebuie puse la loc sigur. In plus, trebuie sa ai la indemana si numerele de telefon de urgente si adresele de care poti avea nevoie. Daca vei calatori in strainatate nu uita sa ai intodeauna cu tine adresa si numarul de telefon ale ambasadei tarii din care provii, dar si numere de telefon de urgenta valabile in regiunea in care calatoresti.
2. Asigurarea de calatorie – este important sa te protejezi de eventualele situatii neprevazute care se pot intampla. Asigurarea de calatorie contine o serie de beneficii, printre care si acordarea de ingrijiri medicale de urgenta, fara costuri suplimentare.
3. Pune in bagaj haine pentru eventuale ocazii speciale – fiecare spune “voi pune in bagaj doar strictul necesar”, dar de fapt nu este niciodata asa. Nu poti pleca nepregatit(a), asa ca trebuie sa iti iei si haine pentru eventuale ocazii speciale (o cina intr-un restaurant elegant sau o petrecere). Hainele elegante (rochiile sau costumele pentru domni) sunt greu de transportat pentru ca se sifoneaza usor. Stiai ca daca le impachetezi sub forma de sul acestea nu se mai sifoneaza? Mai multe astfel de sfaturi puteti afla din filmuletul de mai jos. Noi va uram calatorie frumoasa, fara evenimente neplacute.
4. Nu incarca foarte tare bagajul – cel mai eficient mod de a iti face bagajul este cel in care lucrurile tale nu se sifoneaza, iar pentru acest lucru trebuie sa ai in vedere ca nu poti lua cu tine foarte multe haine. Mai jos iti prezentam un video care iti arata cateva trucuri de impachetare a bagajului.
Si pentru ca a impacheta inteligent inseamna sa si calatoresti inteligent, nu uita de asigurarea ta de calatorie care te poate scuti de o multime de probleme si costuri asociate.
In zilele noastre, persoanele care calatoresc doresc sa afle care le sunt drepturile ca si turisti, pentru ca de cele mai multe ori, acestia nu obtin aceste informatii suficiente de la agentiile de turism.
UNIQA Asigurari iti prezinta astazi cele mai importante drepturi pe care le ai ca si turist:
Iti doresti o vacanta in strainatate la preturi mici? Atunci, trebuie sa stii ca acest lucru este posibil. Astazi, iti propunem 4 destinatii de vacanta la preturi mici:
1. Bulgaria – litoralul bulgaresc este extrem de apreciat atat de romani, cat si de nemti, datorita preturilor reduse si a conditiilor oferite. Costurile pentru o astfel de vacanta pornesc de la 10 euro/persona/zi si cresc in functie de numarul de stele al hotelului in care doresti sa te cazezi, dar si de meniul ales, pe parcursul concediului. In statiunea Balcic gasesti preturi mici la cazare si mancare, iar peisajul impleteste cu brio regiunea montana si cea maritime. O alta destinatie interesanta este statiunea Bansko, recunoscuta pentru partiile sale de ski, unde conditiile sunt la fel de bune ca in statiunile vestice dar preturile sunt accesibile.
2. Budapesta – daca vrei sa mergi in Ungaria cu avionul, trebuie sa stii ca preturile nu sunt mari, iar majoritatea companiilor aeriene low-cost desfasoara curse regulate in regiune. In plus, daca iti rezervi biletul de avion cu 1-2 luni inainte este cu atat mai bine pentru bugetul tau.
3. Grecia – este locatia perfecta pentru un concediu extraordinar la preturi moderate. Daca iti cumperi biletul de vacanta prin agentie, poti alege sa nu incluzi si mesele, pentru ca atunci pretul va fi mai mare. Grecii sunt cunoscuti pentru mancarea pe care o pregatesc pe strada - aceasta este intotdeauna proaspata si nu este foarte costisitoare.
4. Turcia – pentru a beneficia de o vacanta la preturi reduse in Turcia este bine sa alegi statiunile mai mici din regiune, deoarece au preturi convenabile, asa cum ar fi cazul statiunii Marmaris. Daca alegeti aceasta destinatie este bine sa cautati ofertele in regim all inclusive, aceastea avand preturi destul de avantajoase.
