Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Stiri

25 Februarie, 2020 Stiri

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de Viata au incheiat 2019 cu rezultate consolidate pe liniile profitabile, marcand cel mai bun an de la inceperea activitatii in piata de asigurari din Romania

Finalul lui 2019 a marcat pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata rezultate consolidate pe liniile profitabile, ambele companii continuand sa isi dezvolte activitatea si pe parcursul ultimului trimestru al anului trecut.

Finalul lui 2019 a marcat pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata rezultate consolidate pe liniile profitabile, ambele companii continuand sa isi dezvolte activitatea si pe parcursul ultimului trimestru al anului trecut.

Principalul motor care a sustinut aceasta dezvoltare au ramas asigurarile non-auto, cu o crestere de doua cifre procentuale, comparativ cu aceeasi perioada din 2018. In ceea ce priveste asigurarile de viata, vanzarile de produse traditionale au fost, in continuare, cel mai important contributor la rezultatele pozitive ale companiei.

Pe segmentul auto, asigurarile facultative CASCO pentru clientii din zona retail au sprijinit, mai departe, cresterea profitabila a companiei, in timp ce, pe segmemntul asigurarilor obligatorii de raspundere civila, limitarea impactului asupra portofoliului a ramas prioritara.

Primele brute subscrise in total de cele doua companii UNIQA se situau, la finalul anului 2019, la nivelul de 97,2 milioane de Euro, conform IFRS, inregistrand o crestere de 4,6% fata de 2018, generata de segmentele profitabile ale portofoliului de asigurari.

La finalul anului 2019, nivelul profitului total inregistrat de ambele companii UNIQA s-a situat la nivelul de 3,6 milioane de Euro, conform IFRS.

“Anul in care UNIQA Asigurari a sarbatorit un deceniu de prezenta in piata asigurarilor din Romania a fost, indiscutabil, anul in care ne-am bucurat de cele mai bune rezultate obtinute de companie. Acestea sunt efectul unei strategii de crestere profitabila aplicata cu consecventa si consolidata de-a lungul timpului. Succesul de acum nu ar fi fost insa posibil fara echipa UNIQA, formata din profesionisti de cea mai buna calitate, carora le multumesc pentru incredere si implicare. Datorita lor, reusim sa proiectam incredere si in randul clientilor nostri, devenind prima alegere in ceea ce priveste solutiile de asigurare pentru tot mai multi dintre ei. Anul 2020 va fi, cu certitudine, despre pozitionarea clientilor in centrul activitatii noastre. Vom continua initiativele pentru imbunatatirea experientei clientilor in relatia cu UNIQA, fie ca vorbim despre solutii de digitalizare, imbunatatire a proceselor sau investitii in echipa noastra de specialisti”, a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari.

“Anul 2019 a insemnat pentru activitatea de asigurari de viata trecerea intr-o noua etapa a evolutiei, definita de o mai buna intelegere a nevoilor clientilor, reflectata de modul in care am regandit solutiile oferite de UNIQA in Romania. Ne mandrim cu succesul produsului UNISMART, bazat pe un concept inovator, cu ajutorul caruia clientii pot sa opteze pentru protectia de care au nevoie in functie de etapa si stilul de viata care ii reprezinta. Receptivitatea de care noul produs se bucura in randul clientilor ne ofera increderea ca dispunem de oportunitati semnificative de crestere si pe parcursul anului 2020. Totodata, suntem interesati de domeniul asigurarilor de sanatate, al carui potential de dezvoltare este sustinut atat de dinamica foarte buna de la nivelul pietei, cat si de vasta expertiza a Grupului UNIQA pe acest segment. Transformarea activitatii de asigurari de viata va continua, cu certitudine, in 2020, UNIQA pastrand in focus calitatea experientei oferita clientilor”, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurari de viata.

La finalul anului 2019, nivelul costurilor administrative ale UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata s-a situat cu 3,3 puncte procentuale sub cel inregistrat in aceeasi perioada a anului anterior, ambele companii ramanand consecvente in ceea ce priveste implementarea masurilor pentru optimizarea acestui indicator de performanta.

„Pozitionarea clientului in centrul actiunilor companiei este un obiectiv important in cadrul strategiei UNIQA pentru dezvoltare durabila, fiind sustinut si de solutiile de optimizare a proceselor si de imbunatatire a experientei clientilor cu ajutorul solutiilor digitale. Acestea au un impact pozitiv asupra nivelului costurilor administrative. Este o directie pe care vom continua sa o consolidam si pe parcursul anului 2020, pentru un plus de rapiditate, usurinta si accesibilitate in relatia cu UNIQA”, a declarat Paul Cazacu, Vicepresedinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurari.

