Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Comunicate de presa

28 Februarie, 2022 Comunicate de presa

Transformarea modelului de afaceri si crestere in acord cu strategia de dezvoltare durabila pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata in 2021

Rezultatele raportate de UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata la finalul ultimului trimestru din 2021 indica continuitate in ceea ce priveste dezvoltarea activitatii celor doua companii pe liniile strategice, cu un aport semnificativ al asigurarilor non-auto si asigurarilor de viata.

Rezultatele raportate de UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata la finalul ultimului trimestru din 2021 indica continuitate in ceea ce priveste dezvoltarea activitatii celor doua companii pe liniile strategice, cu un aport semnificativ al asigurarilor non-auto si asigurarilor de viata.

Segmentul non-auto a continuat dinamica pozitiva, inregistrand un avans de 10%, potrivit rezultatelor de la finalul anului 2021, comparativ cu anul precedent. Aceasta crestere a fost sustinuta de evolutia vanzarilor de asigurari de locuinta si bunuri, pe segmentul retail si de asigurarile de incendiu si raspunderi, pe segmentul corporate.

In zona asigurarilor auto, ultimul trimestru din 2021 a marcat o etapa importanta pentru planurile UNIQA de a continua sa isi dezvolte activitatea in mod durabil, prin iesirea voluntara de pe segmentul RCA. Decizia a fost adoptata in acord cu strategia asumata de companie, fiind ultimul pas firesc din seria de masuri aplicate constant, pe parcursul ultimilor sase ani, pentru diminuarea ponderii si impactului acestor asigurari asupra portofoliului si rezultatelor. UNIQA a sistat activitatea de distributie a politelor RCA incepand cu data de 6 decembrie 2021, in baza aprobarii deciziei de retragere, la cerere, a autorizatiei pentru practicarea asigurarii obligatorii de raspundere civila auto (RCA), emisa de catre autoritatea de supraveghere

UNIQA isi mentine prezenta pe segmentul auto prin asigurarile facultative de tip CASCO. La finalul anului 2021, vanzarile CASCO s-au situat la un nivel cu 5,6% sub cel inregistrat in acelasi interval din 2020, compania continuand sa aplice masurile asumate prin strategia stabilita pe aceasta linie de asigurari, pastrand in focus cresterea calitatii portofoliului si imbunatatirea experientei si nivelului de servisare oferite clientilor.

Pentru UNIQA, 2021 a fost un an de transformare majora. Am trecut la o noua etapa in evolutia companiei, iar acest lucru s-a vazut la nivelul modului in care ne organizam si gandim strategia, pozitionand clientul in centrul tuturor actiunilor. Noul nostru model de afaceri este organizat pe trei paliere, adresand nevoile specifice fiecarui segment: Retail, Corporate & Affinity si Bancassurance. Am comunicat mai mult cu clientii si am aflat ca apreciaza noua abordare, aspect confirmat si de rezultatele solide pe care le-am realizat in acest an. Am dovedit ca avem o mare capacitate de adaptare, continuand sa ne imbunatatim performantele intr-un mediu volatil, marcat de numeroase provocari, concentrati pe linia strategica pe care ne-am trasat-o. UNIQA urmareste, mai departe, obiectivele de crestere durabila, cu planuri ambitioase pentru dezvoltarea activitatii in 2022 pe segmentele de asigurari non-auto si asigurari de viata. Totodata, dezvoltam programe de asigurare adaptate complexitatii si diversitatii clientilor corporate, precum si parteneriate inovatoare pentru solutii de asigurari de tip affinity. Nu in ultimul rand, facem demersuri pentru dezvoltarea unor noi solutii pe segmentul asigurarilor de garantii si asigurarilor de sanatate de grup. Numitorul comun al actiunilor noastre ramane, cu certitudine, calitatea experientei oferita clientilor si partenerilor nostri”, a declarat Paul Cazacu, CEO UNIQA Asigurari.