Indiferent unde alegi sa iti petreci vacanta,este important sa stii ca bunurile tale sunt protejate, in cazul unui eveniment neplacut. Si pentru ca neprevazutul este intotdeuna la usa, avem pentru tine ghidul asigurarilor importante pe care trebuie sa le ai cand pleci in vacanta:
1. Masina – pentru un drum lung, cel mai bine este sa nu te rezumi doar la asigurarea obligatorie RCA. In acest caz, o asigurare CASCO te protejeaza pentru mai multe riscuri.
2. Calatoria – Nu pleca la drum fara asigurarea de calatorie, pentru ca neprevazutul se poate intampla oricand. Aceasta ofera dreptul la ingrijiri medicale gratuite in caz de urgenta. In cazul in care mergi in vacanta in strainatate, necesitatea unei asigurari medicale este cu atat mai mare, cu cat serviciile medicale externe sunt extrem de costisitoare, iar centrele medicale nu sunt plasate in zone centrale, cunoscute de turisti.
3. Bunurile personale pe care le iei cu tine in vacanta – ai mare grija de bunurile tale personale (geanta, banii si actele). Ca sfat, iti sugeram sa platesti de fiecare data cu cardul si nu cu bani lichizi, pentru a nu deveni o tinta sigura pentru hoti.
Pentru a pleca in vacanta linistit este important sa ai bunurile asigurate - noi ne ocupam de asigurarile tale, tu bucura-te de vacanta mult dorita.
Europa sau “Batranul Continent”, asa cum mai este denumit are multe atractii turistice de oferit, iar daca esti un/o impatimit(a) a calatoriilor, atunci iti aducem topul destinatiilor pe care nu trebuie sa le ratezi. Noi venim cu informatiile, tu pregateste-ti bagajele si nu pleca fara asigurarea de calatorii.
1. Roma – daca vrei sa mergi in Roma iti recomandam sa alegi ca perioada lunile septembrie-noiembrie, pentru ca in timpul verii temperaturile sunt foarte mari, la fel ca si fluxul mare de turisti. Aici nu trebuie sa ratezi Bazilica San Piedro, Fontana di Trevi sau Panteonul.
2. Paris – orasul iubirii primeste in fiecare an milioane de vizitatori, datorita ambiantei de neuitat, dar si a atractiilor turistice pe care le ofera. Daca ajungi in Paris, iti recomandam sa nu ratezi Catedrala Notre-Dame, Muzeul Louvre, Turnul Eiffel si bineinteles, nici plimbarile romantice pe Champs Elysees, pentru indragostiti. Parisul este un oras frumos in orice perioada a anului, dar vara este foarte aglomerat. Te poti bucura de acest oras intr-o atmosfera de toamna tarzie, in lunile octombrie-noiembrie.
3. Londra – daca ajungeti in acest oras, nu trebuie sa ratati Muzeul Britanic, Turnul Londrei, Big Ben sau Palatul Buckingham. Inainte sa mergeti in Londra informati-va bine, pentru ca aici exista numeroase muzee unde intrarea este gratuita. Londra prinde viata in preajma sarbatorilor de iarna, iar petrecerea de revelion organizata de Primarie este intotdeuna spectaculoasa.
4. Budapesta – este considerat unul dintre cele mai frumoase orase ale Europei, avand ca principala atractie Muzeul National, dar si castelul Hill. Va sugeram sa vizitati Budapesta in sezonul calduros, atunci cand terasele stradale sunt deschise si atmosfera este mai relaxata.
5. Praga – cunoscut si sub denumirea de “Orasul de aur” este un considerat un oras aproape la fel de frumos precum Parisul, in special daca il vizitati pe parcursul verii. Odata ajunsi aici va recomandam sa vizitati Castelul Praga, pentru o experienta de neuitat.
Speram ca informatiile noastre sa va fie de folos. Noi va dorim vacanta placuta, oriunde ati merge!
