Se incarca...

Mergi la conţinutul principal
banner-ana banner-ana

Ai o dauna?

Economiseste timp cu consultantul digital ANA!

Tehnologia vine in ajutorul tau! Disponibil online, Consultantul Digital ANA iti permite sa notifici rapid si simplu daunele pentru asigurari generale si de viata si sa verifici statusul dosarului tau deja notificat. Cu ajutorul Consultantului Digital ANA comprimi timpul de transmitere a documentelor si informatiilor pentru dosarul de dauna in doar cateva minute.

Acceseaza ANA!

Profita de Consultantul Digital pentru a deschide un dosar de dauna fara sa te deplasezi la centrele de constatare si fara sa primesti vizita unui Inspector de Daune la tine acasa. Poti, de asemenea, sa verifici oricand statusul dosarului tau deja notificat.

Pentru pagubele aferente polițelor CASCO si de LOCUINTA, ANA analizeaza instant datele si iti poate propune o oferta de despagubire. Altfel, cazul tau este preluat de o Echipa de Specialisti si vei fi contactat in cel mai scurt timp pentru finalizarea dosarului de dauna.

ANA are o interfata de chat, prietenoasa si usor de utilizat. Cu ajutorul acesteia poti notifica daunele pentru urmatoarele produse de asigurare:

  • CASCO
  • Locuinta
  • RCA / MTPL
  • PAD
  • Sanatate
  • Calatorie
  • Accident – asigurarea Integritate
  • Asigurari pentru IMM-uri / Incendiu proprietate
  • Raspundere civila
  • Utilaje
  • CAR
  • MBK
  • Cargo
  • CMR

ASIGURARI GENERALE - ANUNTA DAUNA PRIN ANA, consultantul tau digital

ASIGURARI DE VIATA - ANUNTA DAUNA PRIN ANA, consultantul tau digital

Venim in intampinarea ta cu solutii facile, la indemana!

In sectiunea de mai jos regasesti informatiile necesare pentru solutionarea rapida a daunei tale in functie de tipul de produs pe care il detii.

  • Daune AUTO

Nu uita! Poti verifica oricand statusul dosarului tau deja notificat prin intermediul Consultantului Digital ANA
 

Daune CASCO

Ai la dispozitie Consultantul Digital ANA, un proces complet digital de notificaresi solutionare a daunelor CASCO. Solutia digitala faciliteaza notificareasi solutionarea daunei intr-un mod conversational, uzual, rapid, in functie de disponibilitatea ta. Cu ANA scapi de grija drumului la Centrul de constatare a daunelor, deoarece tot ce trebuie sa faci este se incarci documentele si sa oferi informatiile solicitate. ANA analizează instant datele si iti propune o oferta de despagubire. Acceseaza acum https://daunerapide.uniqa.ro

Cine poate notifica si deschide dosarul de dauna:

  • Asigurat / Pagubit
  • Utilizatorul bunului achizitionat in leasing
  • Clientul proprietar al bunului asigurat/avariat
  • Imputernicitul legal al Asiguratului / Pagubitului / Beneficiarului

Pasul 1: Avizarea si deschiderea unui dosar de dauna la UNIQA Asigurari - pot fi utilizate urmatoarele canale de notificare :

  • Daunele CASCO pot fi solutionate rapid prin intermediul consultantului digital ANA
  • Apel telefonic 24/7 (inclusiv in timpul sarbatorilor legale), la numarul 0374.400.400
  • E-mail la adresa: avizaridaune@uniqa.ro

Pasul 2: Constatarea avariilor

Iti recomandam sa folosesti consultantul digital ANA in solutionarea daunelor CASCO. Cu ANA, constatarea avariilor se va face online, nemaifiind nevoie de deplasarea la centrele de constatare.

Tot ce trebuie sa faci este sa incarci documente si sa oferi informatiile solicitate. Consultantul Digital ANA, disponibil accesand https://daunerapide.uniqa.ro In cazul in care procesul de solutionare a daunelor nu a fost initiat prin consultantul digital ANA, constatarea avariilor se efectueaza la Centrul de Daune din Bucuresti sau la cel mai apropiat Sediu UNIQA din judetul tau cu urmatoarele documente:

  • Cartea de identitate / buletin de identitate a/al Asiguratului sau a/al Imputernicitului
  • Permisul de conducere al persoanei care se afla la volan in timpul procedurii evenimentului
  • Certificatul de inmatriculare al autovehiculului avariat
  • Formularul de Constatare Amiabila de Accident completat si semnat de cei doi conducatori auto sau orice alte documente emise de autoritati / institutii abilitate (de ex: Proces - Verbal, Anexa 2 .etc), din care se reiasa cauzele si circumstantele producerii evenimentului si culpa persoanei care a produs evenimentul.
  • Aceste acte trebuie prezentate in original
  • Imputernicire de la societate in cazul in care masina este in proprietatea unei societati
  • Procura notariala, in cazul in care nu se poate prezenta proprietarul autovehiculului la constatare
  • Imputernicire de la societatea de Leasing, in cazul in care autovehiculul este in proprietatea unei societati de Leasing

Nota: Documentele mentionate pe acest site reprezinta setul minim necesar pentru deschiderea dosarului de dauna; UNIQA isi rezerva dreptul prin reprezentantii sai, de a solicita si alte documente suplimentare, daca este cazul, in vederea insstrumentarii si finalizarii dosarului de dauna.