Pe segmentul asigurarilor de viata, UNIQA a continuat sa isi consolideze rezultatele, cu un avans de 40% la nivelul primelor brute subscrise raportate pentru 2021, comparativ anul anterior. Compania a raportat cresteri sustinute atat pentru asigurarile de viata destinate produselor de creditare, cat si pentru asigurarile de viata traditionale.

Calitatea produselor si serviciilor oferite de UNIQA pe acest segment a fost recunoscuta prin distinctia “Compania anului, asigurari de viata”, primita la finalul anului 2021, in cadrul Galei Premiilor Revistei Piata Financiara, eveniment de traditie, care premiaza performantele mediului financiar si economic romanesc.

“Suntem alaturi de clientii de asigurari de viata, oferind solutii de protectie financiara integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si tot mai dinamic. Perioada deosebita pe care o traversam ne-a aratat, o data in plus, cat de important este sa ramanem conectati la realitatea clientilor nostri, sa fim deschisi catre inovatie si catre gasirea celor mai potrivite modalitati prin care raspundem asteptarilor pe care le au in relatia cu asiguratorii. Reusim acest lucru fiind tot mai aproape de nevoile oamenilor si facand eforturi sustinute in a-i educa cu privire la importanta si necesitatea unei asigurari. Cred ca, prin strategia si actiunile noastre, ne asumam cu toata responsabilitatea acest rol si vom continua sa fim un partener de incredere in piata asigurarilor de viata din Romania”, a precizat Mihaela Stroia, CEO, UNIQA Asigurari de viata.

Potrivit rezultatelor de la finalul anului 2021, volumul total al primelor brute subscrise de cele doua companii UNIQA s-a situat la nivelul de 102,2 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu aproape 9% fata de anul precedent.

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au incheiat anul 2021 cu un nivel al costurilor administrative in crestere cu 2% comparativ cu 2020.

Profitul net total al celor doua companii UNIQA la finalul ultimului trimestru din 2021 a fost de 5 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 66.2% fata de anul precedent.

 

Stabilitatea financiara a UNIQA, reconfirmata de rezultatele celui mai recent exercitiu de evaluare a activelor si pasivelor din sectorul asigurarilor

Potrivit rezultatelor exercitiului de evaluare a activelor si pasivelor sectorului asigurarilor din Romania (BSR - Balance Sheet Review), indicatorii de solvabilitate ai UNIQA sunt situati la un nivel semnificativ mai ridicat fata de cerintele de reglementare impuse la nivelul pietei. Totodata, rezultatele evaluarii arata o eficienta adecvata in ceea ce priveste guvernanta si sistemul de control intern din cadrul UNIQA.

„UNIQA continua sa isi consolideze statutul de jucator relevant in piata asigurarilor din Romania, cu o contributie importanta, de peste zece ani, la dezvoltarea acestei industrii. Avem un parcurs clar definit pentru dezvoltarea activitatii in mod durabil, bazandu-ne pe stabilitate financiara si pe capacitatea de a ne onora angajamentele asumate fata de clientii care au ales UNIQA drept partener de incredere in ceea ce priveste solutiile de protectie prin asigurare”, a precizat Paul Cazacu, CEO UNIQA Asigurari.

Evaluarea reflecta situatia pietei asigurarilor la data de 30 iunie 2020, fiind realizata de catre consultanti independenti, cu o metodologie unitara, aprobata impreuna cu reprezentantii Autoritatii de Supraveghere Financiara din Romania (ASF) si ai Autoritatii Europeane de Asigurari si Pensii Ocupationale (EIOPA).

 

Solutii inovatoare, dezvoltate de UNIQA impreuna cu partenerii sai

UNIQA continua sa dezvolte programe inovatoare de asigurari si parteneriate care aduc valoare in viata clientilor, prin solutii de protectie relevante, adaptate la realitatea si nevoile acestora.

