Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Comunicate de presa

31 Mai, 2023 Comunicate de presa

Start bun pentru UNIQA in 2023: dezvoltarea asigurarilor non-auto si focus pe experienta oferita clientilor

Primele trei luni din 2023 au marcat o evolutie buna pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata. Companiile au continuat sa isi dezvolte activitatea pe segmentele strategice si au incheiat primul trimestru din 2023 cu un volum total al primelor brute subscrise situat la nivelul de 30,8 milioane euro, in crestere cu 14%, comparativ cu perioada similara a anului anterior, in conformitate cu evidentele statutare.

Pe segmentul de asigurari generale, UNIQA s-a concentrat pe dezvoltarea asigurarilor non-auto, care au generat vanzari de 15,2 milioane euro in primul trimestru al acestui an, inregistrand un avans de 23% fata de acelasi interval din 2022.

Startul UNIQA in 2023 confirma ca ne aflam pe traiectoria pe care ne-am definit-o pentru a dezvolta activitatea companiei in mod durabil, bazandu-ne pe soliditate financiara si increderea clientilor nostri. Avem un portofoliu de produse de asigurare distribuit in mod echilibrat, in cadrul caruia asigurarile non-auto continua sa se dezvolte, castigand o pondere tot mai importanta. Suntem conectati la realitatea clientilor nostri, pentru a intelege tot mai bine nevoile acestora si a le oferi produse si servicii relevante. Facem pasi importanti in ceea ce priveste dezvoltarea asigurarilor destinate nevoilor de grup si am lansat, de curand, un nou produs de asigurare de sanatate adresat companiilor care doresc sa isi protejeze echipele in cazul producerii unor evenimente legate de sanatate. Astfel, am creat o solutie aliniata la cerintele actuale ale unei piete de munca competitiva, oferind acces la servicii medicale complexe si personalizate. Totodata, pastram in focus dezvoltarea solutiilor digitale ca alternative sustenabile pentru acces la produsele si serviciile noastre, imbunatatind experienta clientilor de-a lungul calatoriei alaturi de UNIQA. Parcurgem o perioada cu multiple provocari, atat la nivelul industriei din care facem parte, cat si la nivelul societatii, in general. In acest context, UNIQA continua sa actioneze cu responsabilitate si dorim sa contribuim in mod relevant la o viata mai buna pentru clienti, parteneri si comunitate”, a declarat Paul Cazacu, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari.

UNIQA acorda o atentie deosebita dezvoltarii de programe de asigurare adaptate complexitatii si diversitatii specifice clientilor Corporate, contribuind la continuitatea si succesul afacerilor. Solutiile de asigurare pentru companii au generat un impact important asupra rezultatelor UNIQA din primul trimestru al acestui an, continuand sa se dezvolte din perspectiva volumului de vanzari, in special in zona subscrierilor de asigurari tehnice (+49%) si asigurari de raspunderi (+37%). Pe segmentul retail, asigurarile facultative de locuinta au inregistrat in intervalul ianuarie – martie 2023 un nivel al vanzarilor cu 32% peste cel din aceeasi perioada a anului trecut. UNIQA este astfel alaturi de clienti, adresand nevoi relevante de protectie financiara, in conditiile in care interesul pentru asigurarile de locuinte a crescut semnificativ dupa cutremurul major, produs la inceputul anului in Turcia, urmat de fenomene seismice frecvente, in plan local. Peste jumatate dintre locuintele asigurate la UNIQA se afla in zonele cu risc seismic ridicat, iar in contextul cutremurelor din luna februarie, in Romania, clientii UNIQA au avizat 140 de dosare de dauna, primind despagubiri pentru locuintele afectate.

Dinamica pe segmentul non-auto din portofoliul UNIQA a fost sustinuta, de asemenea, de asigurarile de calatorie, acestea inregistrand un volum al vanzarilor in crestere cu 35% in primul trimestru din 2023, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Tot mai multi clienti aleg asigurarea de calatorie de la UNIQA atat pentru beneficiile oferite de produs, cat si datorita procesului de vanzare online, simplu si rapid, avand la dispozitie solutii digitale accesibile prin consultantul digital ANA si in platforma MyUNIQA.