De fiecare data cand ne pregatim de vacanta, zilele respective ni se par suficiente pentru a ne odihni, dar si pentru a ne distra. De fapt, cele 5-10 zile de concediu trec mai repede decat ne-am putea imagina, asa ca trebuie sa stim cum sa profitam de ele la maximum.
Vacanta trebuie sa fie o perioada memorabila despre care sa poti vorbi cu placere, asa ca nu irosi timpul. Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa profiti la maximum de zilele libere:
Daca obisnuiesti sa practici adeseori sporturi alpine, stii ca siguranta ta este cea mai importanta. De aceea, venim in intampinarea ta cu o serie de sfaturi practice pe care sa le ai in vedere atunci cand pleci intr-o excursie pe munte.
1. Echipament adecvat – este extrem de important sa ai un echipament adecvat, pentru a iti putea desfasura excursia in parametrii optimi. Echipeaza-te cu incaltaminte speciala de munte chiar si in timpul verii. In magazinele de profil exista incaltaminte de munte pentru excursiile realizate in timpul verii. Acestea iti protejeaza gleznele la fel de bine ca si cele de iarna, dar iti lasa piciorul sa respire.
2. Nu uita de hainele groase – la altitudini inalte conditiile meteo se pot schimba foarte rapid, de aceea nu trebuie sa iti lipseasca din rucsac hainele groase sau pelerina de ploaie. In plus, nu uita sa introduci in rucsac si aparatura cu ajutorul careia iti poti stabili locatia exacta si prin care sa poti contacta serviciul de Salvamon din regiune.
3. Vesta in culori deschise – poarta in rucsac cel putin o vesta in culori deschise, deoarece te face ma vizibil in cazul in care ai suferit un accident. Acest detaliu iti poate salva viata!
4. Nu pleca niciodata singur – in primul rand este bine pentru siguranta ta, si in plus, nimic nu se compara cu o excursie cu prietenii in care puteti explora impreuna locuri noi si interesante.
Inainte de a merge intr-o excursie pe munte, ia-ti toate masurile de precautie si nu uita de asigurare de calatorii care te protejeaza in cazul unor evenimente neplacute.
Asigurarea de calatorie inseamna protectie atunci cand pleci in strainatate, oriunde, indiferent ca este foarte aproape – intr-o tara din Europa sau la capatul lumii – in Australia.
Asigurarile de calatorie pot fi disponibile in multiple combinatii de acoperiri si sume asigurate, asa ca e bine sa verifici de la inceput daca ce planuiesti sa faci in vacanta (sa inoti in vacanta din Turcia de exemplu), reprezinta o activitate acoperita de polita de asigurare pe care urmeaza sa o cumperi online sau de la agentul de asigurari.
Acoperirile, de la pierderea bagajului, pana la pierderea vietii, pot fi rezumate in cateva categorii:
Totusi, asigurarea medicala de calatorie nu este echivalentul unei asigurari de sanatate, ci te va proteja doar in cazul accidentelor sau a imbolnavirii. De exemplu, nu-ti vei putea albi dintii, dar in mod sigur vei fi tratat de malarie.
Ce trebuie sa retii este ca si in timpul unei scurte vacante la schi in Austria, un accident pe partie va necesita transport cu elicopterul pana la spital, tratament si spitalizare, iar toate cheltuielile vor fi suportate de tine in cazul in care nu ai o asigurare de calatorie valabila in perioada vacantei tale.
Ce trebuie sa retii este ca toate cheltuielile iti vor fi decontate in baza bonurilor, facturilor, chitantelor, asadar ai grija sa le soliciti si sa le pastrezi. Cheltuielile decontate vor fi cele facute dupa trecerea celor 12 ore.
Ce trebuie sa retii este ca toate companiile aeriene sunt responsabile de pierderea bagajului, distrugerea sau intarzierea bagajelor, insa si in acest caz raspunderea este limitata. Daca pleci in vacanta cu obiecte de valoare ai grija sa le declari la la ultimul ghiseu de check-in (vei plati o taxa suplimentara) si vei primi o limita de raspundere mai mare din partea operatorului de transport aerian:
Pasul 1. Asigura-te ca tara pe care o vizitezi este inclusa in pachetul de asigurare ales. Pare de la sine inteles, insa pachetul Europa de exemplu are teritorialitatea doar pentru zona geografica. Asadar, daca mergi in Turcia (partea asiatica) iti trebuie acoperiri pentru Europa si Asia, pe care le vei gasi in pachetul pentru intreaga lume.