In cazul furturilor de/din autovehicule asigurate CASCO

Furturile de autovehicule se anunta imediat prin apelare la Serviciul de Urgenta 112, dupa acest apel urmand a fi avizate dauna la UNIQA Asigurari.
Furturile partilor componente din / ale autovehiculelor se declara la Unitatea de Politie in raza careia s-a produs furtul.

Documente necesare pentru constatare:

  • Cartea de identitate / buletin de identitate a/al asiguratului sau a/al delegatului
  • Certificatul de inmatriculare al autovehiculului furat – in original
  • Cartea de identitate a autovehiculului furat – in original
  • Copia politei CASCO sau cunoasterea numarului si seriei politei de asigurare
  • Adeverinta de la Politie care sa certifice producerea furtului – in original; aceasta se poate aduce ulterior anuntarii furtului la UNIQA Asigurari, de indata ce a fost eliberata de Politie
  • Imputernicire de la societate in cazul in care masina este in proprietatea unei societati
  • Procura in cazul in care nu se poate prezenta proprietarul autovehiculului la constatare
  • Imputernicire de la societatea de Leasing, in cazul in care masina este in proprietatea unei societati de Leasing
  • Toate randurile de chei ale autovehiculului furat, declarate la emiterea politei de asigurare

Nota: Documentele mentionate pe acest site reprezinta setul minimum necesar pentru deschiderea dosarului de dauna; UNIQA isi rezerva dreptul prin reprezentantii sai, de a solicita si alte documente suplimentare, daca este cazul, in vederea instrumentarii si finalizarii dosarului de dauna.

Daune CASCO - exclusiv elemente vitrate

1. Avizeaza dauna utilizand urmatoarele canale de notificare:

  • Online prin Consultantul Digital ANA, disponibil accesand https://daunerapide.uniqa.ro
  • Telefonic (Call Center UNIQA - 0374.400.400)
  • E-mail: avizaridaune@uniqa.ro

Mergi la cel mai apropiat Centru de Parbrize Pilkington pentru constarare si efectuarea reparatiei

DAUNE RCA

In cazul in care un posesor al unei polite de asigurare RCA emisa de UNIQA Asigurari este responsabil de producerea unui eveniment din care reies atat daune materiale, cat si vatamari corporale, te poti adresa in calitate de Persoana Pagubita / Vatamata, catre UNIQA Asigurari pentru a fi despagubit.

Pasul 1: Avizarea si deschiderea unui dosar de dauana la UNIQA Asigurari - pot fi utilizare utmatoarele canale de notificare:

  • Online prin Consultantul Digital ANA, disponibil accesand https://daunerapide.uniqa.ro
  • Apel telefonic 24/7 (inclusiv in timpul sarbatorilor legale), la numarul 0374.400.400
  • E-mail la adresa avizaridaune@uniqa.ro

Pasul 2: Constatarea avariilor

Documentele necesare pentru constatare:

  • Cartea de identitate / buletin de identitate a/al persoanei pagubite sau a/al delegatului
  • Permisul de conducere al persoanei pagubite, care se afla la volan in timpul producerii evenimentului
  • Certificat de inmatriculare al autovehiculului avariat
  • Copie a politei RCA al autovehiculului vinovat de producerea evenimentului
  • Formularul de Constatare Amiabila de Accident completat si semnat de cei doi conducatori auto sau orice alte documente emise de autoritati/ institutii abilitate (de ex. Proces - Verbal, Anexa 2 etc.), din care sa reiasa cauzele si circumstantele producerii evenimentului si culpa persoanei care a produs evenimentul
  • Imputernicire de la societate, in cazul in care masina este in proprietatea unei societati
  • Procura in cazul in care nu se poate prezenta proprietarul la constatare
  • Imputernicire de la societatea de Leasing in cazul in care masina este in proprietatea unei societati de Leasing

Nota: Documentele mentionate pe acest site reprezinta setul minimum necesar pentru deschiderea dosarului de dauna; UNIQA isi rezerva dreptul prin reprezentantii sai, de a solicita si alte documente suplimentare, daca este cazul, in vederea instrumentarii si finalizarii dosarului de dauna.

Informatii privind efectuarea reparatiilor

Reparatiile se pot efectua:

1. In unitatile reparatoare cu care UNIQA Asigurari are incheiat contract de parteneriat. Lista acestor unitati poate fi consultata aici. De asemenea, Inspectorii Constatatori UNIQA vor prezenta lista unitatilor reparatoare partenere.

Avantajele alegerii unui Service Partener UNIQA sunt:

  • Garantia efectuarii reparatiei intr-un service verificat de UNIQA Asigurari
  • Efectuarea facila a reconstatarilor, fara a necesita in mod obligatoriu prezenta clientului
  • Decontarea directa intre UNIQA Asigurari si unitatea reparatoare, cu respectarea documentelor eliberate de UNIQA, precum si a contractului incheiat cu unitatea reparatoare

2. In regie proprie, optand pentru una din variantele de mai jos:

  • Completarea formularului online aici
  • Notificare ce poate fi transmisa pe adresa de email regieproprie@uniqa.ro
  • Depunerea unei cereri scrise la orice Sediu UNIQA Asigurari
  • Solicitarea de informatii suplimentare Inspectorului Constatator

In alte unitati reparatoare care nu au contract de parteneriat cu UNIQA Asigurari.