Pe segmentul de asigurari auto facultative CASCO, subscrierile UNIQA in primele trei luni ale acestui an s-au mentinut la un nivel apropiat de cel inregistrat in intervalul similar din 2022. Stabilitatea acestui segment ramane o prioritate importanta si este sustinuta, in continuare, prin masurile de imbunatatire a portofoliului si de recalibrare a produselor, cu scopul de a mentine un standard ridicat al nivelului de servisare si al experientei oferita clientilor.

Asigurarile de viata, in special cele destinate produselor de creditare si asigurarile de viata traditionale, au generat vanzari in valoare de 8,1 milioane euro pentru UNIQA in primul trimestru din 2023, inregistrand o crestere de 16%, comparativ cu acelasi interval al anului anterior.

Cresterea gradului de digitalizare, implementarea de noi produse si extinderea canalelor de distributie raman prioritati importante pentru dezvoltarea asigurarilor de viata oferite de UNIQA. Totodata, continuam sa dezvoltam parteneriatul nostru strategic cu Raiffeisen Bank, aducand solutiile de asigurare tot mai aproape de clientii din zona bancara. Calibram toate aceste actiuni la nevoile clientilor, oferindu-le beneficiile si accesibilitatea de care au nevoie, astfel incat sa poata adauga in planurile lor pentru o viata mai buna si solutiile de protectie prin asigurare potrivite“,  a precizat Mihaela Stroia, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari de viata.

Profitul statutar inainte de impozitare, raportat de ambele companii UNIQA in primul trimestru din 2023 a fost de 1,9 milioane euro.

  • Sustenabilitatea, reper important pentru dezvoltarea produselor si serviciilor

UNIQA a extins portofoliul sau de produse verzi, lansand ECOhome PROTECT, asigurarea de tip affinity, care pune la dispozitia clientilor o solutie de protectie financiara inovatoare, fiind primul produs de acest tip oferit in Romania, care acopera toate riscurile legate de sistemele de energie regenerabila pentru uz domestic. Astfel, produsul ofera acoperire de tip “toate riscurile” pentru pierderi sau daune materiale cauzate sistemelor de energie regenerabila. Echipamentele asigurate sunt sisteme fotovoltaice, sisteme solare termice, instalatii eoliene mici, pompe de caldura. Asigurarea poate fi incheiata pe o perioada cuprinsa intre 1 si 6 ani, cu plata primelor anuala sau integrala.

“Ne organizam activitatea, gandim produsele si serviciile cu grija si responsabilitate fata de clienti, comunitate si mediu, pentru a contribui la o viata mai buna, impreuna cu UNIQA. Sursele sustenabile de energie sunt cautate si accesate nu doar de companii, ci si de tot mai multi consumatori domestici. Odata cu acest interes crescut, a aparut si nevoia de asigurare in cazul producerii unor eventuale pagube. Noul produs verde, oferit de UNIQA prin intermediul partenerilor sai de affinity, raspunde astfel unei nevoi relevante pentru clienti, sprijinind dezvoltarea solutiilor pentru sustenabilitate energetica”, a precizat Paul Cazacu, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari.

  • Solutiile digitale continua sa imbunatateasca experienta clientilor

Platforma digitala lansata de UNIQA pentru toate produsele de tip Affinity din portofoliul companiei este o interfata inovatoare, moderna si usor de utilizat la emiterea certificatelor de asigurare, care simplifica procesul de ofertare si vanzare in relatia cu partenerii. Totodata, eficientizarea procesului de vanzare cu ajutorul noii solutii digitale inseamna valoare adaugata pentru clienti, care au astfel la indemana o modalitate simpla si accesibila de a proteja prin asigurare bunurile achizitionate de la distribuitorii din reteaua de parteneri affinity ai UNIQA.

