Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Comunicate de presa

24 Mai, 2021 Comunicate de presa

Rezultatele UNIQA in primul trimestru din 2021

Inceputul anului 2021 a marcat o evolutie in acord cu directiile strategiei de dezvoltare durabila pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata. Activitatea de asigurari generale a continuat sa se consolideze pe segmentele profitabile, in timp ce asigurarile de viata au inregistrat o redresare semnificativa de doua cifre procentuale, recuperand din decalajul generat de perioadele anterioare, sub impactul contextului pandemic.

Inceputul anului 2021 a marcat o evolutie in acord cu directiile strategiei de dezvoltare durabila pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata. Activitatea de asigurari generale a continuat sa se consolideze pe segmentele profitabile, in timp ce asigurarile de viata au inregistrat o redresare semnificativa de doua cifre procentuale, recuperand din decalajul generat de perioadele anterioare, sub impactul contextului pandemic.  

In primul trimestru din 2021, rezultatele pe segmentul asigurarilor non-auto indica un avans de 8%, comparativ cu perioada similara a anului anterior, sustinut de asigurarile de locuinta, incendiu si accidente ca principali contributori.

Evolutia segmentului de asigurari auto a pastrat ca repere principale obiectivele de imbunatatire a calitatii portofoliului CASCO si restrangere a ponderii asigurarilor obligatorii de raspundere civila la nivelul portofoliului companiei.

“Avem un start bun in 2021, cu rezultate relevante in directiile strategiei de crestere durabila a activitatii UNIQA. Evolutia companiei in primele trei luni ne arata ca facem pasi importanti catre redresare in zonele impactate de contextul anului trecut si ne bazam pe soliditatea financiara a companiei, care ne permite sa respectam promisiunile fata de clientii si partenerii nostri, de echipa noastra si, nu in ultimul rand, fata de comunitate. Performanta UNIQA este sustinuta, mai departe, de valoarea pe care suntem hotarati sa o aducem in viata clientilor. Ne bazam pe un model de organizare a activitatii cu ajutorul caruia adresam nevoile clientilor, deopotriva oameni si companii, intr-un mod relevant, pentru o experienta de cea mai buna calitate si o calatorie de durata alaturi de UNIQA”, a declarat Paul Cazacu, CEO UNIQA Asigurari.

Imbunatatirea rezultatelor pentru activitatea de asigurari de viata vizeaza, in special, segmentul bancassurance, cu o crestere de 45% a vanzarilor in primele trei luni din 2021, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior. Vanzarea produselor traditionale a continuat, de asemenea, sa sustina redresarea pe aceasta linie de activitate, cu un avans de 16% in primul trimestru al anului curent, comparativ cu intervalul similar din 2020.

“Primele luni ale anului au marcat deja o crestere importanta pentru UNIQA pe segmentele asigurarilor de viata si bancassurance, cel mai puternic impactate de efectele pandemiei. Credem ca trendul se va mentine pe toate segmentele de asigurari de viata, in conditiile in care aceste solutii de protectie detin inca o pondere redusa la nivelul pietei, insa beneficiaza de un grad tot mai mare de constientizare cu privire la necesitate in randul clientilor, incurajat de provocarile cu care ne-am confruntat cu totii in perioada crizei sanitare. Este un parcurs de durata, insa, prin grija si o buna intelegere a nevoilor clientilor, vom continua sa fim alaturi de ei cu solutii relevante, simple si accesibile, care ii ajuta sa isi construiasca planurile pentru o viata mai buna”, a precizat Radu Bragarea, Vicepresedinte Directorat UNIQA Asigurari de viata.

Cele doua companii UNIQA au incheiat primul trimestru din 2021 cu un volum total al primelor brute subscrise situat la nivelul de 25,2 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 5,7% fata de rezultatul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut.

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au continuat sa investeasca in calitatea experientei si in valoarea oferita clientilor, incheind primul trimestru din 2021 cu un nivel optimizat al costurilor administrative, situat cu 7,8 puncte procentuale sub cel inregistrat in aceeasi perioada din 2020.

Valoarea totala a daunelor platite de UNIQA in primele trei luni din 2021 s-a ridicat la nivelul de 15,7 milioane euro, cu 19% peste cel inregistrat in perioada similara a anului anterior.

Top 3 al celor mai importante daune platite in primul trimestru din 2021 a totalizat despagubiri in valoare de 4,2 milioane euro, acoperind riscurile de incendiu, avarii accidentale / pierdere de profit si fenomene meteo – furtuna / inundatie, pentru activitati din industriile de bricolaj, energetica si constructii / montaj.

Profitul net total inregistrat de ambele companii UNIQA in primele trei luni din 2021 a fost de 1,9 milioane euro, conform IFRS.