Pasul 2. Nu toate produsele de asigurare sunt construite la fel. Pornind de la acoperirea cheltuielilor medicale, unele dintre produsele de asigurare ofera doar in mod optional acoperiri pentru bagaje, documente sau raspundere civila.
Ce trebuie sa retii este ca atunci cand alegi pachetul de asigurare, sa ai grija sa includa acoperirile de care ai nevoie.
De exemplu, prin asigurarea de calatorie de la UNIQA Asigurari ai acoperite din start toate categoriile de riscuri ce pot fi incluse in acest tip de polita, avand limita maxima a sumei ce poate fi asigurate prin polita de calatorie - 50.000 de euro. O poti cumpara online de AICI
Pasul 3. Nu uita de sport! Chiar daca planuiesti doar sa inoti sau sa mergi cu bicicleta, vei avea nevoie de acoperirea suplimentara pentru sporturi, denumita “sport extrem” pentru ca include base jumping si inot cu rechinii printre multe altele, in cazul in care iti vin idei.
Foarte important, practicarea sportului poate fi acoperita doar in Europa.
Ce trebuie sa retii este ca indiferent de cat de acoperitoare este asigurarea pe care ai achizitionat-o, ramai complet descoperit in cazul consumului de alcool sau droguri.
Ce trebuie sa retii este ca iti recomandam parcurgerea cu atentie a conditiilor de asigurare pentru a sti de la bun inceput care sunt excluderile asigurarii de calatorie. Vei vedea ca sunt situatii la care nici tu nu iti doresti sa te expui, ca sa fii sigur ca vei avea o calatorie fara peripetii.
Pentru asigurarea de calatorie de la UNIQA Asigurari numarul de telefon este: 021.201.90.46
Daca nu a fost posibil sa anunti inainte de a beneficia de ingrijiri, ia legatura cu Centrul de asistenta atunci cand poti sau printr-un reprezentant si anunta evenimentul. Vei fi indrumat cu privire la urmatorii pasi.
Pentru cheltuielile suportate de tine, va trebui sa soliciti despagubire prin intocmirea si depunerea dosarului de dauna.
Solutionarea, transmiterea raspunsului si plata se fac in maxim 30 de zile de la depunerea ultimului document.
Daca ai plecat deja in vacanta si ai uitat sa-ti cumperi asigurarea de calatorie, o poti face online, insa raspunderea va incepe in 5 zile de la data emiterii asigurarii.
Asigurarile de calatorie acopera un numar limitat de zile consecutive. Poti incheia o polita de calatorie cu valabilitate un an, insa numarul maxim de zile consecutive acoperit poate fi 45. Astfel, dupa aceasta perioada nu vei mai fi acoperit, decat daca revii pe teritoriul Romaniei si pleci din nou.
Asigurarea de calatorie de la UNIQA de exemplu, poate acoperi un numar maxim 180 de zile consecutive, practic jumatate de an.
Nu uita, cheltuielile medicale in strainatate pot fi extrem de ridicate, ajungandu-se la mii de euro pentru cateva zile de spitalizare. Un eveniment neplacut iti strica nu numai vacanta, insa iti poate afecta bugetul pe termen lung.
1. Domeniul de aplicare
Portalul MyUNIQA (denumit în continuare „MyUNIQA” sau „portal”) este un serviciu online oferit de UNIQA Asigurări S.A. și UNIQA Asigurări de viață S.A. (denumite în continuare împreună „UNIQA”). MyUNIQA oferă Asiguraților/Contractanților (denumiți în continuare impreună „Clienți”) opțiunea de a utiliza serviciile UNIQA oferite în MyUNIQA pentru a achiziționa produse de asigurare oferite de UNIQA și de a-și gestiona propriul portofoliu de asigurări prin intermediul internetului, ca mijloc de comunicare. În acest scop, UNIQA operează un portal pentru clienți gratuit, individualizat și protejat prin parolă, sub forma unei aplicații bazate pe site-ul web. UNIQA oferă MyUNIQA la propria sa discreție până la o notificare ulterioară, dar își rezervă dreptul de a întrerupe acest serviciu după notificarea prealabilă cu un termen rezonabil de cel puțin 30 de zile. Acești termeni de utilizare nu modifică contractele de asigurare incheiate de clienți cu UNIQA.
