ANA, consultantul digital de la UNIQA, ajuta clientii sa eco...
Peste 72% dintre clienti utilizeaza acum ANA pentru a-si raporta daunele, i...
Citeste mai multDe la lansarea sa in 2019, consultantul digital ANA a schimbat fundamental modul in care clientii UNIQA isi notifica si gestioneaza dosarele de dauna, devenind un simbol al inovatiei si al digitalizarii in industria asigurarilor. De la aproximativ 18.000 de sesiuni la inceputul activitatii sale, platforma digitala a cunoscut o crestere semnificativa in 2020, cu peste 56.000, atingand, in 2023, un record de peste 77.000 de sesiuni, ceea ce reflecta o adoptare rapida a noilor tehnologii. In primele sase luni ale anului 2025, functionalitatea consultantului digital ANA continua sa fie intens accesata si sa creasca in preferintele clientilor, cu aproape 27.000 de sesiuni gestionate online.
Aceasta evolutie indica o transformare spectaculoasa in modul de notificare a daunelor, cu o migratie masiva catre digital. Astfel, daca in urma cu sase ani, doar 3% dintre dosarele de dauna erau raportate digital prin ANA, iar 97% se gestionau prin Call Center, in prezent, peste 72% din dosare sunt avizate prin consultantul digital de la UNIQA. Aceasta schimbare profunda reflecta dorinta clientilor pentru rapiditate, eficienta si autonomie in gestionarea asigurarilor.
„Succesul si nivelul de adoptare ridicat al consultantului digital ANA confirma angajamentul nostru ferm pentru inovatie si orientare catre clienti. Suntem mandri sa oferim un instrument care simplifica viata asiguratilor nostri si transforma experienta de gestionare a daunelor. Continuam sa investim in tehnologii noi pentru a le asigura clientilor nostri servicii rapide, eficiente si prietenoase”, a declarat Ramona Bernic, Vicepresedinte al Directoratului UNIQA Asigurari.
ANA este un instrument esential pentru gestionarea daunelor, pe diferite segmente ale intregului portofoliu al companiei. In 2025, aproape jumatate dintre acestea fiind pentru asigurari auto (47%), urmate de cele pentru locuinte (18%) si alte produse din portofoliul companiei (35%).
Un beneficiu major pentru clienti este economia considerabila de timp oferita de consultantul digital ANA, care reduce durata de notificare a daunelor cu pana la 75%, comparativ cu metodele traditionale. Aceasta economie face procesul mult mai accesibil si mai rapid, ceea ce contribuie la o experienta de utilizare placuta si eficienta. In acelasi timp, UNIQA beneficiaza de o optimizare importanta a proceselor interne, sporind eficienta si capacitatea de raspuns la solicitarile clientilor.
Feedback-ul clientilor UNIQA confirma aceasta evolutie, experienta alaturi de consultantul digital ANA fiind evaluata cu un scor mediu de 4,84 din 5. Pe langa notificarea daunelor, utilizatorii apreciaza si facilitatile oferite de platforma MyUNIQA sau procesele video si de la distanta, care simplifica si accelereaza interactiunea cu UNIQA.
Consultantul digital ANA permite in prezent notificarea daunelor, urmarirea stadiului dosarului si achizitia politelor de asigurare de calatorie, iar UNIQA are planuri ambitioase pentru integrarea tehnologiilor avansate. Printre acestea se numara utilizarea inteligentei artificiale pentru identificarea avariilor, semnatura electronica si integrarea cu serviciile MyUNIQA si Video Solution, toate pentru o experienta mai cuprinzatoare si confortabila oferita clientilor UNIQA.
Digitalizarea serviciilor prin ANA a eliminat nevoia apelurilor repetate si a vizitelor pentru constatarea daunelor, economisind timp pretios si efort pentru clienti. In acest fel, UNIQA nu doar optimizeaza procesele, dar construieste si o relatie solida de incredere bazata pe profesionalism si orientare catre nevoile reale ale asiguratilor.
„Feedback-ul pozitiv constant si scorul ridicat de satisfactie ne arata ca ANA raspunde real nevoilor clientilor nostri. Timpul redus de asteptare si accesibilitatea platformei digitale reprezinta schimbari majore care imbunatatesc semnificativ experienta acestora. Vom continua sa ne concentram pe dezvoltarea si optimizarea consultantului digital ANA pentru a oferi o interactiune cat mai simpla, si eficienta”, a declarat Razvan Neagu, Director Customer Care, UNIQA Asigurari.
Despre UNIQA
Cu o prezenta de peste 15 ani pe piata romaneasca si peste 200 de ani de experienta internationala, UNIQA face parte dintr-un grup financiar cu o puternica amprenta europeana. Strategia companiei pune clientii in centrul atentiei, prioritizand intelegerea nevoilor acestora si dezvoltarea de produse si servicii relevante pentru viata de zi cu zi. UNIQA acopera segmentele Retail, Bancassurance si Corporate & Affinity, oferind solutii inovatoare, accesibile si adaptate specificului fiecarui segment.
Grupul UNIQA este unul dintre liderii pietei de asigurari din Austria si din regiunea Europei Centrale si de Est (ECE). Cu peste 20.000 de angajati si parteneri de distributie exclusivi, UNIQA deserveste peste 17 milioane de clienti in 14 tari.
Ca al doilea cel mai mare grup de asigurari din Austria, UNIQA detine o cota de piata de aproximativ 21%. In regiunea ECE, compania este prezenta in 14 piete, iar operatiunile de asigurari din Elvetia si Liechtenstein fac de asemenea parte din Grup.
Regiunea SEE – care include Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Muntenegru, Croatia, Romania si Serbia – reprezinta a treia cea mai mare entitate regionala a Grupului, cu aproximativ 2.200 de angajati si 2,5 milioane de clienti. Cu sprijinul puternic al Grupului, regiunea SEE continua sa dezvolte solutii de asigurare moderne, digitale si prietenoase pentru utilizatori, contribuind activ la dezvoltarea comunitatilor locale prin initiative responsabile din punct de vedere social si investitii continue in oameni.
Contact PR UNIQA:
Amelia Laudat
Tel: + 40 721.291.363
E-mail: contact.presa@uniqa.ro Bucuresti, 15 octombrie 2025