Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Comunicate de presa

23 Februarie, 2021 Comunicate de presa

Rezultate stabile pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata la finalul anului 2020

Pe parcursul ultimului trimestru al anului 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au pastrat ca obiective principale stabilizarea rezultatelor sub impactul contextului pandemic si diversificarea portofoliului pentru dezvoltarea durabila a celor doua companii.

Rezultate stabile pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata la finalul anului 2020

Pe parcursul ultimului trimestru al anului 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au pastrat ca obiective principale stabilizarea rezultatelor sub impactul contextului pandemic si diversificarea portofoliului pentru dezvoltarea durabila a celor doua companii.

Asigurarile non-auto si-au mentinut ritmul de crestere de doua puncte procentuale, inregistrand un avans de 11%, comparativ cu perioada similara a anului anterior. Pe acest segment, asigurarile de locuinta, incendiu si raspunderi au fost, mai departe, principalii contributori la evolutia rezultatelor UNIQA.

Pe segmentul de asigurari auto, obiectivele au vizat, in continuare, imbunatatirea calitatii portofoliului CASCO si restrangerea ponderii asigurarilor obligatorii de raspundere civila la nivelul portofoliului companiei.

“Am incheiat un an atipic sub toate aspectele cu rezultate stabile, reusind sa asimilam, in mare masura, impactul generat de contextul pandemic. Experienta din 2020 ne-a aratat ca, avand o baza financiara solida si obiective clare in ceea ce priveste dezvoltarea durabila a companiei si calitatea experientei oferita clientilor, suntem capabili sa ne adaptam, accelerand procesele pentru a raspunde rapid noii realitati in care ne regasim. Transformarea UNIQA continua, pozitionand cu mai multa hotarare clientii in centrul actiunilor noastre. Intram intr-o noua etapa de evolutie, cu obiective ambitioase pentru a obtine evaluari de 5 stele din partea clientilor. Modelul nostru de afaceri ne va permite sa adresam nevoile acestora in mod personalizat, bazandu-ne pe procese bine calibrate si pe competentele echipei noastre de profesionisti”, a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari.

Pentru asigurarile de viata, redresarea rezultatelor, in special pe canalul bancassurance, a continuat si in ultimul trimestru din 2020. Activitatea pe acest segment a fost sustinuta, in continuare, de vanzarea produselor traditionale, care a inregistrat un avans de aproape 5% fata de acelasi interval din 2019.

Continuam sa dezvoltam activitatea de asigurari de viata, pozitionand clientii in centrul actiunilor noastre, intelegandu-le nevoile si oferindu-le solutii de asigurare inovatoare, relevante, simple si accesibile. Am lansat de curand un nou produs de asigurare de viata la termen, care ne permite sa fim alaturi de clientii nostri in momentele importante din viata lor, ajutandu-i sa isi construiasca planurile de protectie de care au cu adevarat nevoie, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurari de viata.

Cele doua companii UNIQA au incheiat anul 2020 cu un volum total al primelor brute subscrise situat la nivelul de 93,8 milioane euro, conform IFRS, cu 3,4 procente mai mic decat cel inregistrat la finalul anului 2019. Factorii care au influentat aceasta dinamica vizeaza, dincolo de contextul generat de pandemie, efectele masurilor aplicate cu consecventa pentru imbunatatirea calitatii portofoliului auto, prin reducerea ponderii RCA si a asigurarilor facultative pe segmentul de leasing.

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au continuat sa investeasca in calitatea experientei oferita clientilor, reusind, in acelasi timp, sa optimizeze costurile administrative, acestea fiind situate, la finalul anului 2020, la un nivel cu 3,6 puncte procentuale sub cel inregistrat in aceeasi perioada din 2019.

Profitul net total inregistrat de ambele companii UNIQA la finalul anului 2020 a fost de 3,2 milioane euro, conform IFRS

Experienta clientilor, prioritate importanta pentru UNIQA

UNIQA a continuat sa faca pasi importanti in ceea ce priveste imbunatatirea experientei clientilor prin dezvoltarea de noi produse si servicii bazate pe relevanta, simplitate si accesibilitate.

Astfel, compania a lansat un nou produs de asigurare de viata la termen – UNISAFE. Produsul ofera protectie financiara in baza unui concept simplu, clientii putand alege unul dintre cele 5 pachete predefinite in functie de nevoi relevante, pentru 5 tipuri de situatii familiale: UNISAFE Dinamic, pentru tinerii plini de energie, independenti financiar si cu o viata activa, UNISAFE Start, potrivit tinerilor la inceputul vietii de cuplu, UNISAFE Family, potrivit celor care au deja familie si copii, UNISAFE Exclusiv, pentru familiile monoparentale si UNISAFE Senior, dedicat celor cu experienta de viata, care cauta solutii de protectie pe termen lung pentru a- si mentine standardul de viata si dupa retragerea din activitate.

Produsul ofera protectie pentru 9 dintre cele mai frecvente riscuri, suplimentar acoperirii de baza pentru deces din orice cauza. Totodata, optional, pentru fiecare pachet predefinit, pot fi adaugate acoperiri suplimentare, in functie de nivelul de protectie dorit.

