Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Stiri

28 Februarie, 2023 Stiri

Rezultate solide pentru UNIQA la finalul anului 2022, sustinute de asigurarile non-auto si asigurarile de viata

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au continuat sa isi dezvolte activitatea, cu rezultate solide pe liniile strategice si au incheiat anul 2022 cu un volum total al primelor brute subscrise de 108,6 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 6,3%, fata de anul anterior.

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au continuat sa isi dezvolte activitatea, cu rezultate solide pe liniile strategice si au incheiat anul 2022 cu un volum total al primelor brute subscrise de 108,6 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 6,3%, fata de anul anterior.

Asigurarile non-auto au inregistrat o crestere de 28%, comparativ cu 2021, generand prime brute subscrise in valoare de 47,4 milioane euro, conform IFRS. Dinamica acestui segment a continuat sa fie sustinuta de solutiile de asigurare pentru companii, in special asigurarile de incendiu (+24%) si cele de raspunderi (+40%). Totodata, asigurarile facultative de locuinta, in zona solutiilor pentru clientii retail, au contribuit la rezultatele obtinute de UNIQA in 2022, cu un avans de 18% al volumului de vanzari pe acest segment, in comparatie cu anul anterior.

In ceea ce priveste asigurarile auto oferite de UNIQA pe segmentul CASCO, obiectivele de optimizare a portofoliului si monitorizare a riscului au ramas prioritare. De asemenea, compania a continuat sa aplice masurile de recalibrare a produselor, pentru a raspunde nevoilor si cerintelor generate de actualul context inflationist.

„Parcursul UNIQA in 2022 a validat asteptarile noastre din perspectiva evolutiei activitatii companiei si a modului in care ne-am respectat promisiunile fata de toate partile interesate. Am ramas atenti la nevoile clientilor si la calitatea experientei oferita acestora, astfel incat am continuat sa imbunatatim rezultatele in mod durabil, pe segmentele de asigurari non-auto si de viata. Totodata, am ramas consecventi in ceea ce priveste dezvoltarea parteneriatelor, cu ajutorul carora aducem solutiile de asigurare tot mai aproape de clienti, atat pe segmentul retail, prin produse simple, accesibile si relevante, cat si pe segmentul de asigurari corporate si affinity, prin programe care adreseaza nevoi specifice de protectie prin asigurare. Suntem mandri de aceste rezultate si multumim clientilor, partenerilor si echipei UNIQA pentru increderea acordata. Avem in fata un an cu multe provocari, declansate de factori sociali si economici care si-au pus deja amprenta asupra nevoilor clientilor, a modului in care acestia isi stabilesc prioritatile si iau deciziile cu privire la aspectele importante din viata lor. Mai mult decat atat, evenimentele din ultima perioada aduc in prim plan riscurile legate de dezastrele naturale cauzate de cutremure si ne arata o dimensiune a impactului ce poate genera pierderi majore la nivel uman si material. In astfel de situatii, rolul asiguratorilor este tot mai relevant, atat prin modul in care ramanem alaturi de clienti si ii ajutam sa depaseasca momentele dificile, respectandu-ne promisiunile, cat si prin eforturile sustinute pe care le facem, pentru a creste gradul de constientizare cu privire la importanta si utilitatea protectiei prin asigurare. UNIQA continua sa sustina hotarat dezvoltarea industriei de asigurari din Romania, in mod durabil si cu responsabilitate fata de clienti si comunitate, a declarat Paul Cazacu, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari.

Pe segmentul asigurarilor de viata, UNIQA a marcat o crestere de 29% a volumului vanzarilor pe parcursul anului 2022, comparativ cu anul anterior, inregistrand prime brute subscrise in valoare de 31 milioane euro, conform IFRS. Cele mai importante contributii la aceste rezultate au fost generate de asigurarile de viata destinate produselor de creditare si asigurarile de viata traditionale.

“Anul 2022 a fost un an bun pentru UNIQA Asigurari de viata, atat din punct de vedere al rezultatelor, cat si al dezvoltarii afacerii. Continuam consolidarea colaborarii cu Raiffeisen Bank, partenerul nostru strategic, acordand atentie beneficiilor oferite clientilor, ale caror nevoi se afla in centrul strategiei UNIQA. Aceasta pozitionare s-a concretizat in actiuni de calibrare si imbunatatire a produselor si serviciilor oferite, pentru a asigura o experienta cat mai completa, la standarde superioare de calitate“, a precizat Mihaela Stroia, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari de viata.

Profitul cumulat inainte de impozitare, raportat de ambele companii UNIQA la finalul ultimului trimestru din 2022 a fost de 8,4 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 68%, comparativ cu aceeasi perioada din 2021, fiind sustinut de rezultatele imbunatatite pe segmentul de asigurari CASCO, in urma masurilor aplicate de companie in ultima perioada, precum si de diversificarea portofoliului, rezultata din cresterea accelerata a vanzarilor pe segmentele de asigurari de viata si asigurari non-auto.

Detalii aici.