Date de identificare:
UNIQA Asigurari S.A., persoana juridica romana, administrata in sistem dualist, autorizată de Autoritatea de Supraveghere Financiara prin Decizia nr. 8 din 23.10.2001, inmatriculată in Registrul Asigurătorilor sub nr. RA-007/2003, avand sediul social in Bucuresti, sector 1, Str. Nicolae Caramfil nr. 25, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J40/13092/12.08.2004, CUI 1813613/30.11.1992, cod unic de inregistrare 1813613, cod LEI 529900EHBJY3Z79SR41, telefon: (40) 021 212 0882, call center: 0374.400.400, e-mail: info@uniqa.ro.
UNIQA Asigurari de Viata S.A., persoana juridica romana, administrata in sistem dualist, autorizată de Autoritatea de Supraveghere Financiara prin Decizia nr. 289 din 08.04.2010, Inmatriculată in Registrul Asigurătorilor sub nr. RA-003/2003, avand sediul social in Bucuresti, sector 1, Str. Nicolae Caramfil nr. 25, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J40/23525/1992, CUI 1589754, telefon: (40) 021 313 7993, Call center: 0374 400 410, e-mail: viata@uniqa.ro.
2. Servicii oferite
Prin accesarea portaluluiMyUNIQA, vei putea sa:
Portalul MyUNIQA poate fi, de asemenea, utilizat pentru comunicarea electronică, cu condiția ca acest lucru să fie agreat de Clienti separat cu UNIQA.
Aceste servicii pot fi accesate în MyUNIQA, doar în masura în care sunt puse la dispoziție de UNIQA.
Scopul exact și actual al serviciilor oferite prin intermediul MyUNIQA rezultă din portalul pentru clienți acceptat de site-ul web, precum și din aplicațiile și chatbot-urile MyUNIQA. În ceea ce privește gratuitatea, UNIQA își rezervă dreptul de a modifica cerințele de acces la MyUNIQA, precum și tipul și sfera serviciilor oferite în orice moment și de a nu mai oferi aceste servicii gratuit.
Clientii au dreptul de a denunța unilateral contractul de asigurare incheiat, fără penalități și fără a fi necesară invocarea vreunui motiv, în termen de 14 zile calendaristice (pentru contractele de asigurari generale), cu exceptia asigurarilor obligatorii (exemplu: RCA), pentru care se aplica reglementarile specifice acestei asigurari sau în termen de 30 zile calendaristice (pentru contractele de asigurari de viata); aceste termene incep de la data emiterii politei de asigurare.
3. Autorizația de utilizare
3.1 Utilizatori autorizați (utilizatori)
UNIQA acorda accesul in MyUNIQA doar persoanelor cu varsta peste 18 ani.
Dreptul de utilizare a MyUNIQA este acordat persoanelor care dețin cel puțin un contract de asigurare („Poliță”) în vigoare la UNIQA. Odată cu încetarea ultimei polițe deținute la UNIQA, UNIQA poate bloca accesul utilizatorului la MyUNIQA. Cu toate acestea, UNIQA poate să acorde în continuare utilizatorului dreptul de a folosi MyUNIQA pe durata soluționării dosarelor de daună, precum și în alte situații care au legatură cu un contract de asigurare care a încetat, dar pentru care clientul nu are un drept legal pentru a beneficia de prelungirea dreptului de utilizare.
De asemenea, UNIQA acorda accesul in MyUNIQA persoanelor care au parcurs toate etapele inregistrarii (mentionate in sectiunea 3.2), care nu detin o Polita de asigurare la momentul inregistrarii, dar care isi doresc incheierea unei Polite de asigurare prin intermediul MyUNIQA.