Avantajele oferite de UNISAFE sunt, de asemenea, completate de posibilitatea de a beneficia de protectie pentru 10 dintre cele mai des intalnite afectiuni grave, in cazul copiilor asiguratilor, aceste acoperiri fiind oferite gratuit, impreuna cu acoperirea altor 2 afectiuni grave, dar si de indemnizarea progresiva in cazul producerii invaliditatii permanente ca urmare a unui accident. Produsul ofera flexibilitate in ceea ce priveste frecventa de plata a primei de asigurare, in functie de care sunt aplicate reduceri de pana la 5% precum si posibilitatea cesionarii in favoarea unui IFN sau a unei banci, drept garantie pentru credite importante, precum cel pentru locuinta.

In zona serviciilor, transformarea digitala ramane o prioritate importanta pentru UNIQA. Inovatie absoluta la nivelul pietei asigurarilor din Romania, dupa un an si jumatate de activitate in rolul de asistent digital, ANA devine consultantul digital de la UNIQA.

ANA ajuta clientii sa profite din plin de tehnologie si surprinde nu doar prin diversitatea activitatilor pe care le poate prelua, ci si prin noua ei infatisare. Experienta clientilor in interactiunea cu UNIQA este astfel completata de o identitate vizuala definita pentru mediul online, care evidentiaza personalitatea consultantului digital ANA, facandu-l usor de recunoscut.

Alaturi de clientii UNIQA pentru notificarea simpla, rapida si in siguranta a daunelor, dar si pentru achizitionarea asigurarii medicale de calatorie in strainatate, ANA trece acum intr-o noua etapa, pregatindu-se sa isi extinda activitatea de consultant digital pentru a rezolva o varietate de solicitari in mediul online. 

In actualul context, ANA si-a asumat un rol important pentru protejarea sigurantei clientilor UNIQA, preluand notificarea online a daunelor pentru toate produsele din portofoliul de asigurari generale al companiei, in cazul daunelor CASCO si de locuinta emitand si ofertele de despagubire.

Calitatea serviciilor de care beneficiaza clientii in ceea ce priveste daunele este confirmata, totodata, de cea mai recenta analiza a raportarilor privind dosarele de dauna avizate pentru RCA, publicata de catre Autorifatea de Supraveghere Financiara, potrivit careia UNIQA are cea mai mica durata medie de plata a dosarelor de dauna pe piata RCA din Romania, 2 .7 zile / dosar.

Ce a insemnat ANA pentru experienta clientilor UNIQA in 2020?

  • notificarea in doar cateva minute a daunelor pentru toate produsele de asigurari generale;
  • 39.000 de sesiuni gestionate;
  • 107 sesiuni in medie pe zi;
  • 67% dintre daunele CASCO si locuinta gestionate prin ANA.

UNIQA ramane in topul companiilor de asigurari cu cele mai putine reclamatii

Potrivit datelor recent publicate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, UNIQA continua sa se numere printre companiile de asigurari din Romania cu cele mai putine nemultumiri adresate de clienti. Astfel, la finalul ultimului trimestru din 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 237 de reclamatii, in scadere comparativ cu situatia din aceeasi perioada a anului anterior.

Cu o istorie de peste 10 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiind de peste 200 de ani de experienta ca parte dintr-un Grup international cu o prezenta tot mai puternica la nivel european, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata continua sa aduca valoare in viata clientilor, concentrandu-si eforturile in trei directii principale: dezvoltarea de produse si servicii relevante, care adreseaza nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor si optimizarea costurilor prin digitalizare, precum si investitia in calitatea echipei de profesionisti.

Despre UNIQA

UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. UNIQA Asigurari se numara printre liderii pietei romanesti de asigurari generale, oferind un portofoliu complet de produse care respecta nevoile clientilor si tendintele pietei. Compania se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata. Cu produse de asigurare de viata mixte, la termen si de grup, dar si cu experienta si know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respecta nevoile fiecarui client in parte, gasind solutiile de asigurare potrivite.

Despre UNIQA Insurance Group

UNIQA Insurance Group, cu sediul central in Austria, este unul dintre cele mai importante si dinamice grupuri de asigurari din Europa Centrala si de Est. Cu aproximativ 21.300 de angajati, UNIQA ofera servicii de asigurari pentru 15,5 milioane de clienti in 18 tari. In Austria, UNIQA detine o cota de piata de 22% si a fost desemnata, timp de zece ani, cea mai de incredere companie de asigurari, conform studiului anual al publicatiei Reader’s Digest. Cu UNIQA si Raiffeisen Insurance, Grupul detine doua branduri puternice, care ii ofera o baza solida pentru cresterea viitoare. UNIQA opereaza in 18 tari din Europa Centrala si de Est: Austria, Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Kosovo, Croatia, Macedonia de Nord, Muntenegru, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Republica Ceha, Ucraina, Ungaria, Elvetia si Liechtenstein.

Contact UNIQA                                                                                 Bucuresti, 23 februarie 2021

PR: Amelia Laudat

Tel: + 40-721-291.363

E-mail: contact.presa@uniqa.ro