Important: Pentru dosarele de dauna deschise in baza unei polite RCA - Asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si tramvaie; reparatiile se pot efectua in orice unitate reparatoare auto, conform prevederilor legislative specifice in vigoare, fara nicio restrictie sau constrangere din partea Asiguratorului RCA sau a unitatii reparatoare auto, care ar putea sa influenteze optiunea partii prejudiciate.

Alte informatii utile privind solutionarea unei daune auto:

  • Cu Consultantul digital ANA poti notifica, aviza si solutiona online daunele CASCO accesand https://daunerapide.uniqa.ro
  • In cazul daunelor RCA, ANA te ajuta in procesul de notificare
  • Pentru efectuarea constatarii daunei, UNIQA Asigurari detine o retea teritoriala de puncte de constatare
  • Dupa avizarea daunei, in functie de data si ora programarii la constatare este necesara deplasarea in locatia selectata a vehiculului avariat
  • In cazul in care autovehiculul nu este deplasabil acest aspect se va mentiona la momentul avizarii, astfel Inspectorul Cconstatator UNIQA Asigurari se va deplasa pentru efectuarea constatarii, in locul stabilit de comun acord cu Asiguratul / Persoana pagubita / Reprezentantul Asiguratului / Persoanei Pagubite
  • DIR-ul (Documentul de Intrare in Reparatie) / Procesul Vverbal de Constatare se va emite de catre Inspectorul Constatator UNIQA in doua exemplare originale, un exemplar ramanand la dosarul de dauna, iar celalalt exemplar la client.
    In cazul in care la demontarea autovehiculului in vederea reparatiei, se vor constata si alte avarii produse exclusiv in legatura cu evenimentul asigurat, Asiguratul sau Persoana Pagubita / Reprezentantul acesteia are obligatia de a instiinta de indata reprezentantii UNIQA pentru a efectua reconstatarea si pentru a intocmi un Proces-Verbal Suplimentar de Cconstatare a pagubelor, cunoscand ca in caz contrar UNIQA Asigurari va refuza despagubirea acestora. Solicitarea de reconstatare se poate face la adresa reconstatari@uniqa.ro
  • Documentele necesare pentru instrumentarea dosarului de dauna, ca de exemplu, dar fara a se limita la Cerere de despagubire, Factura, precum si alte acte documente necesare solutionarii dosarului de dauna, necesare in format original, se vor transmite prin posta la adresa sediului central:
    UNIQA Asigurari S.A.
    Str.Nicolae Caramfil, nr.25, Sector 1, Cod Postal 014141, Bucuresti
    In atentia Serviciului Procesare Documente

In situatia in care sunteti nemultumiti in legatura cu incheierea, interpretarea sau incetarea contractului de asigurare cat si in legatura cu solutionarea dosarului de dauna puteti solicita solutionarea pe cale amiabila a diferendului, in caz contrar, in temeiul prevederilor Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, coroborate cu Regulamentul ASF nr. 4/2016 privind organizarea şi funcţionarea Entităţii de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar nonbancar (SAL-FIN), astfel cum a fost modificat si completat, puteti supune litigiul procedurilor SAL administrate de SAL-FIN. Procedura permite solutionarea litigiului on-line, precum şi în scris, pe suport hârtie sau pe alt suport durabil, într-un mod independent, imparţial, transparent, eficace, rapid şi echitabil, în scopul asigurării unui nivel înalt de protecţie a consumatorilor şi a bunei funcţionări a pieţei. Toate detaliie in vederea initierii procedurii se regasesc pe site-ul www.salfin.ro/solutionare-litigii

  • Daune Non-Auto

Nu uita! Poti verifica oricand statusul dosarului tau deja notificat prin intermediul Consultantului Digital ANA
 

Asigurarea facultativa a locuintei – Locuinta & Confort

Pasul 1: Masuri de limitare a pagubei

1. Ia masurile necesare in vederea limitarii pagubei.

2. Anunta imediat autoritatile competente (Inspectoratul Teritorial pentru Situatii de Urgenta, Politie, etc.) si solicita intocmirea actelor referitoare la cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat.

Pasul 2: Avizarea evenimentului la UNIQA Asigurari

Pentru avizarea si deschiderea unui dosar de dauna la UNIQA Asigurari ai la dispozitie urmatoarele modalitati de contact:

  • Ai la dispozitie Consultantul Digital ANA, un proces complet digital de notificare si solutionare a daunelor de Locuinta. Solutia digitala faciliteaza notificarea si solutionarea daunei intr-un mod conversational, uzual, rapid, in functie de disponibilitatea ta. Cu ANA scapi de grija drumului la Centrul de constatare a daunelor deoarece tot ce trebuie sa faci este se incarci documentele si sa oferi informatiile solicitate. ANA analizează instant datele si iti propune o oferta de despagubire. Acceseaza acum https://daunerapide.uniqa.ro
  • oferim suport telefonic 24/7 (inclusiv in timpul sarbatorilor legale), la numarul 0374.400.400 ;
  • ne poti trimite oricand un email la adresa: info@uniqa.ro cu detalii despre eveniment, seria politei UNIQA si numele tau, date de contact;
  • ne poti transmite documentele prin posta, la adresa: UNIQA Asigurari, Str. Nicolae Caramfil nr. 25 sector 1, Bucuresti, Romania.

