Close Overlay

Inscrie-te la UNIQA

Creeaza-ti un cont si gestioneaza-ti asigurarile si cererile online.

Detalii personale
*Obligatoriu
 
Adresa
/
/
My UNIQA
  • Politele tale online
  • Innoire rapida a politelor
  • Serviciu de sesizare daune online
Close Overlay

My UNIQA login

sau
Nu ai cont UNIQA? Inregistreaza-te acum.
Close Overlay

Noua parola MyUNIQA

Te rugam sa completezi adresa ta de e-mail si vei primi o noua parola.

Close Overlay

Reinoire polita

De unde ati cumparat polita?

Close Overlay

Reinoire polita

Introduceti seria si numarul politei
 

Cum sa inaintezi o cerere?

Ai intrebari?

Suna la relatii cu clientii

(+40) 374.400.400 Luni - Vineri: 8.00 - 18.00 info@uniqa.ro Agentii UNIQA

Doar 7,560.96 km distanta

UNIQA Oradea

t: 0751199280
e: cristina.tohotan@uniqa.ro Detalii Localizeaza

MTPL Insurance

Inainteaza o cerere online

Inainteaza cereri online pentru RCA, Casco, Asigurare de locuinta, Asigurare de calatorie, Asigurarea de accidente de persoane sau Asigurarea voluntara de sanatate si bucura-te de serviciile MyUNIQA.

Avizeaza dauna

Regie proprie

Ai fost implicat intr-un accident si vrei sa fii despagubit rapid?
Este foarte simplu acum, completand formularul de regie proprie, vei primi un raspuns prompt pentru solutionarea dosarului tau.

Regie proprie
MTPL Insurance

Relatii cu clientii

Inainteaza cererea ta catre serviciul nostru de relatii cu clientii de luni pana vineri, 8:00 – 18:00. Asigura-te ca ai pregatit toata documentatia necesara!

(+40) 374.400.400

Ce faci in caz de dauna?

Stim ca te afli intr-o situatie neplacuta atunci cand se intampla un eveniment asigurat si de aceea vrem sa fim alaturi de tine si sa rezolvam cat mai repede problema ta. In partea dreapta gasesti informatiile necesare pentru solutionarea rapida a daunei tale in functie de tipul de produs pe care il ai.

Daune Auto (CASCO, RCA)

CASCO si RCA

Cine poate face avizarea si deschiderea dosarelor de daune:

  • persoana asigurata/pagubita
  • utilizatorul bunului achizitionat in leasing
  • clientul proprietar al bunului asigurat/avariat
  • imputernicitul legal al acestora

Pasul 1: Pentru avizarea si deschiderea unui dosar de daune la UNIQA Asigurari ai la dispozitie urmatoarele modalitati de contact:

  • apel telefonic la numarul 0374.400.400 (sau 0374.400.404, pentru serviciile MedUNIQA) programul fiind de luni pana vineri intre orele 8:00-20:00
  • ne poti trimite oricand un email la adresa: info@uniqa.ro cu detalii despre eveniment, seria politei UNIQA si numele tau
  • formularul electronic de avizare daune aici.
  • posta, documentele fiind trimise la adresa: UNIQA Asigurari, Str. Nicolae Caramfil nr. 25 sector 1, Bucuresti, Romania.

Pasul 2: Constatarea avariilor

1. Daune CASCO

Este necesar sa te prezinti la sediul sucursalei UNIQA din judetul tau sau la Centrul de Daune din Bucuresti, cu urmatoarele documente :

  • Cartea de identitate / buletin de identitate a/al asiguratului sau a/al delegatului ;
  • Permisul de conducere al persoanei care se afla la volan in timpul producerii evenimentului
  • Certificat de inmatriculare al masinii avariate
  • Copie a politei CASCO sau cunoasterea numarului si seriei politei de asigurare
  • Proces verbal, Anexa 2 sau orice alt act emis de politie din care sa reiasa cum si cand s-a intamplat evenimentul si - daca este cazul - cine este vinovat de producerea daunei; aceste acte trebuie prezentate in original
  • Imputernicire de la societate in cazul in care masina este in proprietatea unei societati
  • Procura in cazul in care nu se poate prezenta proprietarul la constatare
  • Imputernicire de la societatea de leasing in cazul in care masina este in proprietatea unei societati de leasing.