Astfel, compania a lansat UNIvision, asigurarea instrumentelor optice corective achizitionate prin intermediul partenerilor UNIQA, oferind acoperire pentru ochelarii de vedere cu prescriptie medicala, in cazul daunelor accidentale produse ramelor si / sau lentilelor si furtului prin talharie sau efractie.

UNItech, asigurarea facultativa a echipamentelor electronice pentru daune accidentale si furt prin efractie sau violenta si UNIextra, asigurarea pentru garantie extinsa sunt solutii ce sustin, de asemenea, dezvoltarea companiei, oferind protectie asociata produselor si serviciilor achizitionate prin intermediul partenerilor UNIQA.

Totodata, impreuna cu Marsh Romania si in parteneriat cu platforma de management al livrarilor Innoship, UNIQA a dezvoltat serviciul Innoship Delivery Protection, cu ajutorul caruia ofera protectie completa impotriva pierderii, furtului sau deteriorarii coletelor in timpul transportului, prin asigurarea asociata serviciilor de livrare.

UNIQA continua sa imbunatateasca experienta clientilor prin noi implementari in cadrul programului de transformare digitala. Astfel, platforma digitala de vanzari, dezvoltata de UNIQA impreuna cu Raiffeisen Bank ofera utilizatorilor posibilitatea de a achizitiona simplu si rapid asigurari de viata Bonus Protect si Vitality Protect, asigurarea de sanatate Confort Med, precum si asigurarea de calatorie Explore the World.

 

Numar tot mai scazut de reclamatii adresate de clientii UNIQA

Pe parcursul anului 2021, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 229 de reclamatii, dintre care 176 unice si 53 conexe, in usoara scadere fata de anul anterior.

Potrivit acestor rezultate, UNIQA ramane una dintre companiile de asigurari din Romania cu cele mai putine reclamatii primite din partea clientilor, asa cum arata si cele mai recente date publicate de catre autoritatea de supraveghere cu privire la acest aspect.

UNIQA are o istorie de peste 10 ani in piata asigurarilor din Romania, beneficiind de peste 200 de ani de experienta, ca parte dintr-un grup financiar international, cu o prezenta tot mai puternica la nivel european. Potrivit noului model de afaceri al companiei, ce pozitioneaza in centrul sau nevoile clientilor, UNIQA ofera produse si servicii relevante, accesibile si inovatoare, la nivelul celor mai inalte standarde de calitate.

 

Despre UNIQA

UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. UNIQA Asigurari se numara printre liderii pietei romanesti de asigurari generale, oferind un portofoliu complet de produse care respecta nevoile clientilor si tendintele pietei. Compania se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata. Cu produse de asigurare de viata mixte, la termen si de grup, dar si cu experienta si know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respecta nevoile fiecarui client in parte, gasind solutiile de asigurare potrivite.

Despre UNIQA Insurance Group

UNIQA Insurance Group, cu sediul central in Austria, este unul dintre cele mai importante si dinamice grupuri de asigurari din Europa Centrala si de Est. Cu aproximativ 21.300 de angajati, UNIQA ofera servicii de asigurari pentru 15,5 milioane de clienti in 18 tari. In Austria, UNIQA detine o cota de piata de 22% si a fost desemnata, timp de zece ani, cea mai de incredere companie de asigurari, conform studiului anual al publicatiei Reader’s Digest. Cu UNIQA si Raiffeisen Insurance, Grupul detine doua branduri puternice, care ii ofera o baza solida pentru cresterea viitoare. UNIQA opereaza in 18 tari din Europa Centrala si de Est: Austria, Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Kosovo, Croatia, Macedonia de Nord, Muntenegru, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Republica Ceha, Ucraina, Ungaria, Elvetia si Liechtenstein.

 

Contact UNIQA                                                                                

PR: Amelia Laudat

Tel: + 40-721-291.363

E-mail: contact.presa@uniqa.ro