Documente necesare pentru solutionarea dosarului de dauna:

Poti verifica polita de asigurare obligatorie a lucuintel folosind linkul alaturat. Verifica polita PAD

  • copia actului identitate al asiguratului;
  • copia contractului (politei) de asigurare;
  • copia actului doveditor al interesului asigurabil (act proprietate/inchiriere, facturi achizitie etc.) asupra bunurilor asigurate;
  • procura (pentru persoanele fizice) sau imputernicire/delegatie (pentru persoanele juridice) semnata si stampilata de asigurat, daca persoana care participa la avizarea/constatarea pagubei este o alta persoana decat asiguratul;
  • schitele/planurile locuintei avariate;
  • actele emise de autoritatile competente in functie de riscul produs:
    • in cazul producerii unui eveniment ca urmare a scurgerii accidentale de apa din conducte este nevoie de adresa din partea asociatiei de proprietari;
    • in cazul unui furt sau vandalism este necesara adresa emisa de Politie;
    • in cazul unui incendiu este necesar sa prezinti procesul verbal eliberat de I.S.U.;
    • in cazul daunelor produse de fenomene atmosferice sau inundatie trebuie sa soliciti o adresa din partea Administratiei Nationale de Meteorologie.

IMPORTANT: Te rugam sa nu faci nici un fel de promisiuni de plata sau intelegeri fara acordul UNIQA Asigurari!

*UNIQA Asigurari isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente decat cele precizate mai sus cu scopul de a analiza cauzele producerii riscului asigurat si dimensiunea prejudiciului.

 

Asigurarea de calatorie in strainatate – Vacanta & Relaxare

Poti contacta partenerul nostru CORIS Assistance. Evenimentul poate fi anuntat de catre Asigurat, un reprezentant al Asiguratului, medicul curant sau un reprezentant al unitatii spitalicesti.

Date de contact CORIS Assistance (Asistenta 24 /7):

Tel. +4021 201.90.30

Fax. +4021 201.90.40

E-mail: assistance@coris.ro

Te rugam sa comunici urmatoarele informatii:

  • numele si prenumele persoanei care a suferit evenimentul medical;
  • numarul politei de asigurare;
  • numarul de telefon si adresa la care poti fi contactat;
  • data inceperii calatoriei;
  • motivul pentru care soliciti asistenta (statusul actual al evenimentului);
  • si sa respecti instructiunile primite de la Compania de Asistenta – CORIS Assistance

In cazul in care ai o asigurare de calatorie atasata cardurilor bancare, te rugam sa apelezi Compania CORIS la numerele de telefon indicate in conditiile de asigurare. Plata cheltuielilor medicale in cazul avizarilor efectuate direct catre Compania de asistenta - CORIS Assistance, se efectueaza direct de catre CORIS in numele Asiguratorului, catre furnizorii de servicii medicale.

Documente necesare pentru solutionarea dosarului de dauna:

In cazul in care persoana asigurata plateste contravaloarea cheltuielilor medicale din surse proprii, plata despagubirii cuvenite Asiguratului se face de catre Asigurator, pe baza urmatoarelor documente de plata depuse:

  • declaratia persoanei asigurate cu privire la descrierea evenimentului si la cuantumul cheltuielilor efectuate (in original);
  • copia politei de asigurare;
  • copia actului de identitate al persoanei asigurate;
  • copiile documentelor din care sa reiasa dovada parasirii granitelor Romaniei si anume: biletul de avion/tren/autocar si factura sau chitanta aferente achizitionarii acestuia, sau vigneta/taxa de drum si factura sau chitanta care fac dovada achitarii taxei de drum la parasirea teritoriului Romaniei cu autoturismul, pe teritoriul oricareia dintre tarile vecine, sau copia pasaportului care sa contina viza de calatorie si/sau stampila de intrare in tara de destinatie si/sau vizele de calatorie si/sau stampilele de intrare in tarile de transit;
  • documentele medicale care sa ateste diagnosticul si tratamentul recomandat de catre medicul curant (in original);
  • facturile si chitantele (in original), emise pe numele persoanei asigurate cu privire la cheltuielile medicale sau de repatriere (medicala sau a corpului neinsufletit) efectuate, inclusiv cele pentru produse farmaceutice (copia retetei eliberate de medicul curant si bonul fiscal eliberat de farmacie aferent achizitionarii medicamentelor);
  • in cazul tratamentului dentar, documentele medicale/facturile trebuie sa contina informatii privind dintii tratati si tratamentul aplicat;
  • facturile si chitantele (in original), ce fac dovada efectuarii cheltuielilor de urgenta in cazul intarzierii zborului/bagajelor;
  • orice alte documente relevante pentru solutionarea dosarului.

*UNIQA Asigurari isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente decat cele precizate mai sus cu scopul de a analiza cauzele producerii riscului asigurat si dimensiunea prejudiciului.