* Actele mentionate pe acest site reprezinta minimum necesar pentru deschiderea dosarului de dauna; inspectorii de dauna UNIQA pot solicita de la caz la caz acte suplimentare – pentru clarificarea cazului expus - dupa efectuarea constatarii.

In cazul furturilor de/din autovehicule asigurate CASCO

Furturile de autovehicule se anunta imediat prin apelare la serviciul de urgenta 112, dupa acest apel urmand a fi avizata dauna la UNIQA Asigurari.

Furturile din autovehicule (casetofoane, oglinzi, anvelope, etc.) se anunta la sectia de politie in raza careia s-a produs furtul.

Documente necesare pentru constatare:
  • Cartea de identitate / buletin de identitate a/al asiguratului sau a/al delegatului
  • Certificat de inmatriculare al autovehiculului furat – in original
  • Cartea de identitate a autovehiculului furat – in original
  • Copie a politei CASCO sau cunoasterea numarului si seriei politei de asigurare
  • Adeverinta de la politie care sa certifice producerea furtului – in original; aceasta se poate aduce ulterior anuntarii furtului la UNIQA Asigurari, de indata ce a fost eliberata de politie
  • Imputernicire de la societate in cazul in care masina este in proprietatea unei societati
  • Procura in cazul in care nu se poate prezenta proprietarul la constatare
  • Imputernicire de la societatea de leasing in cazul in care masina este in proprietatea unei societati de leasing
  • Toate randurile de chei ale autovehiculului furat, declarate la inchieierea politei de asigurare

* Actele mentionate pe acest site reprezinta minimum necesar pentru deschiderea dosarului de dauna; inspectorii de dauna UNIQA pot solicita de la caz la caz acte suplimentare dupa efectuarea constatarii, pentru completarea dosarului.

2. Daune RCA

In cazul in care un posesor de polita de asigurare RCA la UNIQA Asigurari iti produce daune, atat materiale, cat si vatamari corporale, te poti adresa catre UNIQA Asigurari pentru a fi despagubit.

Documente necesare pentru constatare:
  • Cartea de identitate / buletin de identitate a/al persoanei pagubite sau a/al delegatului
  • Permisul de conducere al persoanei pagubite, care se afla la volan in timpul producerii evenimentului
  • Certificat de inmatriculare al masinii avariate
  • Copie a politei RCA al vinovatului de producerea evenimentului – in cazul in care se incheie Formularul de Constatare Amiabila de Accident
  • Formularul de Constatare Amiabila de Accident completat si semnat de cei doi conducatori auto si/sau orice alte documente emise de autoritati/institutii abilitate (procese-verbale, Anexa 2 etc.) , care atesta producerea evenimentului si culpa celui ce a produs dauna.
  • Imputernicire de la societate, in cazul in care masina este in proprietatea unei societati
  • Procura in cazul in care nu se poate prezenta proprietarul la constatare
  • Imputernicire de la societatea de leasing in cazul in care masina este in proprietatea unei societati de leasing.

* Actele mentionate pe acest site reprezinta minimum necesar pentru deschiderea dosarului de dauna; inspectorii de dauna UNIQA pot solicita de la caz la caz acte suplimentare dupa efectuarea constatarii pentru completarea dosarului de dauna.

Pasul 3: Ce optiuni ai pentru efectuarea reparatiilor?

Reparatiile se pot efectua:

a) in unitatile reparatoare cu care UNIQA a incheiat contracte de parteneriat. Poti consulta lista acestor unitati aici. De asemenea, inspectorii constatatori UNIQA iti vor prezenta lista unitatilor reparatoare partenere.

