Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Comunicate de presa

23 Noiembrie, 2022 Comunicate de presa

UNIQA in primele 9 luni din 2022: consolidarea profitabilitatii si dezvoltare pe segmentele strategice

Primele 9 luni din 2022 au marcat rezultate solide pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata, atat din perspectiva volumului de vanzari, cat si a profitabilitatii.

Ambele companii UNIQA au continuat sa isi dezvolte activitatea pe liniile strategice, conform obiectivelor de crestere sustenabila stabilite, cu scopul de a oferi clientilor produse si servicii accesibile, relevante si complete prin modul in care raspund nevoilor de protectie prin asigurare, pentru o experienta de cea mai buna calitate.

Asigurarile non-auto au inregistrat o crestere de 29% fata de rezultatele raportate de UNIQA la finalul trimestrului al treilea din 2021, cu prime brute subscrise pe acest segment in valoare de 36,7 milioane euro, conform IFRS, sustinute, in principal, de solutiile de protectie financiara pentru companii, asigurarile de incendiu (+24%) si asigurarile de raspunderi (+52%) contribuind semnificativ la performantele companiei in primele 9 luni ale anului 2022.

Pe segmentul clientilor retail, asigurarile de locuinta si bunuri au inregistrat un avans de 18% al volumului de vanzari aferent perioadei ianuarie – septembrie din anul curent, comparativ cu acelasi interval din 2021, avand, de asemenea, un aport relevant la dezvoltarea activitatii UNIQA in zona portofoliului non-auto.

Pentru asigurarile auto CASCO, UNIQA a pastrat in focus imbunatatirea calitatii portofoliului, la care se adauga masurile aplicate pentru alinierea la actualul context inflationist.

„UNIQA face, mai departe, pasi hotarati in procesul de transformare si reasezare, care marcheaza o noua etapa in strategia de dezvoltare a companiei, pozitionand clientii in centrul tuturor actiunilor. Am continuat sa dezvoltam activitatea, concentrandu-ne atentia si eforturile in zonele strategice, astfel incat am inregistrat cresteri peste dinamica pietei pe segmentele relevante de asigurari non-auto si asigurari de persoane. Privind catre viitor, anul 2023 va avea un impact social mai pronuntat in contextul inflationist. De aceea, avem in vedere o serie de prioritati, care ne vor permite sa ne adaptam rapid, pentru a continua sa crestem sustenabil si a ramane conectati la nevoile clientilor nostri: recalibram produsele, crestem viteza de reactie, abordam solicitarile intr-un mod personalizat si facem eforturi continue de optimizare, investind in zona de digitalizare. Actiunile noastre sunt bazate pe grija fata de comunitatea din care facem parte, generand beneficii la toate nivelurile, pentru o viata mai buna, impreuna”, a declarat Paul Cazacu, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari.

Pentru UNIQA Asigurari de viata, primele 9 luni din 2022 au marcat o crestere de 26% a volumului vanzarilor, comparativ cu aceeasi perioada din 2021. Compania a inregistrat prime brute subscrise din vanzarea asigurarilor de viata in valoare de 23 milioane euro, conform IFRS, la care au contribuit, in principal, subscrierile pe segmentele asigurarilor de viata destinate produselor de creditare si asigurarilor de viata traditionale.

“Asigurarile de viata raman un motor important pentru dezvoltarea activitatii UNIQA. Rezultatele de la finalul primelor 9 luni din 2022 confirma potentialul de crestere sustinuta pe care il avem pe acest  segment, la un nivel situat peste cel inregistrat de piata. Pastram concentrarea pe modul in care construim si adaptam produsele si serviciile, pentru a le aduce tot mai aproape de clientii nostri si a raspunde intr-un mod cat mai specific nevoilor acestora de protectie prin asigurare”, a precizat Mihaela Stroia, CEO UNIQA Asigurari de viata.

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat in primele 9 luni din 2022 un volum total al primelor brute subscrise de aproape 83 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 6%, comparativ cu acelasi interval din 2021.