 

Asigurarea de accidente – Integritate & Incredere sau Integritate & Respect

Pentru avizarea si deschiderea unui dosar de dauna la UNIQA Asigurari ai la dispozitie urmatoarele modalitati de contact:

  • Cu ANA, Consultantul Digital de la UNIQA poti transmite facil detaliile despre eveniment, fotografiile si documentele necesare. Pentru acest lucru te rugam sa accesezi https://daunerapide.uniqa.ro
  • oferim suport telefonic 24/7 (inclusiv in timpul sarbatorilor legale), la numarul 0374.400.400 ;
  • ne poti trimite oricand un email la adresa: info@uniqa.ro cu detalii despre eveniment, seria politei UNIQA si numele tau, date de contact;
  • ne poti transmite documentele prin posta, la adresa: UNIQA Asigurari, Str. Nicolae Caramfil nr. 25 sector 1, Bucuresti, Romania.

Pentru avizarea dosarului de dauna sunt necesare urmatoarele informatii:

  • numarul politei de asigurare;
  • data producerii evenimentului;
  • numele persoanei asigurate/numele persoanei pagubite;
  • detalii cu privire la circumstantele producerii evenimentului;
  • numarul de telefon/adresa e-mail la care poti fi contactat.

Documente necesare pentru solutionarea dosarului de dauna:

  • copia politei de asigurare in baza careia se notifica evenimentul;
  • formularul de notificare a daunei completat, din care sa reiasa circumstantele producerii accidentului (vezi aici);
  • copia actului de identitate Persoana Asigurata sau copie certificat de nastere, daca este vorba despre o persoana minora, si copia actului de identitate al reprezentantului acesteia;
  • copia documentului medical eliberat la data efectuarii consultului din care sa reiasa diagnosticul si tratamentului aplicat de catre unitatile medicale care au acordat primul ajutor dupa accident si/sau au examinat si tratat Asiguratul ulterior (adeverinta medicala, scrisoare medicala, bilet de iesire din spital, certificate de concediu medical, copie retete, etc.);
  • copia procesului verbal de constatare a accidentului de munca, daca accidentul s-a produs la locul de munca al persoanei asigurate;
  • copia lizibila a procesului verbal intocmit de Politie la locul accidentului (in cazul accidentelor rutiere);
  • buletinul de examinare medicala din care sa reiasa starea clinica actuala (doar in caz de instalare a invaliditatii permanente ca urmare a unui accident);
  • chitantele/bonurile fiscal (in original), facturile aferente achizitionarii medicamentelor, sedintelor de recuperare etc.;
  • copia certificatului medical constatator al decesului Asiguratului;
  • copia actului de identitate al beneficiarului politei (desemnat sau mostenitor);
  • certificatul de mostenitor (copie legalizata) sau certificatul de calitate de mostenitor (copie legalizata), daca in polita nu a fost desemnat beneficiarul.

*UNIQA Asigurari isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente decat cele precizate mai sus cu scopul de a analiza cauzele producerii riscului asigurat si dimensiunea prejudiciului.

 

Asigurarea de sanatate - Sanatate & Valoare

Pentru avizarea si deschiderea unui dosar de daune la UNIQA Asigurari ai la dispozitie urmatoarele modalitati de contact:

  • Cu ANA, Consultantul Digital de la UNIQA poti transmite facil detaliile despre eveniment, fotografiile si documentele necesare. Pentru acest lucru te rugam sa accesezi https://daunerapide.uniqa.ro
  • oferim suport telefonic 24/7 (inclusiv in timpul sarbatorilor legale), la numarul 0374.400.404
  • ne poti trimite oricand un email la adresa: info@uniqa.ro cu detalii despre eveniment, seria politei UNIQA si numele tau, date de contact.
  • poti completa formularul electronic de avizare daune, disponibil aici
  • ne poti trimite documentele prin posta, la adresa: UNIQA Asigurari, Str. Nicolae Caramfil nr. 25 sector 1, Bucuresti, Romania.

Pentru avizarea dosarului de dauna sunt necesare urmatoarele informatii:

  • numarul politei de asigurare;
  • data producerii evenimentului;
  • numele persoanei asigurate/numele persoanei pagubite;
  • cateva detalii cu privire la circumstantele producerii evenimentului;
  • numarul de telefon/adresa e-mail la care tea putem contacta.

Documente necesare pentru solutionarea dosarului de dauna:

  • copia politei de asigurare in baza careia se notifica evenimentul;
  • formularul de notificare a daunei completat din care sa reiasa circumstantele producerii accidentului (vezi aici) ;
  • copia actului de identitate Persoanai Asigurata sau copie certificat de nastere ,daca este vorba despre o persoana minora, si copia actului de identitate al reprezentantului acestuia;
  • copia documentelor medicale referitoare la evenimentul asigurat (bilet de trimitere de la medic, bilet de externare, scrisoare medicala, raport medical, buletine de analize, buletine de investigatii, retete pentru medicamente, prescriptie auxiliare medicale etc.);
  • copiile tuturor documentelor medicale cu referire la diagnosticul afectiunii / conditiei medicale pentru care s-a solicitat despagubirea, care includ istoricul complet al acesteia (data debutului si simptomatologia initiala, investigarea, diagnosticarea certa, tratamentul urmat, controalele ulterioare, eventuale internari etc.) de la medicul de familie si de la medicii / unitatile medicale care au urmarit Asiguratul (copii certificate de emitent) sau copie fisa medicala de la medicul de familie al Asiguratului.