3.2.Înregistrare
Dreptul de utilizare a MyUNIQA necesită acceptarea acestor termeni de utilizare. O altă cerință pentru înregistrarea în MyUNIQA este identificarea Contractantului poliței. Contractantul poliței este obligat să furnizeze informații reale, actuale și complete atunci când se înregistrează și când utilizează ulterior MyUNIQA și să își actualizeze imediat datele și informațiile în cazul în care acestea suferă modificări. Contractantul poliței își asumă riscul unor consecințe negative rezultate din informații incorecte, incomplete sau neactualizate. Utilizarea MyUNIQA de utilizator este posibilă doar după transmiterea de UNIQA a datelor individuale de acces către Contractantul poliței/utilizator și activarea accesului la portal de catre UNIQA. UNIQA își rezervă dreptul de a respinge cererile clienților de acces la portal fără a motiva această decizie.
3.3. Utilizarea exclusivă de către persoane autorizate
Utilizarea portalului și a serviciilor oferite în acesta este permisă numai persoanei căreia i sa acordat accesul în conformitate cu punctele 3.1 și 3.2. Utilizatorul trebuie să-și păstreze datele de acces secrete în conformitate cu punctul 5.1 și să-și protejeze contul de accesul terților. UNIQA va atribui și comunica documentele de asigurare și de daune prin intermediul MyUNIQA persoanei care s-a autentificat in portal prin introducerea datelor de acces sau a contractului de asigurare corespunzător, cu condiția ca UNIQA să nu aibă o cauză justificată de a se îndoi de identitatea utilizatorului. UNIQA nu este obligată să verifice în mod activ că persoana care s-a autentificat in portal este utilizatorul.
3.4. Interzicerea utilizării necorespunzătoare
Utilizatorul se asigură că va folosi datele și informațiile obținute prin MyUNIQA numai în scopuri proprii și într-o manieră care să nu întrerupă, să deterioreze sau să afecteze în alt mod accesul altor utilizatori. În special, utilizatorului îi este interzis să extragă sistematic date și informații, să le tranzacționeze, să le prelucreze comercial sau să permită terților să facă acest lucru. Utilizatorul se obligă să nu utilizeze portalul și serviciile oferite în acesta în scopuri ilegale sau să permită orice utilizare a acestora în astfel de scopuri. În plus, utilizatorul va respecta drepturile de autor și drepturile de proprietate intelectuală atunci când folosește MyUNIQA. Prin urmare, utilizatorul nu poate copia, modifica, utiliza sau reproduce, în totalitate sau parțial, MyUNIQA sau părți din aceasta, fără acordul prealabil scris al UNIQA.
4. Disponibilitatea MyUNIQA
UNIQA depune toate eforturile pentru a permite accesul la MyUNIQA în orice moment. Cu toate acestea, UNIQA nu garantează disponibilitatea fără intreruperi la MyUNIQA sau a anumitor capacități ale serverului. Prin urmare, sunt posibile întreruperi temporare ale conexiunii și de aceea UNIQA nu își asumă nicio răspundere pentru faptul că accesul la portal nu este întotdeauna posibil, în orice moment. În special, UNIQA își rezervă dreptul de a efectua lucrări de întreținere în orice moment.
5. Diligența necesară a utilizatorului
5.1 Confidențialitatea și stocarea datelor de acces personalizate
Utilizatorul trebuie să păstreze secret datele individuale de acces generate în timpul înregistrării în MyUNIQA și să le păstreze în siguranță pentru a evita accesul altor persoane la aceste date. În special, trebuie respectate următoarele cerințe pentru a proteja datele individuale de acces:
5.2 Securitatea sistemului clientului
Utilizatorul trebuie să respecte instrucțiunile de securitate UNIQA, în special în ceea ce privește măsurile de protecție a hardware-ului și software-ului utilizat de acesta (sistemul informatic al clientului). Aceasta include și obligația de a instala actualizările de securitate puse la dispoziție de furnizorii de software.
