Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Comunicate de presa

26 Mai, 2020 Comunicate de presa

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au incheiat primul trimestru din 2020 cu rezultate stabile pe liniile profitabile de activitate

Primul trimestru din 2020 a marcat rezultate stabile pe liniile profitabile pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata.

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au incheiat primul trimestru din 2020 cu rezultate stabile pe liniile profitabile de activitate

Primul trimestru din 2020 a marcat rezultate stabile pe liniile profitabile pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata.

Rezultatele din zona non-auto s-au mentinut la un nivel similar celui inregistrat in aceeasi perioada din 2019, in timp ce, pentru asigurarile de viata, produsele traditionale au continuat sa sustina activitatea companiei.

Pe segmentul auto, strategia a continuat in directia reducerii ponderii asigurarilor obligatorii de raspundere civila si imbunatatirii calitatii portofoliului de asigurari facultative CASCO, sustinuta, in continuare, de subscrierile din zona clientilor retail.

Primele brute subscrise in total de cele doua companii UNIQA se situau, la finalul primului trimestru din 2020, la nivelul de 23,8 milioane euro, conform IFRS, cu 6 procente sub cele inregistrate in aceeasi perioada a anului anterior. Diferenta a fost generata de accentuarea efectelor masurilor de reducere a ponderii asigurarilor RCA si asigurarillor auto facultative pe segmentul de leasing in cadrul portofoliului companiei, dar si pe fundalul cresterii ratelor de schimb.

Profitul net total inregistrat de ambele companii UNIQA in primul trimestru din 2020 a fost de 2,4 milioane euro, conform IFRS, situandu-se la un nivel semnificativ imbunatatit comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior. Acest lucru se datoreaza masurilor din zona portofoliului de asigurari auto, cu rezultate pozitive pe segmentul CASCO.

“Prima parte a anului 2020 a venit cu provocari majore pentru toata lumea, prin declansarea unei crize sanitare fara precedent din perspectiva dimensiunii si a impactului generat. Efectele acesteia se vor contura mai clar in urmatoarele luni, insa rezultatele din primul trimestru si rapiditatea cu care am reusit sa ne adaptam activitatea la aceasta noua realitate ne arata ca suntem o companie stabila, pregatita si responsabila. Solutiile digitale dezvoltate de UNIQA, modul in care ne-am recalibrat procesele si produsele la riscurile generate de pandemia de coronavirus si, nu in ultimul rand, calitatea echipei noastre de specialisti ne ajuta sa ne continuam activitatea fara provocari majore si in deplina siguranta. Avem expertiza si instrumentele adecvate pentru a ramane un factor de stabilitate si un partener de incredere deopotriva pentru clientii si angajatii nostri”, a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari.

“In privinta activitatii pe segmentul asigurarilor de viata, UNIQA a incheiat primele trei luni ale anului 2020 cu rezultate stabile, care ne dau incredere ca putem duce mai departe strategia de dezvoltare a companiei. Transformarea activitatii de asigurari de viata va continua, cu certitudine, in 2020, cu atat mai mult sub impactul situatiei generata de pandemia de coronavirus. Suntem conectati la noua realitate si am adoptat cu hotarare masuri pentru a raspunde nevoii clientilor de a fi protejati in contextul noii realitati din societate. Intr-o prima faza, am extins acoperirile pentru produsele existente prin includerea riscului de pandemie. Urmatorul pas a fost dezvoltarea unui produs dedicat riscurilor asociate COVID-19, pentru a sprijini in acest fel companiile care isi reiau treptat activitatea si au nevoie sa isi protejeze echipele in cazul infectarii cu noul coronavirus, diminuand implicit riscurile la care este expusa afacerea lor. Pastram in centrul actiunilor noastre nevoile reale ale clientilor si calitatea experientei pe care le-o oferim in relatia cu UNIQA”, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurari de viata.

In primul trimestru din 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au continuat sa sustina investitiile in zona IT, cu impact asupra imbunatatirii calitatii experientei oferita clientilor. Acestea s-au reflectat la nivelul costurilor administrative, care au inregistrat o crestere de 9,4 puncte procentuale comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.

„Strategia UNIQA de dezvoltare a zonei digitale si-a demonstrat, o data in plus, valoarea si eficienta in momentul in care siguranta clientilor, a echipei si a activitatii companiei s-a bazat pe soliditatea sistemului nostru IT si a solutiilor digitale pe care le-am dezvoltat de-a lungul timpului pentru imbunatatirea experientei in relatia cu UNIQA. Datorita acestora, am reusit, intr-un timp foarte scurt, sa migram fara provocari majore activitatea companiei in mediul online, actionand cu toata responsabilitatea, astfel incat sa nu punem in pericol in niciun moment sanatatea angajatilor, a clientilor si partenerilor nostri. Continuam sa investim in aceasta directie pentru a avea la indemana cele mai bune solutii, care sa raspunda nevoilor si comportamentelor specifice noii realitati, generata de criza sanitara”, a declarat Paul Cazacu, Vicepresedinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurari.

Online este cel mai simplu: solutiile digitale sustin siguranta clientilor si a echipei UNIQA

La jumatatea lunii martie, UNIQA a migrat cea mai mare parte a interactiunii cu clientii in zona online, acestia avand la dispozitie canale digitale pe care le pot accesa pentru a mentine relatia cu compania.