*UNIQA Asigurari isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente decat cele precizate mai sus cu scopul de a analiza cauzele producerii riscului asigurat si dimensiunea prejudiciului.

In situatia in care sunteti nemultumiti in legatura cu incheierea, interpretarea sau incetarea contractului de asigurare cat si in legatura cu solutionarea dosarului de dauna puteti solicita solutionarea pe cale amiabila a diferendului, in caz contrar, in temeiul prevederilor Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, coroborate cu Regulamentul ASF nr. 4/2016 privind organizarea şi funcţionarea Entităţii de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar nonbancar (SAL-FIN), astfel cum a fost modificat si completat, puteti supune litigiul procedurilor SAL administrate de SAL-FIN. Procedura permite solutionarea litigiului on-line, precum şi în scris, pe suport hârtie sau pe alt suport durabil, într-un mod independent, imparţial, transparent, eficace, rapid şi echitabil, în scopul asigurării unui nivel înalt de protecţie a consumatorilor şi a bunei funcţionări a pieţei. Toate detaliie in vederea initierii procedurii se regasesc pe site-ul www.salfin.ro/solutionare-litigii

  • Daune Asigurari de Viata
Ce pasi trebuie sa urmezi daca s-a produs evenimentul asigurat pentru produsele de asigurare Non-Bancassurance?
  • Asiguratul/beneficiarul platii indemnizatiei de asigurare, mostenitorul/ii legal/i al/ai asiguratului, direct sau prin reprezentant legal, va anunta asiguratorul despre producerea evenimentului asigurat in scris sau prin intermediul Consultantului Digital ANA in termen de 72 de ore de la producerea riscului asigurat sau de la momentul in care ia cunostinta de acesta, dar nu mai tarziu de 30 de zile sau 60 de zile de la data producerii evenimentului asigurat in functie de prevederile din Conditiile generale si/sau Conditiile speciale.
  • Cu ajutorul Consultantului Digital ANA, poti anunta evenimentul tau in orice moment, de oriunde si utilizand orice dispozitiv (tableta, laptop / desktop, smartphone IOS, Android etc.) ANA valideaza in timp real toate datele privind riscul asigurat si polita ta si te ghideaza catre deschiderea dosarului de dauna si pasii urmatori ai procesului.
  • Dupa receptionarea documentelor, va fi initiata procedura de evaluare a evenimentului asigurat produs. In termen de 30 zile de la depunerea ultimului document necesar evaluarii va fi transmis un raspuns cu privire la solutionarea dosarului de dauna.
Ce pasi trebuie sa urmezi daca s-a produs evenimentul asigurat pentru produsele de asigurare Raiffeisen Bank?
Unde se pot obtine informatii referitoare la deschiderea si instrumentarea dosarelor de dosarelor de dauna, dosarelor de rascumparare sau de maturitate?

Pentru orice informatii/ solicitari de documente referitoare la deschiderea si instrumentarea dosarelor de dauna/ rascumparare/ maturitate aparinand UNIQA Asigurari de viata S.A oferim suport telefonic 24/7 (inclusiv in timpul sarbatorilor legale), la numarul +40 374.400.410

Cine poate face avizarea dosarelor de evenimente asigurate, de maturitate, de rascumparare?

Dupa caz, notificarea poate fi facuta de beneficiarul platii. Acesta poate fi dupa caz, Asiguratul/ Contractantul asigurarii, Beneficiarul stabilit contractual sau Mostenitorul/ii legal/i al/ai Asiguratului. De asemenea, notificarea poate fi facuta de Imputernicitul legal al Asiguratului/ Contractantului/ Beneficiarului/ Mostenitorilor legali ai Asiguratului pe baza procurii legale.

Cum se face solicitarea beneficiului la maturitate sau a despagubirii in caz de rascumparare?
Consultantul Digital ANA te ajuta si in aceasta situatie! Sau poti transmite formularul de notificare impreuna cu documentele mentionate mai jos, la punctele 1-6, in functie de caz, la adresa de e-mail daune-viata@uniqa.ro

Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente necesare instrumentarii dosarului de rascumparare/ maturitate, in cazul in care situatia o impune.

Ce documente sunt necesare pentru instrumentarea dosarelor de dauna?

1. In cazul decesului asiguratului:

In cazul Decesului Asiguratului, Beneficiarii vor informa Asiguratorul in scris in termen de 72 de ore de la producerea decesului sau de la momentul in care iau cunostinta de acesta dar nu mai tarziu de 30 de zile de la data producerii decesului.

