Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Stiri

23 Februarie, 2021 Stiri

Rezultate stabile la finalul anului 2020

Pe parcursul ultimului trimestru al anului 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au pastrat ca obiective principale stabilizarea rezultatelor sub impactul contextului pandemic si diversificarea portofoliului pentru dezvoltarea durabila a celor doua companii.

Pe parcursul ultimului trimestru al anului 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au pastrat ca obiective principale stabilizarea rezultatelor sub impactul contextului pandemic si diversificarea portofoliului pentru dezvoltarea durabila a celor doua companii.

Asigurarile non-auto si-au mentinut ritmul de crestere de doua puncte procentuale, inregistrand un avans de 11%, comparativ cu perioada similara a anului anterior. Pe acest segment, asigurarile de locuinta, incendiu si raspunderi au fost, mai departe, principalii contributori la evolutia rezultatelor UNIQA.

Pe segmentul de asigurari auto, obiectivele au vizat, in continuare, imbunatatirea calitatii portofoliului CASCO si restrangerea ponderii asigurarilor obligatorii de raspundere civila la nivelul portofoliului companiei.

“Am incheiat un an atipic sub toate aspectele cu rezultate stabile, reusind sa asimilam, in mare masura, impactul generat de contextul pandemic. Experienta din 2020 ne-a aratat ca, avand o baza financiara solida si obiective clare in ceea ce priveste dezvoltarea durabila a companiei si calitatea experientei oferita clientilor, suntem capabili sa ne adaptam, accelerand procesele pentru a raspunde rapid noii realitati in care ne regasim. Transformarea UNIQA continua, pozitionand cu mai multa hotarare clientii in centrul actiunilor noastre. Intram intr-o noua etapa de evolutie, cu obiective ambitioase pentru a obtine evaluari de 5 stele din partea clientilor. Modelul nostru de afaceri ne va permite sa adresam nevoile acestora in mod personalizat, bazandu-ne pe procese bine calibrate si pe competentele echipei noastre de profesionisti”, a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari.

Pentru asigurarile de viata, redresarea rezultatelor, in special pe canalul bancassurance, a continuat si in ultimul trimestru din 2020. Activitatea pe acest segment a fost sustinuta, in continuare, de vanzarea produselor traditionale, care a inregistrat un avans de aproape 5% fata de acelasi interval din 2019.

Continuam sa dezvoltam activitatea de asigurari de viata, pozitionand clientii in centrul actiunilor noastre, intelegandu-le nevoile si oferindu-le solutii de asigurare inovatoare, relevante, simple si accesibile. Am lansat de curand un nou produs de asigurare de viata la termen, care ne permite sa fim alaturi de clientii nostri in momentele importante din viata lor, ajutandu-i sa isi construiasca planurile de protectie de care au cu adevarat nevoie, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurari de viata.

Cele doua companii UNIQA au incheiat anul 2020 cu un volum total al primelor brute subscrise situat la nivelul de 93,8 milioane euro, conform IFRS, cu 3,4 procente mai mic decat cel inregistrat la finalul anului 2019. Factorii care au influentat aceasta dinamica vizeaza, dincolo de contextul generat de pandemie, efectele masurilor aplicate cu consecventa pentru imbunatatirea calitatii portofoliului auto, prin reducerea ponderii RCA si a asigurarilor facultative pe segmentul de leasing.

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au continuat sa investeasca in calitatea experientei oferita clientilor, reusind, in acelasi timp, sa optimizeze costurile administrative, acestea fiind situate, la finalul anului 2020, la un nivel cu 3,6 puncte procentuale sub cel inregistrat in aceeasi perioada din 2019.

Profitul net total inregistrat de ambele companii UNIQA la finalul anului 2020 a fost de 3,2 milioane euro, conform IFRS. 

UNIQA ramane in topul companiilor de asigurari cu cele mai putine reclamatii

Potrivit datelor recent publicate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, UNIQA continua sa se numere printre companiile de asigurari din Romania cu cele mai putine nemultumiri adresate de clienti. Astfel, la finalul ultimului trimestru din 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 237 de reclamatii, in scadere comparativ cu situatia din aceeasi perioada a anului anterior.

Detalii: link comunicat de presa