Profitul net cumulat al celor doua companii UNIQA la finalul lunii septembrie 2022 este de 5,5 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 45% fata de perioada similara a anului anterior.

Trimestrul al treilea din 2022 marcheaza, de asemenea, un an de extinderea activitatii consultantului digital ANA prin adaugarea facilitatii de accesare a situatiei dosarelor de dauna. Acest nou serviciu a generat un impact semnificativ in ceea ce priveste imbunatatirea interactiunii clientilor cu UNIQA. Astfel, in prezent, 40% dintre clientii care au dosare de dauna deschise la UNIQA aleg sa consulte stadiul solutionarii acestora online, cu ajutorul consultantului digital ANA.

Calitatea experientei oferita clientilor este reflectata de impresiile captate periodic de catre UNIQA. Potrivit sondajelor derulate in perioada ianuarie – septembrie 2022, scorul de satisfactie a clientilor este situat la nivelul de 4,6 din 5.  

Aceste rezultate, coroborate cu situatia petitiilor inregistrate, continua sa consolideze reputatia UNIQA in randul companiilor de asigurari din Romania cu cele mai putine nemultumiri adresate de catre clienti. Astfel, in primele 9 luni din 2022, numarul total de petitii inregistrate de companiile UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata a fost de 158, similar celui din aceeasi perioada a anului anterior. Dintre acestea, 144 au fost petitii unice si 14 petitii conexe.

UNIQA se diferentiaza in piata prin calitatea serviciilor oferite si corectitudine in ceea ce priveste plata daunelor. Avem un flux de instrumentare a daunelor 100% digital si continuam sa investim in dezvoltarea consultantului digital ANA si a platformei de daune. De asemenea, am extins functionalitatile din cadrul portalului MyUNIQA si oferim clientilor posibilitatea sa vada, in orice moment, stadiul in care se afla dosarul de dauna si ce documente mai sunt necesare pentru finalizarea acestuia. Nu in ultimul rand, pastram cel mai scurt timp de solutionare a daunelor si avem, in continuare, cel mai scazut numar al reclamatiilor din piata”, a precizat Paul Cazacu, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari.

UNIQA are o istorie de peste 10 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiaza de peste 200 de ani de experienta, ca parte dintr-un grup financiar international, cu o prezenta tot mai puternica la nivel european. Potrivit noului model de afaceri, compania pozitioneaza in centrul activitatii nevoile clientilor, adresate specific pe segmentele Retail, Bancassurance si Corporate & Affinity, oferind produse si servicii relevante, accesibile si inovatoare, la nivelul celor mai inalte standarde de calitate.

 

Despre UNIQA

UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. UNIQA Asigurari se numara printre liderii pietei romanesti de asigurari generale, oferind un portofoliu complet de produse care respecta nevoile clientilor si tendintele pietei. Compania se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata. Cu produse de asigurare de viata mixte, la termen si de grup, dar si cu experienta si know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respecta nevoile fiecarui client in parte, gasind solutiile de asigurare potrivite.

Despre UNIQA Group

UNIQA Group este una dintre companiile de asigurari de top pe pietele sale principale din Austria si Europa Centrala si de Est (ECE). Aproximativ 22.400 de angajati si parteneri de vanzari exclusivi deservesc aproape 16 milioane de clienti din 18 tari. UNIQA este al doilea grup de asigurari ca marime din Austria, cu o cota de piata de aproximativ 21%. In regiunea de dezvoltare ECE, UNIQA este prezenta pe 15 piete: Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Kosovo, Muntenegru, Macedonia de Nord, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia si Ucraina. In plus, companiile de asigurari din Elvetia si Liechtenstein fac, de asemenea, parte din UNIQA Group.

 

Contact UNIQA

PR: Amelia Laudat

Tel: + 40-721-291.363

E-mail: contact.presa@uniqa.ro                                                       Bucuresti, 23 noiembrie 2022