• Pentru instrumentarea dosarului de dauna, sunt necesare urmatoarele documente:

  • Formularul de notificare si cererea de solicitare a despagubirii, completat integral. Accesati aici formularul si Anexa 1
  • Anexa FATCA&CRS (pentru polite Orizont&Stabilitate). Acesta trebuie completat de beneficiarul la deces. Accesati aici formularul.
  • Polita/Contractul de asigurare in original;
  • Dovada achitarii primei de asigurare de catre Contractantul asigurarii aferente scadentei care acopera data decesului;
  • Certificatul de deces - copie conforma cu originalul;
  • Certificatul medical constatator al decesului - copie conforma cu originalul;
  • Copia integrala a Fisei de consultatii medicale intocmita de medicul in a carui evidenta se afla Asiguratul (fiecare pagina trebuie sa fie numerotata 1/n, 2/n, ...n/n, unde n este numarul total de pagini pe care il are fisa medicala), parafata si semnata in original de catre medic pentru certificare conform originalului);
  • Copii ale altor documente medicale care sa ateste intreg istoricul medical al Asiguratului (ex. Bilete de iesire din spital, Scrisori medicale, Bilete de trimitere, Rezultate ale investigatiilor efectuate, tratamente recomandate, Certificate de concediu medical etc.);
  • Fotocopia actului de identitate al Beneficiarului platii, semnata in original, avand specificatia "conform cu originalul".
  • Raportul final al politiei/ Rezoluia finala a Parcetului / Raportul final ITM (pentru decesele ca urmare a unui accident), daca este cazul.

Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente necesare instrumentarii dosarului de dauna functie de informaiile din documentele primite.

2. In cazul in care asiguratul are o Invaliditate permanenta din accident/ din orice cauza:

Asiguratul va informa Asiguratorul in scris in termen de 72 de ore de la incadrarea in grad de invaliditate, dar nu mai tarziu de 30 de zile, transmitand urmatoarele documente:

  • Formularul de notificare si cererea de solicitare a despagubirii, completat integral. Accesati aici formularul si Anexa 1.
  • Polita de asigurare in original sau copie certificata cu originalul;
  • Dovada achitarii primei/ ratelor de prima de asigurare de catre Contractantul asigurarii aferente scadentei de la data incadrarii in grad de Invaliditate permanenta din accident/ din orice cauza;
  • Act de identitate al Asiguratului (copie conforma cu originalul);
  • Decizia de incadrare intr-un grad de Invaliditate sau Decizia emisa de Comisia de expertiza a capacitatii de munca care sa ateste caracterul permanent al Invaliditatii, in copie certificata cu originalul si /sau alte documente care descriu evenimentul, data producerii acestuia, circumstantele, cauza/ cauzele si consecintele sale;
  • Raportul final al Politiei cu privire la Accident, daca este cazul. Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente medicale si/sau legale, necesare instrumentarii dosarului de dauna in cazul in care situatia o impune.

3. Notificare si solicitare a despagubirii in caz de Spitalizare din accident:

Asiguratul va informa Asiguratorul in scris in termen de 72 de ore de la iesirea din spital, dar nu mai tarziu de 30 de zile, transmiand urmatoarele documente:

  • Formularul de notificare si cererea de solicitare a despagubirii, completat integral. Accesati aici formularul si Anexa 1
  • Polita de asigurare in original sau copie conforma cu originalul;
  • Dovada achitarii primei/ ratelor de prima de asigurare de catre Contractantul asigurarii aferente scadentei care acopera data evenimentului;
  • Act de identitate al Asiguratului (copie conforma cu originalul);
  • Biletul/ Biletele de iesire din spital, purtand antetul institutiei, semnatura si parafa medicului;
  • Copie/Copii ale Foii/Foilor de observatie aferenta/aferente perioadei/perioadelor de spitalizare (la solicitarea expresa a Asiguratorului);
  • Raportul final al Anchetei Politiei cu privire la Accident, daca este cazul;
  • Alte documente care descriu evenimentul, data producerii acestuia, circumstantele, cauza/ cauzele si consecintele sale (riscul asigurat).

Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente medicale si/sau legale, necesare instrumentarii dosarului de dauna, in cazul in care situatia o impune.

4. Notificare si solicitare a despagubirii in caz de Afeciuni grave:

In maxim 60 zile de la aparitia afeciunii grave asa cum e definita in Conditiile contractuale, Asiguratul trebuie sa transmita spre instrumentare, urmatoarele documente:

  • Formularul de notificare si cererea de solicitare a despagubirii, completat integral. Accesati aici formularul si Anexa 1
  • Polita de asigurare in original sau copie conforma cu originalul;
  • Dovada achitarii primei/ ratelor de prima de asigurare de catre Contractantul asigurarii aferente scadentei care acopera data evenimentului asigurat;
  • Act de identitate al Asiguratului (copie conforma cu originalul);
  • Documente medicale aferente diagnosticarii cu Afeciune grava (Biletul/ Biletele de iesire din spital, rezultate ale investigatiilor efectuate pentru diagnosticare, Copii ale Foii de observatie din spital de la diagnsticarea iniiala, etc.);
  • Raportul final al Anchetei Politiei cu privire la Accident si/sau oricare alte documente care stabilesc imprejurarile producerii evenimentului asigurat , daca este cazul.