Cu ajutorul asistentului digital ANA, clientii raman in siguranta si au posibilitatea sa notifice simplu si rapid daunele pentru toate produsele de asigurari generale din portofoliul companiei.

Astfel, pot transmite cu usurinta detaliile despre eveniment, fotografiile cu avariile si documentele necesare, asistentul digital fiind accesibil online de pe orice dispozitiv (desktop, laptop, tableta, smartphone), direct din browser la adresa https://daunerapide.uniqa.ro, in zona dedicata din website-ul UNIQA sau cu ajutorul unui link primit prin SMS ca urmare a interactiunii cu Contact Center UNIQA.

Informatiile si documentele transmise catre asistentul digital ANA sunt preluate de catre o echipa de specialisti, care contacteaza ulterior clientii pentru finalizarea dosarului de dauna.

Pentru daunele aferente politelor de asigurare CASCO si de locuinta, ANA analizeaza instant datele si poate propune o oferta de despagubire, transformand procesul de daune intr-un mod conversational, uzual si facil, in functie de disponibilitatea clientului, din mai multe zile, in cateva minute.

“Am lansat asistentul digital ANA acum aproape un an, cu toata increderea in faptul ca va deveni un prieten bun pentru cat mai multi dintre clientii UNIQA. Rata de adoptie de aproape 70% pentru daunele aferente politelor CASCO si pentru asigurarile de locuinta ne arata ca asteptarile noastre au fost validate. ANA este un serviciu unic in piata de asigurari din Romania si aduce valoare in viata clientilor nostri prin simplitate si accesibilitate, cu atat mai mult in actualul context, in care distantarea sociala este atat de importanta pentru a ramane in siguranta. De cand s-a alaturat echipei UNIQA, ANA a continuat sa isi imbunatateasca cunostintele, astfel incat functionalitatile sale permit acum notificarea oricarei daune pentru asigurarile generale. Vom dezvolta mai departe acest serviciu digital, iar ANA va invata tot mai multe lucruri pentru a le fi de ajutor clientilor UNIQA in cat mai multe imprejurari”, a precizat Iuliana Rusei, Membru al Directoratului – CITO UNIQA Asigurari.

Pentru a facilita interactiunea clientilor cu UNIQA in conditii de siguranta, echipa din Contact Center este disponibila pentru a le prelua solicitarile telefonic, la numarul 0374 400 400, cu program non-stop, precum si la adresa de email info@uniqa.ro.

Totodata, clientii au la dispozitie adresa info@uniqa.ro pentru directionarea in format electronic / scanat a corespondentei transmisa, in mod uzual, in format tiparit.

In ceea ce priveste plata primelor pentru politele de asigurare, clientii pot accesa canale digitale, care le ofera modalitati multiple pentru a rezolva aceasta operatiune de la distanta, rapid si eficient: plata online direct in cadrul paginii UNIQA, la adresa https://www.uniqa.ro/plata-polite-asigurare si prin transfer bancar online, utilizand aplicatiile de Internet Banking sau Mobile Banking.

UNIQA se bucura de aprecierea clientilor, continuand sa isi consolideze pozitia in randul companiilor de asigurari cu cele mai putine reclamatii

In ceea ce priveste situatia reclamatiilor, potrivit celor mai recente date publicate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, UNIQA continua sa se numere printre companiile de asigurari din Romania fata de care clientii isi exprima cele mai putine nemultumiri. Astfel, in primul trimestru al anului 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 63 de reclamatii, in usoara crestere comparativ cu situatia din aceeasi perioada a anului anterior.

Cu o istorie de peste 10 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiind de peste 200 de ani de experienta la nivelul unui Grup international cu o prezenta tot mai puternica la nivel european, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata continua sa aduca valoare in viata clientilor, concentrandu-si eforturile in trei directii principale: dezvoltarea de produse si servicii relevante, care adreseaza nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor si optimizarea costurilor prin digitalizare, precum si investitia in calitatea echipei de profesionisti.

Despre UNIQA

UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. UNIQA Asigurari se numara printre liderii pietei romanesti de asigurari generale, oferind un portofoliu complet de produse care respecta nevoile clientilor si tendintele pietei. Compania se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata. Cu produse de asigurare de viata mixte, la termen si de grup, dar si cu experienta si know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respecta nevoile fiecarui client in parte, gasind solutiile de asigurare potrivite.

Despre UNIQA Insurance Group

UNIQA Insurance Group, cu sediul central in Austria, este unul dintre cele mai importante si dinamice grupuri de asigurari din Europa Centrala si de Est. Cu aproximativ 20.000 de angajati, UNIQA ofera servicii de asigurari pentru 10,1 milioane de clienti in 18 tari. In Austria, UNIQA detine o cota de piata de 22% si a fost desemnata, timp de zece ani, cea mai de incredere companie de asigurari, conform studiului anual al publicatiei Reader’s Digest. Cu UNIQA si Raiffeisen Insurance, Grupul detine doua branduri puternice, care ii ofera o baza solida pentru cresterea viitoare. UNIQA opereaza in 18 tari din Europa Centrala si de Est: Austria, Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Kosovo, Croatia, Macedonia de Nord, Muntenegru, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Republica Ceha, Ucraina, Ungaria, Elvetia si Liechtenstein.

Contact UNIQA                                                                                     

PR: Amelia Laudat

Tel: + 40-721-291.363

E-mail: contact.presa@uniqa.ro