Avantajele alegerii unui Service Partener UNIQA sunt:
  • garantia efectuarii reparatiei intr-un service verificat si agreat de UNIQA Asigurari
  • efectuarea facila a reconstatarilor, fara a necesita neaparat prezenta clientului
  • decontarea directa intre UNIQA Asigurari si unitatea reaparatoare, in limita reperelor avariate constatate.

b) in regie proprie, optand pentru una din variantele de mai jos:

  • completarea formularului online aici
  • notificare ce poate fi transmisa pe adresa de email regieproprie@uniqa.ro,
  • depunerea unei cereri scrise la orice sucursala UNIQA Asigurari.
  • Solicitarea de informatii suplimentare inspectorului constatator.

Costul reparatiei se stabileste pe baza evaluarii efectuate de UNIQA Asigurari inainte de reparatie.

c) in alte unitati reparatoare care nu au contracte de parteneriat cu UNIQA Asigurari.

Alte informatii utile privind solutionarea unei daune auto
  • Pentru efectuarea constatarii daunei, UNIQA Asigurari detine o retea teritoriala de puncte de constatare in cadrul unitatilor service sau locatii proprii, aceastea pot fi vizualizate aici
  • Dupa avizarea daunei, la data si ora programata este necesara deplasarea in locatia selectata cu vehiculul avariat
  • In cazul in care autovehiculul nu este deplasabil, inspectorul constatator UNIQA Asigurari se va deplasa in locul stabilit de comun acord cu persoana pagubita.
  • DIR-ul (Documentul de Intrare in Reparatie)/procesul verbal de constatare se va emite de catre inspectorul constatator in 2 exemplare originale, unul ramanand la dosarul de dauna, iar celalalt la client.
  • In cazul in care la demontarea autovehiculului in vederea reparatiei, se vor constata si alte avarii produse in exclusivitate in evenimentul asigurat, asiguratul sau persoana pagubita/reprezentantul acesteia are obligatia de a instiinta de indata reprezentantii UNIQA pentru a intocmi un proces-verbal suplimentar de constatare a pagubelor, cunoscand ca in caz contrar UNIQA Asigurari va refuza despagubirea acestora. Solicitarea de reconstatare se poate face la adresa reconstatari@uniqa.ro
  • Depunerea documentelor de reparatie sau a oricaror documente necesare solutionarii dosarelor de dauna, se face la sediile UNIQA Asigurari aici

Daune Non-Auto (Locuinta, Calatorie, Accident, Sanatate)

Daune Asigurari de Viata

Ce pasi trebuie sa urmezi daca s-a produs evenimentul asigurat pentru produsele de asigurare Non-Bancassurance?
  • Asiguratul / Beneficiarul plaii indemnizaiei de asigurare/ Mostenitorul/ii legal/i al/ai Asiguratului, direct sau prin reprezentant legal, va anuna Asiguratorul despre producerea evenimentului asigurat in scris in termen de 72 de ore de la producerea Riscului asigurat sau de la momentul in care iau cunostinta de acesta, dar nu mai tarziu de 30 de zile sau 60 de zile de la data producerii Evenimentului asigurat in functie de prevederile din Conditiile generale si/sau Conditiile speciale.
  • Anuntul se realizeaza prin transmiterea Formularului corespunzator de notificare impreuna cu documentele care atesta producerea evenimentului asigurat prin posta in original, in atentia Departamentului Daune, la adresa: - S.C. UNIQA Asigurari de viata S.A, Str. Nicolae Caramfil nr. 25 sector 1, Bucuresti, Romania.
  • Dupa receptionarea documentelor, va fi initiata procedura de evaluare a evenimentului asigurat produs. In termen de 30 zile de la depunerea ultimului document necesar evaluarii va fi transmis un raspuns cu privire la solutionarea dosarului de dauna.
Unde se pot obtine informatii referitoare la deschiderea si instrumentarea dosarelor de dosarelor de dauna, dosarelor de rascumparare sau de maturitate?

Pentru orice informatii/ solicitari de documente referitoare la deschiderea si instrumentarea dosarelor de dauna/ rascumparare/ maturitate aparinand UNIQA Asigurari de viata S.A se poate utiliza numarul de telefon: +40 374.400.410, programul fiind L-V 8:00-20:00

Cine poate face avizarea dosarelor de evenimente asigurate, de maturitate, de rascumparare?