6. Blocare acces
6.1. În cazul în care datele individuale de acces sunt pierdute sau există suspiciunea că o persoană neautorizată a obținut informații cu privire la datele individuale de acces, utilizatorul este obligat să notifice imediat UNIQA prin telefon (la numarul de telefon 0374.400.400 ) sau pe intermediarul/inspectorul de asigurare cu care colaboreaza, pentru a bloca accesul la MyUNIQA. La primirea notificării, UNIQA va bloca imediat accesul sau îl va suspenda, cu condiția ca solicitantul să facă dovada identității sale.
6.2. UNIQA are dreptul să blocheze accesul utilizatorului la MyUNIQA fără a exista o cerere a utilizatorului dacă există suspiciunea de utilizare neautorizată sau frauduloasă a MyUNIQA ori a datelor individuale de acces sau utilizatorul încalcă acești termeni de utilizare. După mai multe încercări nereușite de acces într-o zi folosind date de acces incorecte, UNIQA va bloca temporar accesul la MyUNIQA. În acest caz, pentru deblocare este necesar să contactați Serviciul clienți UNIQA prin telefon sau în scris.
7. Răspunderea
7.1. Răspunderea utilizatorului
Utilizatorul este răspunzător față de UNIQA pentru toate daunele pe care le-a cauzat din culpă, în special prin ignorarea măsurilor de diligență și de siguranță enumerate în acești termeni de utilizare. Toate consecințele negative ale utilizării necorespunzătoare a MyUNIQA, care rezultă din faptul că utilizatorul oferă datele sale individuale de acces către o terță persoană contrar punctului 5.1 sau un terț dobândește informatii despre datele individuale de acces ca urmare a neglijenței utilizatorului, sunt suportate de utilizator.
7.2. Răspunderea UNIQA pentru MyUNIQA
UNIQA va rambursa utilizatorului toate prejudiciile suferite în caz de erori de transmisie, cu condiția ca UNIQA să fi acționat cel puțin din culpă gravă. Răspunderea pentru neglijență simplă/ușoară este exclusă, cu excepția încălcărilor obligațiilor noastre contractuale principale. Răspunderea UNIQA este exclusă pentru întreruperi, întârzieri, omisiuni sau disfuncționalități de orice fel care pot fi atribuite mijloacelor, rețelelor și/sau furnizorilor de comunicații, precum și pentru interferențe neautorizate în echipamentele tehnice ale UNIQA de către terți.
8. Încărcarea documentelor în MyUNIQA
8.1 Încărcarea documentelor
Utilizatorul poate încărca în portalul MyUNIQA documentele necesare activarii contului de utilizator MyUNIQA (exemplu: cartea de identitate) si cele necesare generarii de oferte si emiterii polițelor de asigurare prin intermediul acestui portal.
8.2 Nu este permisă încarcarea documentelor cu conținut neautorizat
Utilizatorul nu este autorizat să încarce documente cu conținut neautorizat în MyUNIQA. Conținutul neautorizat include documente care încalcă drepturile terților (cum ar fi conținut protejat prin drepturi de autor) și documente cu conținut pornografic, rasist sau dăunător (viruși, viermi, troieni etc.).
8.3 Stocarea documentelor originale, acces la fișiere
Utilizatorul este responsabil pentru stocarea în siguranță a originalelor documentelor încărcate. UNIQA nu datorează niciun acces permanent la fișiere și nu garantează și nu își asumă nicio răspundere pentru pierderea datelor. UNIQA își rezervă dreptul de a solicita utilizatorului să trimită originalele documentelor încărcate, în special în cazul procesării cererilor de daună.
8.4 Ștergere
Utilizatorul are posibilitatea ca documentele încărcate de el să fie actualizate sau șterse în portalul MyUNIQA in vederea asigurarii integritatii datelor transmise in cadrul proceselor descrise la punctele 3.1, 3.2 si pe parcursul procesului de vanzare. UNIQA stochează documentele încărcate pe toată perioada în care este necesar sau este obligatoriu în virtutea legii, de regulă pe o perioadă de până la 10 ani după încetarea polițelor de asigurare.
