UNIQA in prima jumatate a anului 2025...
Cresterea vanzarilor, mai multe daune platite si profitabilitate consolidat...
Citeste mai multCrestere de 18% a primelor brute subscrise de UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata Cu 44% mai multe daune platite clientilor Profitul net statutar inainte de impozitare in crestere cu peste 40% Clientii UNIQA au exprimat prin sondaje un nivel ridicat de satisfactie in primul semestru 2025, compania obtinand un scor general de 4,6 din 5.
UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat in primul semestru al anului 2025 o crestere de 18% a primelor brute subscrise, in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, evolutie sustinuta in continuare de asigurarile non-auto si de cele de viata. Astfel, in primele sase luni ale acestui an, volumul total al vanzarilor a atins nivelul de aproape 80 milioane de euro.
In intervalul ianuarie – iunie 2025, despagubirile platite clientilor UNIQA au depasit 20 milioane de euro, ceea ce reprezinta o majorare de 44% fata de primul semestru din 2024.
Cele doua companii UNIQA au incheiat prima jumatate a anului 2025 cu un rezultate financiar solid, avand un profit net statutar inainte de impozitare de aproape 12 milioane de euro, in crestere cu peste 40% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
„Rezultatele din primul semestru din 2025 confirma strategia noastra de crestere durabila si diversificare a portofoliului, evidentiind increderea pe care clientii o acorda solutiilor oferite de UNIQA. In contextul actual, marcat de incertitudini economice si sociale, asigurarile devin un instrument de protectie financiara tot mai important pentru stabilitatea companiilor si bunastarea persoanelor fizice. Totodata, fenomenele meteorologice extreme din ultima perioada subliniaza si mai mult necesitatea asigurarilor adaptate pentru a proteja activele si a sustine clientii in fata provocarilor cotidiene. UNIQA ramane dedicata dezvoltarii solutiilor eficiente care sa raspunda acestor noi realitati, ajutand in mod activ comunitatile si oamenii”, a declarat Paul Cazacu, CEO – Presedinte Directorat UNIQA Asigurari.
Asigurarile generale au generat in primul semestru al acestui an prime brute subscrise de aproape 45 milioane euro.
Asigurarile pentru locuinta (+7%), asigurarile de calatorie (+12%) si asigurarile auto facultative CASCO (+6%) au continuat sa sustina dezvoltarea segmentului de clienti retail din portofoliul UNIQA.
In zona asigurarilor pentru companii, solutiile dedicate intreprinderilor mici si mijlocii au generat un avans de 4% al vanzarilor in primele sase luni din 2025, comparativ cu intervalul similar de anul trecut. Pentru aceeasi perioada, segmentul asigurarilor de accidente a inregistrat o dinamica notabila prin triplarea volumului de vanzari, iar asigurarile CARGO au atins un volum de vanzari cu 44% peste cel din primul semestru de anul trecut.
Totodata, asigurarile affinity au marcat o crestere de 8% a primelor brute subscrise la jumatatea acestui an, comparativ cu primele sase luni din 2024.
In contextul rezultatelor solide inregistrate in primul semestru din 2025, UNIQA continua sa isi consolideze angajamentul fata de dezvoltarea sustenabila a mediului de afaceri din Romania, prin lansarea UNIBOX si UNIBRIX, solutii inovatoare dedicate segmentului corporate. Aceste noi produse sunt gandite pentru a oferi companiilor nu doar protectie impotriva riscurilor specifice, ci si un cadru sigur care sa le permita sa se concentreze pe crestere si consolidare.
„Prin lansarea noilor produse dedicate companiilor, UNIQA subliniaza angajamentul de a fi un partener de incredere pentru comunitatea de afaceri, sustinand cresterea durabila si capacitatea de adaptare intr-un mediu economic dinamic. Aceste solutii de asigurare contribuie la stabilitatea operationala a companiilor, oferind instrumente esentiale pentru prevenirea pierderilor si continuitatea activitatii, raspunzand totodata diversitatii si complexitatii fiecarei afaceri, pentru o gestionare eficienta a situatiilor neprevazute”, a declarat Ramona Bernic, Vicepresedinte Directorat UNIQA Asigurari.