Experienta clientilor, in focus: portalul digital MyUNIQA

In cadrul programului de transformare digitala, UNIQA urmareste integrarea tehnologiilor digitale in toate ariile de activitate ale companiei, cu scopul de a livra clientilor o experienta bazata pe inovatie, relevanta, simplitate si accesibilitate.

De aceea, UNIQA lanseaza portalul digital MyUNIQA, care raspunde nevoilor clientilor de a interactiona cu UNIQA utilizand tehnologia digitala pentru acces usor si rapid la informatii relevante, dar si la produsele si serviciile companiei.

In cadrul portalului, consultantul digital ANA este alaturi de clientii UNIQA, facilitandu-le atat serviciul de e-commerce pentru produse de asigurare simple (momentan asigurari de calatorie, urmand a fi disponibile si alte produse de asigurare), cat si plata primelor de asigurare pentru intregul portofoliu de asigurari detinute la UNIQA, indiferent daca politele de asigurare au fost emise utilizand serviciul de e-commerce din portal sau in mediul offline, prin interactiunea directa cu un agent de vanzare.

Totodata, portalul digital MyUNIQA ofera acces la serviciile de notificare a daunelor. Consultantul digital ANA continua sa fie un facilitator important in relatia cu clientii UNIQA, pentru toate tipurile de produse de asigurari generale din portofoliul companiei, fiind usor de accesat in mediul online si disponibil 24/7, gestionand, in prezent, peste 70% dintre notificarile de daune aferente asigurarilor facultative CASCO si mai mult de 80% dintre daunele pentru asigurarile facultative de locuinta.

Accesand portalul MyUNIQA, clientii isi pot gestiona datele de identificare si de contact in relatia cu UNIQA, iar consultantul digital ANA le va inlesni utilizarea tehnologiei de recunoastere optica a datelor (OCR) pentru preluarea automata si procesarea digitala a datelor din cartea de identitate. In sectiunea de Notificari, clientii vor primi toate informatiile relevante pentru experienta alaturi de UNIQA.

Portalul MyUNIQA este o solutie digitala conectata la nevoile si asteptarile clientilor, optimizata continuu pentru a oferi o experienta la standarde ridicate in interactiunea cu UNIQA.

UNIQA ramane in topul companiilor de asigurari cu cele mai putine reclamatii

Potrivit datelor recent publicate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, UNIQA continua sa se numere printre companiile de asigurari din Romania cu cele mai putine nemultumiri adresate de catre clienti. Astfel, la finalul primului trimestru din 2021, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 41 de reclamatii - dintre care 28 unice si 13 conexe, in scadere comparativ cu situatia din aceeasi perioada a anului anterior.

Cu o istorie de peste 10 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiind de peste 200 de ani de experienta ca parte dintr-un Grup international cu o prezenta tot mai puternica la nivel european, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata continua sa aduca valoare in viata clientilor, concentrandu-si eforturile in trei directii principale: dezvoltarea de produse si servicii relevante, care adreseaza nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor si optimizarea costurilor prin digitalizare, precum si investitia in calitatea echipei de profesionisti.

Noul model de afaceri al companiei armonizeaza procesele la nivelul pietelor internationale, ceea ce permite mobilizarea tuturor competentelor profesionale pentru a adresa nevoile clientilor intr-un mod personalizat, in functie de segmentul de care apartin - Retail, Bancassurance, Corporate & Affinity, oferindu-le produse si servicii de calitate, la nivelul celor mai inalte exigente.

Despre UNIQA

UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. UNIQA Asigurari se numara printre liderii pietei romanesti de asigurari generale, oferind un portofoliu complet de produse care respecta nevoile clientilor si tendintele pietei. Compania se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata. Cu produse de asigurare de viata mixte, la termen si de grup, dar si cu experienta si know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respecta nevoile fiecarui client in parte, gasind solutiile de asigurare potrivite.

Despre UNIQA Insurance Group

UNIQA Insurance Group, cu sediul central in Austria, este unul dintre cele mai importante si dinamice grupuri de asigurari din Europa Centrala si de Est. Cu aproximativ 21.300 de angajati, UNIQA ofera servicii de asigurari pentru 15,5 milioane de clienti in 18 tari. In Austria, UNIQA detine o cota de piata de 22% si a fost desemnata, timp de zece ani, cea mai de incredere companie de asigurari, conform studiului anual al publicatiei Reader’s Digest. Cu UNIQA si Raiffeisen Insurance, Grupul detine doua branduri puternice, care ii ofera o baza solida pentru cresterea viitoare. UNIQA opereaza in 18 tari din Europa Centrala si de Est: Austria, Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Kosovo, Croatia, Macedonia de Nord, Muntenegru, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Republica Ceha, Ucraina, Ungaria, Elvetia si Liechtenstein.

Contact UNIQA                                                                                Bucuresti, 24 mai 2021

PR: Amelia Laudat

Tel: + 40-721-291.363

E-mail: contact.presa@uniqa.ro