9. Comunicare electronică
MyUNIQA.ro este un portal destinat exclusiv pentru informații și servicii. Comunicarea contractuala prin mijloace electronice, pentru polițele UNIQA care nu se încheie prin intermediul portalului MyUNIQA, necesită un acord separat al clientului.
10. Modificări ale Condițiilor de utilizare
UNIQA își rezervă dreptul de a face modificări sau completări ale acestor termeni de utilizare, inclusiv cerințele de acces la MyUNIQA, datorate unor modificări ale cerințelor tehnice sau ale cadrului legal. Aceste modificări vor fi notificate utilizatorului în cadrul MyUNIQA. Consimțământul utilizatorului cu privire la modificările condițiilor de utilizare se consideră că a fost dat dacă condițiile de utilizare modificate nu au ca rezultat o situație mai dificilă pentru utilizator și/sau dacă utilizatorul nu se opune în mod expres la modificarea indicată în termen de două luni de la primirea notificării de modificare. În cazul în care utilizatorul nu este de acord cu modificarea, se aplică în continuare termenii de utilizare anteriori. În acest caz, însă, ne rezervăm în mod expres dreptul de a denunța unilateral acordul de utilizare a MyUNIQA.
11. Încetarea acordului de utilizare
Utilizatorul poate denunța unilateral acordul de utilizare a MyUNIQA în orice moment fără a respecta o perioadă de notificare în scris (de exemplu, prin scrisoare sau e-mail la info@uniqa.ro). UNIQA poate denunța unilateral acordul de utilizare a MyUNIQA în orice moment, prin transmiterea utilizatorului unei notificări scrise, cu acordarea unui termen preaviz de o lună. Orice drept legal de denunțare, precum și orice drept de denunțare din alte acorduri rămân neafectate. Dacă există un motiv întemeiat, UNIQA poate rezilia acordul de utilizare a MyUNIQA cu efect imediat.
12. Dezactivarea contului MyUNIQA
Înainte de incetarea utilizării MyUNIQA, inclusiv prin denunțarea unilaterală de către utilizator sau UNIQA, utilizatorul trebuie să se asigure că toate documentele transmise sau incarcate anterior online sunt salvate în timp util pe propriul server sau într-o altă formă și, prin urmare, sunt disponibile utilizatorului offline. Căsuța poștală electronică si documentele stocate in MyUNIQA nu mai sunt disponibile după dezactivarea contului.
13. Informațiile privind protecția datelor
Prelucrarea datelor individuale de utilizator şi a informațiilor comune din MyUNIQA se va face în comun de UNIQA Asigurări S.A. și UNIQA Asigurări de viață S.A. care au calitatea de operatori asociați, conform prevederilor legislației privind protecția datelor cu caracter personal. Pentru datele prelucrate in comun, clientul (persoana vizată) îşi poate exercita drepturile în temeiul legislației privind protecția datelor cu caracter personal cu privire la şi în raport cu fiecare dintre cei operatori asociați. Pentru exercitarea drepturilor, depunerea unei reclamații sau pentru solicitarea de informații privind datele cu caracter personal, clientul (persoana vizată) se poate adresa la urmatoarea adresă unică de contact dpo@uniqa.ro. Informațiile privind prelucrarea datelor cu caracter personal specifică fiecarui operator, respectiv UNIQA Asigurări S.A. și UNIQA Asigurări de viață S.A., pentru prelucrarea în propriile scopuri de prelucrare, pot fi accesate aici.
14. Dispoziții finale
Acestor termeni de utilizare și utilizarii MyUNIQA le este aplicabilă legea din Romania. Legea aplicabilă achiziționării contractelor de asigurare online o constituie prevederile legale privind încheierea și executarea contractelor la distanță privind serviciile financiare și dispozitiile normelor A.S.F. privind comercializarea electronică. Orice litigii cu privire la acești termeni de utilizare sunt de competența instanțelor de judecată din Romania. Dacă sunteți un consumator cu reședința obișnuită în UE, vă bucurați și de protecția dispozițiilor obligatorii ale legii țării dvs. de reședință.
Această versiune a termenilor de utilizare a portalului MyUNIQA este valabilă din data de 23.05.2021.