Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Stiri

25 August, 2020 Stiri

Profitabilitate si solutii adaptate la noua realitate in primele 6 luni din 2020

In cel de-al doilea trimestru din 2020, perioada in care efectele starii de urgenta s-au conturat cu mai multa claritate, rezultatele UNIQA Asigurari și UNIQA Asigurari de viata au pastrat in focus cresterea profitabilitatii si accelerarea diversificarii portofoliului.

In cel de-al doilea trimestru din 2020, perioada in care efectele starii de urgenta s-au conturat cu mai multa claritate, rezultatele UNIQA Asigurari și UNIQA Asigurari de viata au pastrat in focus cresterea profitabilitatii si accelerarea diversificarii portofoliului.

Asigurarile non-auto au inregistrat un avans de 15% comparativ cu aceeasi perioada din 2019, sustinut de cresteri semnificative pe segmentele de asigurari de locuinta, incendiu si raspunderi.

Diminuarea ponderii asigurarilor obligatorii de raspundere civila si imbunatatirea calitatii portofoliului de asigurari facultative CASCO au ramas definitorii pentru strategia companiei pe segmentul auto. Totodata, segmentul auto a continuat sa se restranga influentat si de masurile de restrictionare, aplicate in contextul starii de urgenta.

Pentru asigurarile de viata, perioada starii de urgenta a avut un impact semnificativ asupra vanzarii de polite noi, in special pe canalul Bancassurance. Produsele traditionale au continuat sa sustina activitatea in aceasta zona, cu un avans de 5% fata de intervalul similar din anul anterior.

Primele brute subscrise in total de cele doua companii UNIQA se situau, la finalul primului semestru din 2020, la nivelul de 45,6 milioane euro, conform IFRS, cu 6 procente sub cele inregistrate in aceeasi perioada a anului anterior. Aceasta reducere a fost generata de accentuarea efectelor masurilor de reducere a ponderii asigurarilor RCA si asigurarillor auto facultative pe segmentul de leasing in cadrul portofoliului companiei, dar si pe fundalul efectelor starii de urgenta.

Profitul net total inregistrat de ambele companii UNIQA in primul semestru din 2020 a fost de 3,5 milioane euro, conform IFRS, semnificativ imbunatatit comparativ cu aceeasi perioada din 2019, ca urmare a masurilor din zona portofoliului de asigurari auto.

Optimizarea costurilor prin implementarea de solutiii digitale, cu impact asupra imbunatatirii calitatii experientei oferita clientilor, a ramas o prioritate si in cel de-al doilea trimestru din 2020. Astfel, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au incheiat primele sase luni ale anului curent cu un nivel al costurilor administrative situat cu 2,7 puncte procentuale sub cel inregistrat in aceeasi perioada a anului anterior.

Solutii calibrate la noua realitate

Adaptarea la nevoile clientilor si calitatea experientei de care acestia beneficiaza au fost, cu atat mai mult in contextul actual, numitorul comun pentru toate initiativele dezvoltate de UNIQA in zona de produse si servicii.

La jumatatea lunii mai, odata cu primele masuri de relaxare, compania a lansat asigurarea de viata de grup UNITEAM PROTECT, dedicata riscurilor asociate SARS‑CoV‑2 (COVID‑19). Noul produs ajuta companiile care isi reiau treptat activitatea sa duca protectia echipelor un pas mai departe, oferindu-le angajatilor o solutie de protectie financiara in cazul infectarii cu noul coronavirus. Asigurarea de viata de grup se adreseaza companiilor cu minimum 10 angajați, avand o durata contractuala de 1 an, ofera o indemnizație zilnica de spitalizare, dar si o indemnizatie fixa, in cazul decesului. Riscurile sunt acoperite imediat, nu este necesar istoricul medical al persoanelor asigurate, iar prima anuala platita pentru fiecare angajat este de 112 lei.

In ceea ce priveste dezvoltarea serviciilor, asistentul digital ANA continua sa isi extinda activitatea prin noi capabilitati si o calibrare continua a algoritmilor si proceselor, pentru o cat mai buna adaptare la nevoile, comportamentele si asteptarile clientilor.

In zona de daune, preluarea rapida, facila si in deplina siguranta a notificarii daunelor cu ajutorul ANA pentru toate tipurile de produse din portofoliul de asigurari generale UNIQA reprezinta un beneficiu validat de gradul ridicat de adoptie in randul clientilor. Astfel, 70% dintre daunele aferente politelor CASCO si de locuinta sunt notificate cu ajutorul ANA, compartiv cu 10%, la inceputul anului.

Optimizarea platformei integrate de instrumentare a daunelor reprezinta, de asemenea, o prioritate a companiei, astfel incat specialistii pot administra dosarele de dauna rapid și eficient, oferindu-le clientilor o experienta cat mai buna si facilitand colaborarea si interconectarea cu partenerii UNIQA.

Asistentul digital ANA continua sa se dezvolte, cu scopul de a deveni consultantul digital al clientilor pentru tot mai multe tipuri de servicii si interactiuni in relația cu UNIQA. Astfel, ANA si-a extins activitatea in zona de vanzari, oferindu-le clientilor posibilitatea de a achizitiona online polite de asigurare medicala pentru calatorii in strainatate. Ca si in cazul notificarii daunelor, acest nou serviciu de vanzare se bazeaza pe o interfata prietenoasa si intuitiva, ce poate fi accesata oridunde si oricand, fara a fi necesara descarcarea unei aplicatii.

UNIQA, in continuare, in randul companiilor de asigurari cu cele mai putine reclamatii

In ceea ce priveste situatia reclamatiilor, potrivit celor mai recente date publicate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, UNIQA continua sa se numere printre companiile de asigurari din Romania fata de care clientii isi exprima cele mai putine nemultumiri. Astfel, la finalul trimestrului al doilea 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 119 de reclamatii, in crestere comparativ cu situatia din aceeasi perioada a anului anterior.

Detalii: https://www.uniqa.ro/comunicate-de-presa/uniqa-asigurari-si-uniqa-asigurari-de-viata-primele-6-luni-din-2020