5. Notificare si solicitare a despagubirii in caz de Interventie Chirurgicala din accident/Interventie Chirurgicala din orice cauza

Asiguratul va informa Asiguratorul in scris in termen de maximum 30 de zile, de la suportarea unei Interventii chirurgicale, transmitand urmatoarele documente:

  • Formularul de notificare si cererea de solicitare a despagubirii, completat integral. Accesati aici formularul si Anexa 1
  • Polita de asigurare in original sau copie certificata cu originalul;
  • Dovada achitarii primei/ ratelor de prima de asigurare de catre Contractantul asigurarii aferente scadentei care acopera data evenimentului asigurat;
  • Fotocopia actulului de identitate al Asiguratului semnata in original, avand specificatia "conform cu originalul";
  • Biletul/ Biletele de iesire din spital, purtand antetul institutiei, semnatura si parafa medicului;
  • Fotocopii ale rezultatului anchetei poliţiei, ale rezultatului anchetei Inspectoratului teritorial de muncă, ale rezultatului testării alcoolmetrice sau toxicologice dacă Evenimentul asigurat este produs ca urmare a unui Accident.
  • Fotocopii ale oricăror alte documente medicale (ex: Scrisori medicale sau alte Bilete de externare/ Bilete de ieșire din spital, fotocopia foii de observaţie din spital, rezultatul investigaţiilor efectuate, Consultații, Rețete etc.);
  • Fotocopia fişei medicale de consultaţii de la medicul/ medicii de familie (copie conformă cu originalul, purtând semnătura și parafa medicului, având paginile numerotate de către medic - 1/n; 2/n....n/n, unde „n” este numărul total de pagini pe care îl are fişa medicală) - transmitere la solicitarea expresa a Asiguratorului.

6. Notificare si solicitare a despagubirii in caz de Fracturi din accident

Asiguratul va informa Asiguratorul in scris in termen de maximum 30 de zile de la diagnosticarea fracturii, transmitand urmatoarele documente:

  • Formularul de notificare si cererea de solicitare a despagubirii, completat integral. Accesati aici formularul si Anexa 1
  • Polita de asigurare in original sau copie certificata cu originalul;
  • Dovada achitarii primei/ ratelor de prima de asigurare de catre Contractantul asigurarii aferente scadentei care acopera data evenimentului asigurat;
  • Fotocopia actulului de identitate al Asiguratului semnata in original, avand specificatia "conform cu originalul";
  • Fotocopia biletului de externare;
  • Fotocopii ale oricăror alte documente medicale (ex: scrisori medicale sau alte bilete de externare/ bilete de ieșire din spital, fotocopia foii de observaţie din spital, rezultatul investigaţiilor efectuate, incluzând radiografii, CT, RMN, consultații etc.);
  • Fotocopii ale rezultatului anchetei poliţiei, ale rezultatului anchetei Inspectoratului teritorial de muncă, ale rezultatului testării alcoolmetrice sau toxicologice dacă Evenimentul asigurat este produs ca urmare a unui Accident;
  • Declarația Asiguratului/ Contractantului privind descrierea detaliată a circumstanțelor în care s-a produs Accidentul;
  • Fotocopia fişei medicale de consultaţii de la medicul/ medicii de familie (copie conformă cu originalul, purtând semnătura și parafa medicului, având paginile numerotate de către medic - 1/n; 2/n....n/n, unde „n” este numărul total de pagini pe care îl are fişa medicală) - transmitere la solicitarea expresa a Asiguratorului.

Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente medicale si/sau legale, necesare instrumentarii dosarului de dauna, in cazul in care situatia o impune.

In situatia in care sunteti nemultumiti in legatura cu incheierea, interpretarea sau incetarea contractului de asigurare cat si in legatura cu solutionarea dosarului de dauna puteti solicita solutionarea pe cale amiabila a diferendului, in caz contrar, in temeiul prevederilor Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, coroborate cu Regulamentul ASF nr. 4/2016 privind organizarea şi funcţionarea Entităţii de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar nonbancar (SAL-FIN), astfel cum a fost modificat si completat, puteti supune litigiul procedurilor SAL administrate de SAL-FIN. Procedura permite solutionarea litigiului on-line, precum şi în scris, pe suport hârtie sau pe alt suport durabil, într-un mod independent, imparţial, transparent, eficace, rapid şi echitabil, în scopul asigurării unui nivel înalt de protecţie a consumatorilor şi a bunei funcţionări a pieţei. Toate detaliie in vederea initierii procedurii se regasesc pe site-ul www.salfin.ro/solutionare-litigii

Informatii suplimentare

Regie proprie

Ai fost implicat intr-un accident si vrei sa fii despagubit rapid? Este foarte simplu acum, completand formularul de regie proprie, vei primi un raspuns prompt pentru solutionarea dosarului tau.

Avizare daune online

Vrei sa notifici o dauna?

Poti accesa formularul digital pentru a notifica dauna si a transmite documente in doar cateva minute daca faci click pe butonul de mai jos.

Relatii cu clientii

Inainteaza cererea ta catre serviciul nostru de relatii cu clientii Luni - Duminica : NON-STOP.

Asigura-te ca ai pregatit toata documentatia necesara!

Telefon: (40) 374.400.400

Asistenta asigurare calatorie

Suna la acest numar de telefon (40) 21 201 90 30 sau scrie-ne la adresa de e-mail assistance@ro.april.com in cazul unei urgente ce priveste asigurarea de calatorie.