In focus: imbunatatirea experientei clientilor

Un succes notabil in 2019 pentru brand-ul UNIQA in Romania a fost introducerea conceptului de asistent digital in premiera pe piata asigurarilor, remodeland complet experienta clientilor.

Astfel, asistentul digital ANA a transformat notificarea daunelor pentru asigurarile CASCO si de locuinta intr-un proces simplu, rapid si eficient, durata medie a unei sesiuni fiind de 3 minute. ANA este disponibila online, oricand si oriunde pentru clientii UNIQA, la adresa https://daunerapide.uniqa.ro.

ANA aduce impreuna tehnologia si oamenii. Astfel, asistentul digital de la UNIQA utilizeaza principii de “machine learning”, accesand baze de date extinse si algoritmi de interpretare pentru a emite oferte de despagubire bine documentate si corecte, avand totodata sprijinul unei echipe de specialisti, pregatiti sa intervina in cazul daunelor cu un grad mai mare de complexitate.

De asemenea, pe parcursul anului 2019, serviciile de daune oferite de UNIQA au beneficiat de un amplu proiect de digitalizare, prin implementarea unei platforme integrate de management al daunelor, cu ajutorul careia specialistii pot administra dosarele de dauna rapid si eficient. Pentru a optimiza procesul intern de management al daunelor, a facilita colaborarea cu unitatile reparatoare si a livra clientilor servicii rapide si la un inalt nivel calitativ, noua platforma integrata este dezvoltata avand la baza o tehnologie de tip “high-end”. Cu ajutorul acesteia, a fost creat un ecosistem de servicii integrate, care imbunatateste experienta tuturor partilor implicate in procesul de despagubire, in mod special pentru clienti.

Optimizarile de procese si noile tehnologii utilizate au adus benficii imediate clientilor UNIQA, compania instrumentand intr-un timp foarte scurt chiar si daune cu un grad de complexitate si valori foarte mari. Un exemplu notabil in acest sens este despagubirea in valoare de 5 milioane de Euro, ca urmare a incendiului care a distrus, la inceputul anului 2019, o fabrica de ingrediente alimentare din judetul Alba. O prima transa a despagubirii, reprezentand 50% din suma asigurata, a fost platita la doar doua luni de la producerea evenimentului, difrerenta fiind achitata pe parcursul urmatoarelor doua luni.

In ceea ce priveste solutiile de asigurare, anul 2019 a insemnat pentru UNIQA in Romania lansarea a doua noi produse, dezvoltate pornind de la realitatea si nevoile clientilor: asigurarea facultativa auto UNICASCO si noul concept pentru asigurarile de viata, UNISMART, o asigurare mixta care ofera atat protectie financiara, cat si o modalitate de a economisi pentru mai tarziu, perfect adaptata la etapele si stilul de viata al clientilor.

“Asistentul digital ANA si noul sistem de management al daunelor au fost, indiscutabil, cele mai rasunatoare realizari ale UNIQA in 2019, pozitionandu-ne in randul celor mai inovatoare companii din Romania. Totodata, un motiv de mandrie pentru reusitele din 2019 este legat de oamenii din echipa UNIQA. Cred ca avem alaturi profesionisti foarte buni, cu un inalt nivel de pregatire si o deschidere mare catre noutate. In ceea ce priveste planurile pentru 2020, imbunatatirea experientei clientilor va ramane in focus., fie ca vorbim despre dezvoltarea de produse, aplicatii, procesul de vanzare sau cel de daune, pentru a livra servicii integrate, de tip <end to end>. Ne dorim ca UNIQA sa se pozitioneze drept un consultant in relatia cu clientii sai, asumandu-si un rol mult mai complex, dincolo de acela de preluare a riscurilor si plata a daunelor in schimbul primei de asigurare”, a precizat Iuliana Rusei, Membru al Directoratului – CITO UNIQA Asigurari.

UNIQA se bucura de aprecierea clientilor, continuand sa isi consolideze pozitia in randul companiilor de asigurari cu cele mai putine reclamatii

In ceea ce priveste situatia reclamatiilor, potrivit celui mai recent raport publicat de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, UNIQA continua sa se numere printre companiile de asigurari din Romania fata de care clientii isi exprima cele mai putine nemultumiri. La finalul anului 2019, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 340 de reclamatii, in usoara crestere comparativ cu situatia din aceeasi perioada a anului anterior.

Cu o istorie de peste 10 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiind de peste 200 de ani de experienta la nivelul unui Grup international cu o prezenta tot mai puternica la nivel european, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata continua sa aduca valoare in viata clientilor, concentrandu-si eforturile in trei directii principale: dezvoltarea de produse si servicii relevante, care adreseaza nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor si optimizarea costurilor prin digitalizare, precum si investitia in calitatea echipei de profesionisti.