Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Comunicate de presa

24 August, 2022 Comunicate de presa

UNIQA in primele 6 luni din 2022: rezultate solide si imbunatatirea profitabilitatii

Rezultatele companiilor UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata pentru prima jumatate a anului 2022 au continuat sa se consolideze in acord cu strategia asumata pentru dezvoltarea activitatii in mod durabil, pastrand in centru experienta oferita clientilor.

UNIQA Asigurari a raportat prime brute subscrise in valoare de 24 milioane euro, conform IFRS, pe segmentul asigurarilor non-auto, in crestere cu 29% comparativ cu primele sase luni din 2021.

Asigurarile de locuinta si bunuri raman principalul contributor la rezultatele companiei in zona clientilor retail, inregistrand un volum al vanzarilor cu 16% mai mare la jumatatea anului 2022, fata de cel din acelasi interval al anului anterior.

Pe segmentul solutiilor de protectie financiara pentru companii, UNIQA a continuat sa isi dezvolte activitatea, asigurarile de incendiu si raspunderi avand o contributie semnificativa la rezultatele din primul semestru al anului 2022.

In zona asigurarilor auto, volumul vanzarilor inregistrate pentru CASCO in primele sase luni ale acestui an a continuat sa se restranga fata de cel din perioada similara a anului trecut, sub efectul masurilor aplicate pentru calibrarea produselor la actualul context inflationist, dar si in acord cu obiectivul constant de imbunatatire a calitatii portofoliului companiei pe acest segment.

„Activitatea noastra se dezvolta, mai departe, in zonele care ne ofera oportunitati de crestere sustenabila si imbunatatire continua a experientei oferita clientilor. Mergem hotarat in directia trasata de strategie si continuam sa inregistram rezultate solide. Credem ca putem face lucrurile tot mai bine, pentru a fi mai aproape de clienti, cu solutii de asigurare potrivite stilului lor de viata si conectate la trendurile actuale, oferindu-le o varietate de optiuni in ceea ce priveste modalitatile de achizitie, atat in interactiunea cu specialistii nostri, cat si in mediul online. De asemenea, suntem tot mai prezenti in comunitatea de afaceri, prin solutii de protectie financiara adaptate nevoilor specifice ale companiilor. Pe acest segment, UNIQA trece de la o viziune axata pe produs, la o viziune completa, pe domenii de activitate. Astfel, ne pozitionam drept experti in ceea ce priveste protectia financiara pentru industriile relevante, iar companiile de top se bazeaza pe solutiile de asigurare de la UNIQA, integrandu-le in procesele care sustin dezvoltarea durabila a acestor afaceri”, a declarat Paul Cazacu, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari.

UNIQA Asigurari de viata a inregistrat in primul semestru din 2022 prime brute subscrise din vanzarea asigurarilor de viata in valoare de 14 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 24%, fata de aceeasi perioada a anului anterior. Asigurarile de viata destinate produselor de creditare si asigurarile de viata traditionale au avut cea mai importanta contributie la aceste rezultate.

“In prima jumatate a anului, activitatea UNIQA pe segmentul asigurarilor de viata a continuat sa creasca din perspectiva volumului de vanzari si a profitabilitatii. Avem produse competitive si lucram continuu pentru a le imbunatati si a le aduce mai aproape de nevoile clientilor nostri. Totodata, diversificam canalele de distributie, astfel incat aceste produse sa fie la indemana clientilor, prin rapiditatea si usurinta cu care pot fi accesate. Dincolo de aceste aspecte, credem ca este important sa fim alaturi de clienti pentru a-i ajuta sa inteleaga mai bine rolul protectiei financiare, in special in momentele dificile din perspectiva economica. In acest context, asigurarea functioneaza ca o plasa de siguranta, fiind nu doar o modalitate de a proteja bunurile, ci si o oportunitate de a deprinde conduita si disciplina de economisire”, a precizat Mihaela Stroia, CEO UNIQA Asigurari de viata.

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat in primele sase luni din 2022 un volum total al primelor brute subscrise de aproape 53 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 4,3%, comparativ cu perioada similara din 2021.

Profitul net cumulat al celor doua companii UNIQA la finalul lunii iunie 2022 este de 4 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 8% fata de primul semestru din 2021.

UNIQA continua sa dezvolte solutii moderne si complete de protectie prin asigurare, conectate la nevoile si tedintele actuale. Astfel, compania sustine dezvoltarea alternativelor de smart mobility si a lansat un nou produs de tip affinity, unic la nivelul pietei din Romania, pentru asigurarea trotinetelor si bicicletelor electrice achizitionate din magazinele partenerilor UNIQA. Complementar, compania a dezvoltat asigurarea de raspundere civila si accidente persoane, adresata proprietarilor de vehicule apartinand acestei categorii.

In primul semestru din 2022, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 92 de petitii, in scadere usoara fata de aceeasi perioada a anului 2021. Dintre acestea, 80 au fost petitii unice si 12 petitii conexe. Astfel, UNIQA este, in continuare, una dintre companiile de asigurari din Romania cu cele mai putine nemultumiri adresate de catre clienti. Acest aspect, alaturi de scorul de satisfactie a clientilor, de 4.6 din 5, rezultat din sondajele derulate in perioada ianuarie – iunie 2022, reprezinta repere importante in ceea ce priveste calitatea produselor si serviciilor oferite de companie.

UNIQA are o istorie de peste 10 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiaza de peste 200 de ani de experienta, ca parte dintr-un grup financiar international, cu o prezenta tot mai puternica la nivel european. Potrivit noului model de afaceri, compania pozitioneaza in centrul activitatii nevoile clientilor, adresate specific pe segmentele Retail, Bancassurance si Corporate & Affinity, oferind produse si servicii relevante, accesibile si inovatoare, la nivelul celor mai inalte standarde de calitate.

 

Despre UNIQA

UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. UNIQA Asigurari se numara printre liderii pietei romanesti de asigurari generale, oferind un portofoliu complet de produse care respecta nevoile clientilor si tendintele pietei. Compania se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata. Cu produse de asigurare de viata mixte, la termen si de grup, dar si cu experienta si know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respecta nevoile fiecarui client in parte, gasind solutiile de asigurare potrivite.

Despre UNIQA Group

UNIQA Group este una dintre companiile de asigurari de top pe pietele sale principale din Austria si Europa Centrala si de Est (ECE). Aproximativ 22.400 de angajati si parteneri de vanzari exclusivi deservesc aproape 16 milioane de clienti din 18 tari. UNIQA este al doilea grup de asigurari ca marime din Austria, cu o cota de piata de aproximativ 21%. In regiunea de dezvoltare ECE, UNIQA este prezenta pe 15 piete: Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Kosovo, Muntenegru, Macedonia de Nord, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia si Ucraina. In plus, companiile de asigurari din Elvetia si Liechtenstein fac, de asemenea, parte din UNIQA Group.

Bucuresti, 24 august 2022 

Contact UNIQA

PR: Amelia Laudat

Tel: + 40-721-291.363

E-mail: contact.presa@uniqa.ro