Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Stiri

31 Mai, 2023 Stiri

Start bun pentru UNIQA in 2023: dezvoltarea asigurarilor non-auto si focus pe experienta oferita clientilor

Companiile au continuat sa isi dezvolte activitatea pe segmentele strategice si au incheiat primul trimestru din 2023 cu un volum total al primelor brute subscrise situat la nivelul de 30,8 milioane euro, in crestere cu 14%, comparativ cu perioada similara a anului anterior, in conformitate cu evidentele statutare.

Primele trei luni din 2023 au marcat o evolutie buna pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata. Companiile au continuat sa isi dezvolte activitatea pe segmentele strategice si au incheiat primul trimestru din 2023 cu un volum total al primelor brute subscrise situat la nivelul de 30,8 milioane euro, in crestere cu 14%, comparativ cu perioada similara a anului anterior, in conformitate cu evidentele statutare.

Pe segmentul de asigurari generale, UNIQA s-a concentrat pe dezvoltarea asigurarilor non-auto, care au generat vanzari de 15,2 milioane euro in primul trimestru al acestui an, inregistrand un avans de 23% fata de acelasi interval din 2022.

Startul UNIQA in 2023 confirma ca ne aflam pe traiectoria pe care ne-am definit-o pentru a dezvolta activitatea companiei in mod durabil, bazandu-ne pe soliditate financiara si increderea clientilor nostri. Avem un portofoliu de produse de asigurare distribuit in mod echilibrat, in cadrul caruia asigurarile non-auto continua sa se dezvolte, castigand o pondere tot mai importanta. Suntem conectati la realitatea clientilor nostri, pentru a intelege tot mai bine nevoile acestora si a le oferi produse si servicii relevante. Facem pasi importanti in ceea ce priveste dezvoltarea asigurarilor destinate nevoilor de grup si am lansat, de curand, un nou produs de asigurare de sanatate adresat companiilor care doresc sa isi protejeze echipele in cazul producerii unor evenimente legate de sanatate. Astfel, am creat o solutie aliniata la cerintele actuale ale unei piete de munca competitiva, oferind acces la servicii medicale complexe si personalizate. Totodata, pastram in focus dezvoltarea solutiilor digitale ca alternative sustenabile pentru acces la produsele si serviciile noastre, imbunatatind experienta clientilor de-a lungul calatoriei alaturi de UNIQA. Parcurgem o perioada cu multiple provocari, atat la nivelul industriei din care facem parte, cat si la nivelul societatii, in general. In acest context, UNIQA continua sa actioneze cu responsabilitate si dorim sa contribuim in mod relevant la o viata mai buna pentru clienti, parteneri si comunitate”, a declarat Paul Cazacu, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari.

UNIQA acorda o atentie deosebita dezvoltarii de programe de asigurare adaptate complexitatii si diversitatii specifice clientilor Corporate, contribuind la continuitatea si succesul afacerilor. Solutiile de asigurare pentru companii au generat un impact important asupra rezultatelor UNIQA din primul trimestru al acestui an, continuand sa se dezvolte din perspectiva volumului de vanzari, in special in zona subscrierilor de asigurari tehnice (+49%) si asigurari de raspunderi (+37%). Pe segmentul retail, asigurarile facultative de locuinta au inregistrat in intervalul ianuarie – martie 2023 un nivel al vanzarilor cu 32% peste cel din aceeasi perioada a anului trecut. UNIQA este astfel alaturi de clienti, adresand nevoi relevante de protectie financiara, in conditiile in care interesul pentru asigurarile de locuinte a crescut semnificativ dupa cutremurul major, produs la inceputul anului in Turcia, urmat de fenomene seismice frecvente, in plan local. Peste jumatate dintre locuintele asigurate la UNIQA se afla in zonele cu risc seismic ridicat, iar in contextul cutremurelor din luna februarie, in Romania, clientii UNIQA au avizat 140 de dosare de dauna, primind despagubiri pentru locuintele afectate.

Dinamica pe segmentul non-auto din portofoliul UNIQA a fost sustinuta, de asemenea, de asigurarile de calatorie, acestea inregistrand un volum al vanzarilor in crestere cu 35% in primul trimestru din 2023, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Tot mai multi clienti aleg asigurarea de calatorie de la UNIQA atat pentru beneficiile oferite de produs, cat si datorita procesului de vanzare online, simplu si rapid, avand la dispozitie solutii digitale accesibile prin consultantul digital ANA si in platforma MyUNIQA.

Pe segmentul de asigurari auto facultative CASCO, subscrierile UNIQA in primele trei luni ale acestui an s-au mentinut la un nivel apropiat de cel inregistrat in intervalul similar din 2022. Stabilitatea acestui segment ramane o prioritate importanta si este sustinuta, in continuare, prin masurile de imbunatatire a portofoliului si de recalibrare a produselor, cu scopul de a mentine un standard ridicat al nivelului de servisare si al experientei oferita clientilor.

Asigurarile de viata, in special cele destinate produselor de creditare si asigurarile de viata traditionale, au generat vanzari in valoare de 8,1 milioane euro pentru UNIQA in primul trimestru din 2023, inregistrand o crestere de 16%, comparativ cu acelasi interval al anului anterior.

Cresterea gradului de digitalizare, implementarea de noi produse si extinderea canalelor de distributie raman prioritati importante pentru dezvoltarea asigurarilor de viata oferite de UNIQA. Totodata, continuam sa dezvoltam parteneriatul nostru strategic cu Raiffeisen Bank, aducand solutiile de asigurare tot mai aproape de clientii din zona bancara. Calibram toate aceste actiuni la nevoile clientilor, oferindu-le beneficiile si accesibilitatea de care au nevoie, astfel incat sa poata adauga in planurile lor pentru o viata mai buna si solutiile de protectie prin asigurare potrivite“,  a precizat Mihaela Stroia, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari de viata.

Profitul statutar inainte de impozitare, raportat de ambele companii UNIQA in primul trimestru din 2023 a fost de 1,9 milioane euro.

Citeste detaliile aici.