Asigurarile de viata oferite de UNIQA au mentinut ritmul rapid de dezvoltare, cu o crestere de 47% a vanzarilor la jumatatea a anului 2025, comparativ primul semestru al anului anterior, raportand prime brute subscrise de aproape 35 milioane de euro.
Compania isi diversifica continuu portofoliul de produse pentru a raspunde cerintelor actuale ale clientilor. Astfel, impreuna cu Raiffeisen Bank Romania, UNIQA a lansat de curand Future Invest Protect si Active Invest Protect - doua solutii de asigurare de viata de tip unit-linked, oferind o abordare echilibrata, ce imbina protectia financiara solida cu oportunitati de investitie, intr-un mod flexibil.
„La UNIQA, suntem dedicati sa oferim clientilor nostri solutii de asigurare de viata care raspund in mod dinamic nevoilor si asteptarilor in continua schimbare. Cresterea accentuata pe care o inregistram pe acest segment reflecta increderea si valoarea pe care o aducem prin produsele noastre, dezvoltate pentru a imbina protectia financiara cu oportunitatile de investitie flexibile, confirmand angajamentul de a furniza solutii inovatoare, adaptate stilului de viata si prioritatilor clientilor nostri”, a declarat Mihaela Stroia, CEO – Presedinte Directorat UNIQA Asigurari de viata.
Gradul de multumire al clientilor in cadrul interactiunii cu UNIQA a ramas ridicat si in primul semestru al acestui an, compania obtinand un scor general de 4.6 din 5, conform sondajelor periodice. Clientii au acordat un scor de 4.8 din 5 pentru experienta legata de achizitia si reinnoirea politelor, iar serviciile de daune au fost evaluate cu 4.7. De asemenea, interactiunea cu consultantul digital ANA continua sa fie apreciata, primind o nota de 4.8 stele din 5 din partea clientilor UNIQA.
Despre UNIQA
Cu o prezenta de peste 15 ani pe piata romaneasca si peste 200 de ani de experienta internationala, UNIQA face parte dintr-un grup financiar cu o puternica amprenta europeana. Strategia companiei pune clientii in centrul atentiei, prioritizand intelegerea nevoilor acestora si dezvoltarea de produse si servicii relevante pentru viata de zi cu zi. UNIQA acopera segmentele Retail, Bancassurance si Corporate & Affinity, oferind solutii inovatoare, accesibile si adaptate specificului fiecarui segment.
Grupul UNIQA este unul dintre liderii pietei de asigurari din Austria si din regiunea Europei Centrale si de Est (ECE). Cu peste 20.000 de angajati si parteneri de distributie exclusivi, UNIQA deserveste peste 17 milioane de clienti in 14 tari.
Ca al doilea cel mai mare grup de asigurari din Austria, UNIQA detine o cota de piata de aproximativ 21%. In regiunea ECE, compania este prezenta in 14 piete, iar operatiunile de asigurari din Elvetia si Liechtenstein fac de asemenea parte din Grup.
Regiunea SEE – care include Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Muntenegru, Croatia, Romania si Serbia – reprezinta a treia cea mai mare entitate regionala a Grupului, cu aproximativ 2.200 de angajati si 2,5 milioane de clienti. Cu sprijinul puternic al Grupului, regiunea SEE continua sa dezvolte solutii de asigurare moderne, digitale si prietenoase pentru utilizatori, contribuind activ la dezvoltarea comunitatilor locale prin initiative responsabile din punct de vedere social si investitii continue in oameni.
Contact PR UNIQA:
Amelia Laudat
Tel: + 40 721.291.363
E-mail: contact.presa@uniqa.ro Bucuresti, 17 septembrie 2025