Dupa caz, notificarea poate fi facuta de beneficiarul platii. Acesta poate fi dupa caz, Asiguratul/ Contractantul asigurarii, Beneficiarul stabilit contractual sau Mostenitorul/ii legal/i al/ai Asiguratului. De asemenea, notificarea poate fi facuta de Imputernicitul legal al Asiguratului/ Contractantului/ Beneficiarului/ Mostenitorilor legali ai Asiguratului pe baza procurii legale.

Cum se face solicitarea beneficiului la maturitate sau a despagubirii in caz de rascumparare?

Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente necesare instrumentarii dosarului de rascumparare/ maturitate, in cazul in care situatia o impune.

Ce documente sunt necesare pentru instrumentarea dosarelor de dauna?
1. In cazul decesului asiguratului:

In cazul Decesului Asiguratului, Beneficiarii vor informa Asiguratorul in scris in termen de 72 de ore de la producerea decesului sau de la momentul in care iau cunostinta de acesta dar nu mai tarziu de 30 de zile de la data producerii decesului.

• Pentru instrumentarea dosarului de dauna, sunt necesare urmatoarele documente:
  • Formularul de notificare si cererea de solicitare a despagubirii - completat intergral accesati aici formularul
  • Anexa FATCA (pentru polite Orizont&Stabilitate) accesati aici formularul
  • Polita/Contractul de asigurare in original;
  • Dovada achitarii primei de asigurare de catre Contractantul asigurarii aferente scadentei care acopera data decesului;
  • Certificatul de deces - copie conforma cu originalul;
  • Certificatul medical constatator al decesului - copie conforma cu originalul;
  • Copia integrala a Fisei de consultatii medicale intocmita de medicul in a carui evidenta se afla Asiguratul (fiecare pagina trebuie sa fie numerotata 1/n, 2/n, ...n/n, unde n este numarul total de pagini pe care il are fisa medicala), parafata si semnata in original de catre medic pentru certificare conform originalului);
  • Copii ale altor documente medicale care sa ateste intreg istoricul medical al Asiguratului (ex. Bilete de iesire din spital, Scrisori medicale, Bilete de trimitere, Rezultate ale investigatiilor efectuate, tratamente recomandate, Certificate de concediu medical etc.);
  • Fotocopia actului de identitate al Beneficiarului platii, semnata in original, avand specificatia "conform cu originalul".
  • Raportul final al politiei/ Rezoluia finala a Parcetului / Raportul final ITM (pentru decesele ca urmare a unui accident), daca este cazul.

Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente necesare instrumentarii dosarului de dauna functie de informaiile din documentele primite.

2. In cazul in care asiguratul are o Invaliditate permanenta din accident/ din orice cauza:

Asiguratul va informa Asiguratorul in scris in termen de 72 de ore de la incadrarea in grad de invaliditate, dar nu mai tarziu de 30 de zile, transmitand urmatoarele documente:

  • Formularul de notificare si cererea de solicitare a despagubirii - completat intergral accesati aici formularul
  • Anexa FATCA (pentru polite Orizont&Stabilitate) - completat intergral accesati aici formularul
  • Polita de asigurare in original sau copie certificata cu originalul;
  • Dovada achitarii primei/ ratelor de prima de asigurare de catre Contractantul asigurarii aferente scadentei de la data incadrarii in grad de Invaliditate permanenta din accident/ din orice cauza;
  • Act de identitate al Asiguratului (copie conforma cu originalul);
  • Decizia de incadrare intr-un grad de Invaliditate sau Decizia emisa de Comisia de expertiza a capacitatii de munca care sa ateste caracterul permanent al Invaliditatii, in copie certificata cu originalul si /sau alte documente care descriu evenimentul, data producerii acestuia, circumstantele, cauza/ cauzele si consecintele sale;
  • Raportul final al Politiei cu privire la Accident, daca este cazul. Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente medicale si/sau legale, necesare instrumentarii dosarului de dauna in cazul in care situatia o impune.
3. Notificare si solicitare a despagubirii in caz de Spitalizare din accident:

Asiguratul va informa Asiguratorul in scris in termen de 72 de ore de la iesirea din spital, dar nu mai tarziu de 30 de zile, transmiand urmatoarele documente:

  • Formularul de notificare si cererea de solicitare a despagubirii - completat intergral accesati aici formularul
  • Anexa FATCA (pentru polite Orizont&Stabilitate) accesati aici formularul
  • Polita de asigurare in original sau copie conforma cu originalul;
  • Dovada achitarii primei/ ratelor de prima de asigurare de catre Contractantul asigurarii aferente scadentei care acopera data evenimentului;
  • Act de identitate al Asiguratului (copie conforma cu originalul);
  • Biletul/ Biletele de iesire din spital, purtand antetul institutiei, semnatura si parafa medicului;
  • Copie/Copii ale Foii/Foilor de observatie aferenta/aferente perioadei/perioadelor de spitalizare (la solicitarea expresa a Asiguratorului);
  • Raportul final al Anchetei Politiei cu privire la Accident, daca este cazul;
  • Alte documente care descriu evenimentul, data producerii acestuia, circumstantele, cauza/ cauzele si consecintele sale (riscul asigurat).

Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente medicale si/sau legale, necesare instrumentarii dosarului de dauna, in cazul in care situatia o impune.

4. Notificare si solicitare a despagubirii in caz de Afeciuni grave:

In maxim 60 zile de la aparitia afeciunii grave asa cum e definita in Conditiile contractuale, Asiguratul trebuie sa transmita spre instrumentare, urmatoarele documente:

  • Formularul de notificare si cererea de solicitare a despagubirii - completat intergral accesati aici formularul
  • Polita de asigurare in original sau copie conforma cu originalul;
  • Dovada achitarii primei/ ratelor de prima de asigurare de catre Contractantul asigurarii aferente scadentei care acopera data evenimentului asigurat;
  • Act de identitate al Asiguratului (copie conforma cu originalul);
  • Documente medicale aferente diagnosticarii cu Afeciune grava (Biletul/ Biletele de iesire din spital, rezultate ale investigatiilor efectuate pentru diagnosticare, Copii ale Foii de observatie din spital de la diagnsticarea iniiala, etc.);
  • Raportul final al Anchetei Politiei cu privire la Accident si/sau oricare alte documente care stabilesc imprejurarile producerii evenimentului asigurat , daca este cazul.
5. Notificare si solicitare a despagubirii in caz de Interventie Chirurgicala din accident

Asiguratul va informa Asiguratorul in scris in termen de 72 de ore de la iesirea din spital sau de la suportarea unei Interventii chirurgicale, dar nu mai tarziu de 30 de zile, transmiand urmatoarele documente:

  • Formularul de notificare si cererea de solicitare a despagubirii - completat intergral accesati aici formularul
  • Polita de asigurare in original sau copie certificata cu originalul;
  • Dovada achitarii primei/ ratelor de prima de asigurare de catre Contractantul asigurarii aferente scadentei care acopera data evenimentului asigurat;
  • Act de identitate al Asiguratului (copie conforma cu originalul);
  • Biletul/ Biletele de iesire din spital, purtand antetul institutiei, semnatura si parafa medicului;
  • Copie/Copii ale Foii/Foilor de observatie aferenta/aferente perioadei/perioadelor de spitalizare (la solicitarea expresa a Asiguratorului);
  • Raportul final al Anchetei Politiei cu privire la Accident si/sau oricare alte documente care stabilesc imprejurarile producerii evenimentului asigurat, daca este cazul;

Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita si alte documente medicale si/sau legale, necesare instrumentarii dosarului de dauna, in cazul in care situatia o impune.

Asistenta asigurare de calatorie Suna la acest numar de telefon (+40) 21 201 90 30 sau scrie-ne la adresa de e-mail assistance@ro.april.com in cazul unei urgente ce priveste asigurarea de calatorie.

Scroll Down