Consultantul digital ANA ramane solutia preferata de tot mai multi dintre clientii UNIQA pentru a notifica daunele sau a afla care este stadiul de solutionare a acestora. Astfel, in primele trei luni din 2023, 86% dintre clientii care au notificat o dauna CASCO si 82% dintre cei care au notificat o dauna pentru asigurarea de locuinta au ales sa parcurga acest proces cu ajutorul consultantului digital ANA. De asemenea, 74% dintre clientii UNIQA care au avizat o dauna au accesat informatiile referitoare la stadiul solutionarii dosarelor prin intermediul ANA.

Totodata, consultantul digital ANA pune la dispozitia clientilor UNIQA o modalitate simpla, rapida si accesibila de a cumpara asigurari de calatorie online.

  • Vocea clientilor ofera detalii importante despre calatoria lor alaturi de UNIQA

Clientii care acceseaza consultantul digital ANA pentru notificarea unei daune, solicitarea de informatii despre stadiul de solutionare a dosarului de dauna sau pentru a achizitiona o asigurare de calatorie pot sa ofere feedback prin evaluari pe baza de stele sau prin mesaje despre experienta lor pe parcursul acestor interactiuni. De la lansarea acestei functionalitati, la jumatatea lunii aprilie 2023 si pana in prezent, peste 60% dintre clientii care au interactionat cu ANA au oferit feedback, transmitand peste 1000 de raspunsuri si acordand un scor de 4,76 din 5.

Totodata, sondajele de satisfactie, derulate dupa fiecare interactiune cu clientii sunt o modalitate importanta prin care UNIQA afla informatii relevante cu privire la calitatea experientei oferita acestora. Astfel, pentru perioada ianuarie – martie 2023, scorul de satisfactie a clientilor UNIQA este situat la nivelul de 4,5, din maximum de 5. In zona serviciilor de dauna, calitatea experientei oferita de UNIQA este reflectata si de scorul de satisfactie ridicat acordat de clienti, situat la nivelul de 4,56 din maximum de 5.

Petitiile adresate de catre clienti reprezinta, de asemenea, un reper pentru calitatea experientei alaturi de UNIQA. In primul trimestru al anului 2023, UNIQA a inregistrat cu 25% mai putine reclamatii, comparativ cu acelasi interval al anului trecut, pozitionandu-se, in continuare, in randul asiguratorilor cu cele mai putine nemultumiri adresate de catre clienti. Astfel, numarul total de petitii preluate de UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata in perioada ianuarie – martie 2023 a fost de 43, dintre care 41 unice si 2 conexe.

UNIQA are o istorie de peste 10 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiaza de peste 200 de ani de experienta internationala, ca parte dintr-un grup financiar cu o prezenta puternica la nivel european. Prin modelul de afaceri, compania pozitioneaza in centrul activitatii nevoile clientilor, adresate specific pe segmentele Retail, Bancassurance si Corporate & Affinity, oferind produse si servicii relevante, accesibile si inovatoare, la standarde inalte, cu scopul de a contribui la o viata mai buna pentru clienti, parteneri si comunitate.

Despre UNIQA

UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. UNIQA Asigurari se numara printre liderii pietei romanesti de asigurari generale, oferind un portofoliu complet de produse care respecta nevoile clientilor si tendintele pietei. Compania se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata. Cu produse de asigurare de viata mixte, la termen si de grup, dar si cu experienta si know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respecta nevoile fiecarui client in parte, gasind solutiile de asigurare potrivite.

Despre UNIQA Group

UNIQA Group este una dintre companiile de asigurari de top pe pietele sale principale din Austria si Europa Centrala si de Est (ECE). Aproximativ 22.400 de angajati si parteneri de vanzari exclusivi deservesc aproape 16 milioane de clienti din 18 tari. UNIQA este al doilea grup de asigurari ca marime din Austria, cu o cota de piata de aproximativ 21%. In regiunea de dezvoltare ECE, UNIQA este prezenta pe 15 piete: Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Kosovo, Muntenegru, Macedonia de Nord, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia si Ucraina. In plus, companiile de asigurari din Elvetia si Liechtenstein fac, de asemenea, parte din UNIQA Group.

 

Contact UNIQA

PR: Amelia Laudat

Tel: + 40-721-291.363

E-mail: contact.presa@uniqa.ro                                                                   Bucuresti, 31 mai 2023